עוד פרישה מ-HP: מנהל האסטרטגיה הראשי עוזב את החברה

שיין רובינסון מצטרף לשורה ארוכה של בכירים שפרשו באחרונה מהנהלת ענקית ה-IT, שמחפשת בימים אלה את דרכה ● מ-HP נמסר, כי לא ימונה לרובינסון מחליף

נמשכות הטלטלות בהנהלת HP: שיין רובינסון, המנהל הראשי של החברה לאסטרטגיה ולטכנולוגיה, פורש ממנה. בכך הוא מצטרף לרשימה הולכת ומתארכת של בכירים שעוזבים את ענקית ההיי-טק שמחפשת בימים אלה את דרכה.

רובינסון, בן 57, מסיים תקופה של 11 שנים ב-HP. החברה ממשיכה לשקול האם לפצל או למכור את חטיבת המחשבים האישיים (HP היא עדיין היצרנית הגדולה בעולם של מחשבים אלה), ומנסה לשכנע את המשקיעים התוהים אם צעד זה אכן יסייע להשיב את החברה לפסים של צמיחה.

מ-HP נמסר, כי לא ימונה מחליף לרובינסון, שמילא תפקיד מכריע בגיבוש האסטרטגיה ארוכת הטווח של חברת ההיי-טק הגדולה בארצות הברית, אם באמצעות מיזוגים ורכישות ואם בדרך של מחקר ופיתוח עצמי. במקום זאת, כל יחידה עסקית תתמקד באסטרטגיה שלה.

בחודש שעבר מינתה HP לתפקיד המנכ"ל את מג וויטמן, לשעבר מנכ"לית אי-ביי (eBay), במקום ליאו אפותקר. זה נאלץ לפרוש בתום פחות משנה בתפקיד, לאחר שורה של מעידות ובכלל זה כישלון לשכנע את המשקיעים שהחברה לא שילמה מחיר גבוה מדי תמורת חברת התוכנה הבריטית אוטונומי (Autonomy). וויטמן אמרה בעקבות פרישת רובינסון, כי "שיין תרם תרומה חשובה לחדשנות ביחידות העסקיות ובחטיבות השונות שלנו".

יצוין, כי מאז 18 באוגוסט, היום שבו הוכרז על הרכישה של אוטונומי תמורת 12 מיליארד דולרים ועל הפיצול האפשרי של חטיבת ה-PC, צנח שערן של מניות HP ב-17%. מאז הודתה החברה, כי ההכרזה על הפיצול האפשרי הייתה אולי מוקדמת מדי, ובכך ניכרה עוד יותר את השותפים והמשקיעים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים