יצרנית המעבדים VIA תובעת את אפל בגין הפרת פטנטים

החברה טוענת שאפל השתמשה באופן לא חוקי בפטנטים שלה בייצור ה-iPod, ה-iPad וה-iPhone ● וונצ'י צ'ן, מנכ"ל VIA: "אנחנו נחושים להגן על האינטרסים של בעלי המניות ברגע שמבוצעת הפרה של הפטנטים שלנו"

יצרנית המעבדים VIA, שידועה בעיקר בייצור מעבדים בעלי צריכת כוח נמוכה, הגישה בסוף השבוע תביעה כנגד אפל (Apple) בגין הפרת פטנטים. החברה טוענת שאפל השתמשה באופן לא חוקי בפטנטים שלה בייצור כל קו המוצרים שלה, כולל ה-iPod, ה-iPad, ה-iPhone ואפילו Apple TV. בנוסף טוענת VIA, כי גם במוצרי התוכנה שאפל מציעה עבור מכשיריה יש הפרות של פטנטים שלה. החברה לא פירטה את הדרישות שלה בעקבות הגשת התביעה.

VIA טוענת בעיקר להפרה משמעותית של שני פטנטים במערכת ההפעלה iOS. מדובר בשני פטנטים שמכסים תחומים שונים בתפקודיות של המעבדים A4 ו-A5 שמניעים את הדור הנוכחי של המכשירים מבית אפל.

וונצ'י צ'ן, מנכ"ל VIA, אמר כי "VIA בנתה פורטפוליו נרחב של קניין רוחני שמכיל למעלה מ-5,000 פטנטים כתוצאה מהשקעה נרחבת במחקר ופיתוח טכנולוגי. אנחנו נחושים להגן על האינטרסים של בעלי המניות ברגע שמבוצעת הפרה של הפטנטים שלנו".

יצוין, כי ל-VIA יש קשרים הדוקים מאוד עם יצרנית הטלפונים החכמים HTC, שגם היא מצויה בקרב משפטי נגד אפל בימים אלו. למעשה, היו"ר של שתי החברות היא שר וואנג, שהיא גם אשתו של מנכ"ל VIA.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים