גוגל הציגה מסד נתונים בענן

השירות החדש, אשר מכונה CloudSQL, מוצע לפי שעה בחינם וגוגל הבטיחה, כי עד סוף שנת 2011 אין בכוונתה לגבות תשלום תמורתו ● בגוגל אומרים, כי באמצעות שילוב בין App Engine, שמוצע כפלטפורמה במתכונת שירות, לבין Google Cloud SQL, יכולים המפתחים לחסוך את הנטל הכרוך בניהול של מסדי נתונים ותחזוקה שלהם

גוגל (Google) השיקה שירות חדש שהופך את פלטפורמת הענן שהיא מציעה לאטרקטיבית יותר עבור חברות עסקיות. ביום ה' הציגה החברה גרסת הדגמה מוגבלת של השירות החדש, אשר מכונה Google Cloud SQL, ומשמש כסביבה ברת הרחבה, במתכונת אירוח, של מסד הנתונים MySQL.

נבניט ג'ונג'ה, מנהל המוצר המופקד בחברת גוגל על Google Cloud SQL, ציין כי אחת הבקשות הנפוצות ביותר בקרב המשתמשים ב-Google App Engine היא למצוא דרך נוחה לפתח יישומים מסורתיים שמבוססים על מסדי נתונים. באמצעות שילוב בין App Engine, שמוצע כפלטפורמה במתכונת שירות, לבין Google Cloud SQL, יכולים המפתחים לחסוך את הנטל הכרוך בניהול של מסדי נתונים ותחזוקה שלהם.

"שירות Google Cloud SQL מוצע לפי שעה בחינם, ואנו נודיע לפחות 30 ימים מראש לפני שנתחיל לחייב תמורתו", כתב ג'ונג'ה בהודעה שפרסם בבלוג. עוד הבטיחה גוגל כי עד סוף שנת 2011 אין בכוונתה לגבות תשלום תמורת השירות.

כזכור, בחודש מאי, לאחר שהחלה גוגל לגבות תשלום תמורת השימוש ב-App Engine התעוררה מחאה בקרב המפתחים שהשתמשו בשירות, אשר ציפו כי המחיר יהיה נמוך ונדהמו מגובה התעריפים שקבעה גוגל. בעקבות המחאה נאלץ פיטר מגנוסון, מנהל ההנדסה של גוגל, להתנצל על שלא סיפק למפתחים מראש את הכלים להבין מה יהיו ההשלכות של עליית המחיר על היישומים שלהם. החברה נימקה את המחירים הגבוהים בכך שחייבת להיות לשירות כדאיות עסקית מבחינתה.

עוד מתכוונים בגוגל להציע למשתמשים ב-App Engine החל מהחודש הבא חשבונות "פרימייר" שיכללו תמיכה וחשבוניות שלא במקוון. כבר בחודש מאי הבטיחה החברה שהחיוב לא יתבסס עוד על תשלום לפי מספר היישומים ומספר המשתמשים, מודל שאינו מתאים ללקוחות עסקיים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים