ג'ימי שורצקוף, מנכ"ל STKI: "כולם עוברים היום למכשירים ניידים"

"כמעט כל חברה צריכה להתלבט באשר לשלושה סוגי אפליקציות אותן הן צריכות לכתוב: אפליקציה לעובדים, אפליקציה לשותפים העסקיים ואפליקציה ללקוחות. לכל אחד מסוגי האפליקציות יש חוקים משלו" - כך אמר שוורצקוף בכנס סיעור מוחות שערכה היום חברת STKI ● פיני כהן, אנליסט בכיר ב-STKI, אמר כי "השאלה באיזו שיטה לבצע את הפיתוח היא שאלת מיליון הדולרים. הרבה לקוחות מתחבטים בה ועדיין לא הגענו לכלל הכרעה" ● בכנס נדונו גם סוגיות של אבטחת מידע ביישומים סלולריים

"כמעט כל חברה צריכה להתלבט באשר לשלושה סוגי אפליקציות אותן הן צריכות לכתוב: אפליקציה לעובדים, אפליקציה לשותפים העסקיים ואפליקציה ללקוחות. לכל אחד מסוגי האפליקציות יש חוקים משלו, וכולם עוברים היום למכשירים ניידים" – כך הסביר ג'ימי שוורצקוף, מנכ"ל חברת המחקר STKI, שארגנה היום (ב') מפגש סיעור מוחות בהשתתפות נציגי מחלקות IT, מפתחים וספקים במרכז האקדמי ת"א-יפו.

"נשארו שלוש סביבות אקולוגיות של טלפונים סלולריים. האחת היא של אפל (Apple), והיא הגדולה מכולם כי היא מכילה גם את ה-iPhone, ה-iPad וה-iPod Touch. השנייה היא של אנדרואיד ועוד מעט תהיה שלישית – של חלונות 8. הקבוצות של אנדרואיד ו-iPhone נכנסו חזק מאוד לישראל, והמון חברות החלו לפתח יישומים לעשרות אלפי טלפונים של עובדים".

פיני כהן, אנליסט בכיר ב-STKI, אמר כי "שאלה מהותית שעלתה הייתה באיזה טכנולוגיה לפתח? האם לפתח בטכנולוגית WEB – דפדפן בתוך הטלפון הסלולרי – או לפתח אפליקציה ייעודית, כאשר המשמעות של זה היא שצריך לפתח ל-iPhone לחוד, לאנדרואיד לחוד ולמיקרוסופט לחוד. אלטרנטיבה שלישית היא האפשרות ההיברידית – גם קליינט ייעודי לסביבה הסלולרית וגם HTML. חלופה נוספת היא לקנות כלי שיעשה את התרגום לאחר שנכתוב את האפליקציה פעם אחת".

לדבריו, "השאלה באיזו שיטה לבצע את הפיתוח היא שאלת מיליון הדולרים. הרבה לקוחות מתחבטים בה ועדיין לא הגענו לכלל הכרעה, יש יתרונות וחסרונות לכל דבר. יתרון של פיתוח וובי הוא שכותבים פעם אחת וזה רץ בכל המכשירים. מצד שני, הממשק הוובי הנוכחי לא עשיר כמו אפליקציית Native שנכתבת במיוחד לכל מכשיר, בין השאר משום שהיא לא מנצלת את אפשרויות המיקום והמצלמה, השונים ממכשיר למכשיר. ייתכן שמצב זה ישתפר כאשר תצא HTML 5, שתהיה פלטפורמה חזקה יותר".

יהודה בן יעקב, מנהל פעילות המובייל של סייבייס (Sybase) ב-NessPro, ואבי נווה, אחראי על פעילות המובייל בסאפ (SAP) ישראל הציגו את מערכת Sybase Unwired Platform. סייבייס, כיום בבעלות סאפ, פיתחה את המערכת שמאפשרת ליצור יישומים סלולריים המותאמים לעבודה הארגונית, שירוצו על כל מכשיר.

בכנס גם הוצגה חברת אנטנה, שהחל מהשבוע מיוצגת על ידי מלם ומתחרה במערכות של סייבייס, וגם היא מאפשרת קומפילציה של היישומים למכשירים השונים.

סוגיה נוספת שבה עסקו המשתתפים בכנס היא סוגיית האבטחה – האם לאפשר לעובדים להביא את הטלפונים שלהם ולהתקין עליהם יישומים ארגוניים, או שאולי כדאי לחלק לעובדים טלפונים השייכים לארגון. לכל אחת מהאפשרויות יש יתרונות ומגבלות. יתרון לטלפונים הפרטיים הוא שלא צריך לממן את רכישת הטלפונים, וכן שכל עובד נשאר בסביבה שהוא מכיר ולא צריך להחזיק שני מכשירים. החיסרון הוא בעיקר בנושא האבטחה – ברגע שמידע ירד למכשיר של העובד הוא כבר למעשה מחוץ לארגון והעובד יכול, למשל, להעביר מיילים שיכילו מידע רגיש לגורמים חיצוניים דרך ג'י-מייל. מסיבה זו, נציגי הארגונים שהשתתפו בפאנל העדיפו לספק לעובדים טלפונים עליהם הותקנו אמצעי הגנה המאפשרים בקרה על כל מייל ויכולת לשלוט מרחוק על הקבצים במכשיר, ולהשמיד אותם במקרה של גניבת המכשיר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים