נורבגיה: ספקיות אינטרנט תיאלצנה להעביר שמות של משתפי קבצים לא חוקיים

משרד התקשורת והדואר במדינה נעתר לדרישה של חברה מקומית העוסקת באיתור הפרת זכויות יוצרים ברשת, אולם ההערכה היא שההחלטה תיושם גם במקרים דומים בעתיד ● ווילי ג'ונסון, הרגולטור של משרד התקשורת והדואר הנורבגי: "איננו יכולים להרשות מצב שבו זכויות יוצרים של אמנים נפגעות"

משרד התקשורת והדואר בנורבגיה העביר לאחרונה החלטה שעל פיה יצטרכו ספקיות אינטרנט למסור שמות וכתובות של משתפי קבצים לא חוקיים, לפי פסיקה של בית משפט – כך מדווח האתר TorrentFreak. מדובר בהחמרה קשה לעומת המצב שהיה מקובל עד כה, בו מנעו חוקי הפרטיות הנורבגיים את חשיפת השמות הללו, גם בפני בעלי זכויות היוצרים.

צעד זה פותח דלת רחבה לבעלי זכויות יוצרים להגיש תביעות נגד משתפי קבצים ואתרים שמסייעים לכך. ההחלטה אמנם התקבלה בעקבות דרישה שהגישה חברה נורבגית בשם סימונסון (שמורשית לבצע מעקב אחרי שיתוף קבצים לא חוקי ברשת), אך ההערכה היא שהיא תיושם עבור מקרים דומים בעתיד.

ווילי ג'ונסון, הרגולטור של משרד התקשורת והדואר הנורבגי, אמר: "הגיע הזמן להפוך את הרשת למקום חוקי ומובנה בלי אנרכיה. חיי החברה באינטרנט חשובים, ולכן איננו יכולים להרשות מצב שבו זכויות יוצרים של אמנים נפגעות".

החלטה זו של משרד התקשורת והדואר הנורבגי התקבלה לאחר שלפני מספר שבועות עבר חוק דומה בשכנתה, שבדיה. כמו כן, לפני מספר ימים גזר בית משפט שבדי על מפעילי אתר The Pirate Bay שנת מאסר בפועל וקנס קולקטיבי של 3.6 מיליון דולרים, לאחר שהאתר היווה פלטפורמה לשיתופי קבצים לא חוקיים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים