קודאק מכחישה שתפשוט רגל ומתחייבת לעמוד בהתחייבויותיה ללקוחות ולספקים

"אין לקודאק כל תוכנית להגשת בקשה לפשיטת רגל ואין כל שינוי באסטרטגיה שלה להפיק רווחים ממכירת הקניין הרוחני שברשותה", אמר דובר החברה בתגובה לשמועות שנפוצו ● הוא הוסיף, כי "קודאק ממוקדת כעת ברבעון הרביעי של השנה ובמאמץ להיות חברה רווחית וחברה דיגיטאלית ברת קיימא"

מתרחבת לתחום חדש. קודאק

קודאק (Kodak) מכחישה את השמועות שנפוצו באחרונה שלפיהן היא עומדת לפשוט את הרגל.

על פי השמועות, שפורסמו בראשונה בסוכנות הידיעות בלומברג (Bloomberg), החברה שוקלת את האפשרות לפשוט את הרגל בשל החשש בקרב רוכשות פוטנציאליות מפני מה שיקרה למערך הפטנטים שלה. עוד גורסות השמועות, כי כמה חברות שהתעניינו בקניין הרוחני של קודאק, ביניהן גוגל (Google), חתמו על הסכמי סודיות לפני שהותר להן לבחון את נכסי החברה. אותן חברות הביעו חשש ממימוש הרכישות אם קודאק תגיע למצב של לפני פשיטת רגל ולא תוכל לבצע תזרים מזומנים, לצד האפשרות העלולה להתעורר לתביעות מצד נושים.

דובר החברה אמר בתגובה ש-"אין לקודאק כל תוכנית להגשת בקשה לפשיטת רגל ואין כל שינוי באסטרטגיה שלה להפיק רווחים ממכירת הקניין הרוחני שברשותה". הוא הוסיף, כי "קודאק ממוקדת כעת ברבעון הרביעי של השנה ובמאמץ להיות חברה רווחית וחברה דיגיטאלית ברת קיימא". כמו כן, אמר, "החברה מתחייבת לעמוד בכל מחויבויותיה ללקוחות ולספקים".

אנליסטים ציינו, כי ההודעה של קודאק באה מאוחר מדי, לאחר שבוע של שמועות בנושא, שעשה שפטים בערך מנייתה. ואמנם, ביום ו' האחרון היא צנחה ב-54%. במהלך אותו היום אף הופסק המסחר במנייה של קודאק בבורסת ניו-יורק. מערכות הבקרה הממוכנות של הבורסה נתנו את ההוראה להפסיק את המסחר במנייה בשל הנפילה המהירה בערכה.

על פי הוול-סטריט ז'ורנל (The Wall Street Journal), קןדאק שכרה את פירמת עורכי הדין ג'ונס דאי (Jones Day), המתמחה בסיוע לחברות לפשוט את הרגל ובמימון כספי לחברות הנתונות במשבר. קודאק אישרה זאת אולם מסרה, כי משרד זה הוא אחד מני רבים, ואלה מסייעים להנהלתה לארגן מחדש את החברה, לאחר שמאז 2007 הפסידה 1.8 מיליארד דולרים.

עוד ציינו אנליסטים, כי שכירת משרד עורכי הדין האמור מהווה עדות למאמציה של קודאק להתמודד עם הקשיים האסטרטגיים ועם הבעיות הפיננסיות שהיא חווה. קודאק איבדה בשבוע שעבר כשליש משוויה, לאחר שנחשפה העובדה שהיא משכה 160 מיליון דולרים מתוך 400 המיליון שיש לה במסגרות האשראי שלה. חשיפה זו היא שהובילה לשרשרת השמועות, לצד העובדה, כי גברו החששות שענקית הצילום לא תוכל לייצר תזרימי מזומנים ושהדירוג שלה יורד.

המצב השברירי – בגלל המעבר לצילום דיגיטלי

לאחר 131 שנות פעילות, קודאק מוצאת את עצמה במצב שברירי, בגלל המעבר שחווה העולם לצילום דיגיטלי. בעקבות זאת, יחד עם התחרות המסיבית שיש לה עם יצרניות מחוץ לגבולות ארצות הברית, המכירות שלה התדרדרו במהירות והחברה פיטרה עשרות אלפים מעובדיה במהלך העשור הקודם. כמו כן, על מנת לשרוד, החלה קודאק למכור את נכסיה רוחניים. המכירות הללו הניבו לה, מאז 2008, רווחים של שני מיליארד דולרים.

ביולי השנה שכרה קודאק את שירותיה של חברת ההשקעות לאזארד (Lazard) במטרה למכור 1,100 פטנטים נוספים שלה בעולם החוזי הדיגיטלי. מנגד, חלק מהאנליסטים העריכו שדווקא פשיטת רגל של החברה היא שתסייע לה לפלס את הדרך למכירת הפטנטים.

האנליסטים חלוקים בדעותיהם האם המכירה המסיבית של הקניין הרוחני אמנם תציל את קודאק מפשיטת רגל. על פי MDB קפיטל, שווי הפטנטים של החברה נאמד בשלושה מיליארד דולרים. אנליסטים העריכו, כי הפטנטים של החברה משמשים ב-85% מהמצלמות הדיגיטליות והטלפונים הסלולריים שבשוק. מקודאק נמסר, כי אם יצרניות הטלפונים ומערכות ההפעלה הסלולריות ייאבקו בעתיד על הפטנטים הללו, מדובר בהזדמנות מצוינת עבורה.

קופת המזומנים של קודאק הצטמצמה מאוד בחודשים האחרונים: בתחילת השנה היא עמדה על 1.6 מיליארד דולרים, ובסוף יוני – על 957 מיליון. החברה הגיעה לשיא הצלחתה בשנות ה-90', ומאז היא הולכת ומתדרדרת. ערך מניותיה פחת במאות אחוזים ושווי השוק שלה קטן, כאמור, לפחות ממיליארד דולרים.

יצוין, כי ב-2007 חנכה קודאק ישראל מרכז מו"פ בפתח תקווה, בהשקעה של 50 מיליון דולרים. פעילות החברה בארץ מתרכזת בעיקר בתחום התקשורת הגרפית (‏GCG‏) ובפיתוח פתרונות בתחום ההדפסה. במהלך העשור הקודם ביצעה קודאק כמה רכישות של חברות ישראליות. בין היתר, היא רכשה את פיקצ'ר ויז'ן בכ-90 מיליון דולרים, וכן את אלגוטק, סאיטקס דיגיטל פרינטינג (‏SDP‏), רילטיים וקריאו. בשנים 2009-2010 פיטרה קודאק כ-250 מעובדיה בארץ, והשנה הופסקה עבודתם של כמה עשרות עובדים נוספים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים