כנס Oracle OpenWorld 2011: אורקל הולכת על הענן ועל ים הנתונים

יום רביעי כולו הוגדר כיום מיוחד סביב מיחשוב הענן בכנס, ולארי אליסון, שצפוי לנאום בלילה (שעון ישראל) יספר על פתרונות הענן של אורקל ● במקביל הכריזה אורקל על Oracle Big Data Appliance, הנותנת מענה למודל החדש של ניהול הנתונים לקבלת החלטות, המכונה "Big Data" או ים הנתונים

05/10/2011 17:22

לארי אליסון, מנכ"ל אורקל (Oracle), צפוי לשאת היום (ד') בלילה (שעון ישראל) את הרצאת המפתח בשיאו של כנס Oracle OpenWorld 2011, לאחר שכבר פתח את הכנס ביום ראשון. יום רביעי כולו הוגדר כיום מיוחד סביב מיחשוב הענן. עבור אליסון ואורקל זה חידוש מרענן, כי עד עתה הם נטו לזלזל במודל הענן וטענו ש-"זה לא זה".

מעתה טוען אליסון שאורקל היא המתקדמת ביותר בפתרונות מיחשוב ענן, כי היא, שלא כמו חברות אחרות, מציעה כל פתרון – גם במתקן וגם בענן, ויהיה זה פרטי, ציבורי או היברידי. אז לקח כשנתיים עד שספינת אורקל שינתה אזימוט ומעתה כל העוצמה האדירה נעה לעבר מיחשוב הענן. חברות גדולות נוטות לפעול בתבניות חוזרות, אפילו כשהן חדשניות ומתקדמות כמו אורקל. כלומר, לוקח להן זמן לא קצר לעבור למודל החדש שהשוק "דורש" לעבור אליו.

תופעה זו חוזרת עתה, בדיוק כמו עם הענן, במודל החדש של ניהול הנתונים לקבלת החלטות, המכונה זה שנתיים בתעשייה "Big Data" או ים הנתונים. עד עתה נטו אליסון ואורקל להתעלם מים הנתונים ולהתייחס אליו בביטול כמעין באזז-וורד שתחלוף כלעומת שצצה. עתה, אורקל כבר מעמידה את מלוא משקלה הסגולי על המודל החדש של ים הנתונים. היום יכריז אליסון על המכונות הייעודיות (appliances) לניהול ים הנתונים – Oracle Big Data Appliance.

ים הנתונים היה גם הנושא המרכזי בהרצאת המליאה המשותפת שלשום של ג'ו טוצ'י, מנכ"ל EMC, ופט גלזינגר, סמנכ"ל בכיר בחברה ומחליפו המיועד של טוצ'י. לזכותה של EMC ייאמר, כי היא הייתה בין הראשונות לזהות הן את מודל הענן, והן את זה של ים הנתונים.
על פי אורקל, בים הנתונים החדש, המייצר יותר נתונים כל שנה, חייבים לטפל אחרת מהדרך בה טופלו נתונים עד עתה. ארגון שרוצה להסיק את המסקנות הנכונות מים נתוניו, לא יצליח לעשות זאת במודל המוכר של ניהול בסיס הנתונים הטבלאי SQL על שורותיו ועמודותיו, שכן כיום נוצרים יותר מדי נתונים ורובם לא מובנים. חשבו על האי-מיילים בלבד או על התופעה של ה-"חיים" ברשתות החברתיות, למשל, והתמונה תובן.

אורקל היא בלב ליבו של הענן הארגוני

העידן החדש, בו כל אדם מחובר כל הזמן, יוצר התפוצצות נתונים בסדר גודל שטרם טופל בתעשייה. אורקל מודיעה שהיא מאמצת את המודל לפתרון אתגר ים הנתונים החדש, כדי לאפשר לארגונים לקבל החלטות נבונות יותר ברגע האמת. יש ענפי משק בהם ניהול נכון של ים הנתונים חשוב במיוחד, כמו בבריאות, בתקשורת, במסחר הקמעונאי וגם בתעשיית האנרגיה. ארגונים בענפי משק אלה מייצרים ים של נתונים שחייבים לנתח אותם ופתרונות התוכנה המסורתיים אינם יכולים לשאת בעומס, פשוטו כמשמעו. כאן מציעה אורקל את מכונת ים הנתונים שלה – Oracle Big Data Appliance.

מדובר במכונה ייעודית המציעה פתרון מלא כך שהמנמ"ר לא יצטרך לחפש פתרונות משלימים אצל אחרים, כשירצה לאסוף את ים הנתונים, לארגן אותו ולנתחו, כדי להשיג תוצאות אופטימאליות לארגונו. הרכבה של המכונה הייעודית כולל כמה רכיבים ובהם בסיס נתונים Oracle NoSQL; הפצת קוד פתוח Apache Hadoop לטיפול יעיל ומהיר בים הנתונים הלא מובנה; ממשק שילוב נתונים מאורקל ל- Hadoop שמפשט עיבוד נתונים מקבילי מאסיבי; loader של אורקל לייעל את הטעינה של הנתונים בסביבת Hadoop לתוך בסיס הנתונים Oracle Database 11g; גרסת קוד פתוח של תוכנת האנליזה המפורסמת R.

לארי אליסון מתייעץ עם מארק הארד, הנשיא המשותף שלו, יחד עם צפרא כץ, דקה לפני העלייה לבמה והכרזת המכונות הייעודיות החדשות של אורקל לענן ולים הנתונים

המכונה הייעודית נבנתה, כאמור, בהתאם למוטו החדש של אורקל שהוצג לראשונה בכנס – "חומרה ותוכנה מהונדסות לעבוד יחדיו", וכך היא משתלבת היטב עם המכונות האחרות: מכונת בסיסי הנתונים Exadata ומכונת הבינה העסקית Exalytics – כדי לספק  עיבוד נתונים מהיר לכל סוגי הנתונים בארגון.

לארי אליסון מכוון כמנהיג לדרך החדשה: יש ים נתונים וחייבים לנהל ולנתח אותו, לא רק עם בסיס הנתונים Oracle Database 11g

התחרות רק התחילה. עכשיו יבמ, HP, נט-אפ, EMC, ואחרות תשמענה את קולן. לעולם לא משעמם בעולם ה-IT, הממציא את עצמו בפרקי זמן הולכים וקצרים. אם פעם דור חדש של מודל מיחשוב ארגוני "התגלה" כל עשור, עתה תוך שנתיים מודל הענן הפך לתקן ועכשיו מטפלים במודל "ים הנתונים".


הכותב הוא שליח אנשים ומחשבים לארה"ב

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים