VMware השיקה כלי וירטואליזציה וניהול ענן המיועדים ל-SMB

VMware vCenter Protect Essentials Plus הוא כלי ניהול חדש הכולל פתרונות תחזוקה ואבטחה לסביבות וירטואליות ● בנוסף, השיקה החברה גם חידושים בשירות VMware Go Pro, המיועד לניהול מערכות מידע ● פול מריץ, מנכ"ל VMware: "המוצרים מיועדים לסייע לחברות מכל גודל להפחית את המורכבות של ניהול IT"

24/10/2011 16:58

חלוצת הווירטואליזציה VMware, שכבשה לעצמה נתח שוק של מעל ל-85%, הכריזה על VMware vCenter Protect Essentials Plus – כלי ניהול הכולל פתרונות תחזוקה ואבטחה לסביבות וירטואליות. בנוסף, השיקה החברה חידושים בשירות VMware Go Pro, המיועד לניהול מערכות מידע בעסקים קטנים ובינוניים. שתי ההכרזות נערכו במהלך הכנס השנתי של החברה, VMworld 2011, שנערך בשבוע שעבר בקופנהגן בהשתתפות שיא של מעל 7,200 לקוחות, שותפים עסקיים ומקצועני IT.

אם היו אנליסטים בתעשייה שהימרו שפתרונות הקמה וניהול תשתיות לענני IT יתחלקו בין VMware למיקרוסופט (Microsoft), כאשר זו השניה עושה לאחרונה מאמצים אדירים על מנת להוביל את שוק ה-SMB בעידן הענן עם פלטפורמת ה-Azure שלה, הרי שההכרזה החדשה של VMware עשויה לערער על כך. לכאורה נראה היה שהחלוצה תתמקד בשוק האנטרפרייז – כלומר בלקוחות הגדולים שאימצו ראשונים את מודל הווירטואליזציה, בעוד שמיקרוסופט, שהגיעה מאוחר עם תוכנת הווירטואליזציה שלה – HyperV, תיקח את שוק ה-SMB עם שותפיה, שישווקו את פלטפורמת Azure. עכשיו, לאחר הכרזה של VMware, נראה שצפויה לה תחרות לא פשוטה.

על פי אנשי VMware, ההכרזה על חבילת VMware vCenter Protect Eseentials Plus ועל השיפורים בשירות VMware GO Pro, תאפשר לנהל מערכות מידע טוב יותר באמצעות שירות ענן. "המוצרים מיועדים לסייע לחברות מכל גודל להפחית את המורכבות של ניהול IT", אמר פול מריץ, מנכ"ל VMware.

VMware vCenter Protect Essentials Plus מביא יכולות ניהול IT ברמה אירגונית לעסקים קטנים ובינוניים. המוצר מיועד לניהול מערכות מידע שלמות ומבוסס על Shavlik Netchk Protect שפותח בחברת Shavlik Technologies אותה רכשה VMware במאי השנה ולה כבר 3,500 לקוחות בתחום SMB. המוצר מסוגל לנהל מכונות וירטואליות ופיזיות, התקנת עדכוני תוכנה ב-28 שפות, ניהול מצאי, הגדרות, ניהול צריכת חשמל, אנטי-וירוס וכלי אבטחה נוספים, בכל במסגרת המתאימה ללקוחות שאינם ארגונים גדולים עם תקציבי IT וצוותי מומחים גדולים.

VMware מתקדמת מווירטואליזציה לכלים לניהול תשתיות ענני מיחשוב לארגונים בינוניים כגדולים. צילום: פלי הנמר

בין האפשרויות שמציע המוצר, ניתן למצוא יכולות אוטומציה מתקדמות. כך, ניתן להריץ סט פעולות מוגדרות מראש על מכונה או קבוצת מכונות כדי ליעל את התחזוקה והתמיכה השוטפת. VMware מציעה גם קטלוג מרכזי שממנו ניתן להוריד קבצי אוטומציה עבור מטלות שונות. בנוסף, תומך VMware vCenter Protect Essentials Plus בפרוטוקול Remote Desktop, שיאפשר למנהלי מערכות המידע בארגון גישה מרוחקת לכל מכונה. בממשק הניהול יכולים עתה מספר מנהלים לבצע משימות במקביל בעת ובעונה אחת. מאחר ובתקופה האחרונה גוברת המודעות לצריכת החשמל בארגונים, כולל VMware vCenter Protect Essentials Plus את אפשרות ה-"Power Scan", שסורקת את מצב צריכת החשמל של כל המכונות ברשת, ומאפשרת הפקת דוחו"ת למעקב ובקרה.

בהמשך לחזון ה-IT כשירות של VMware, משיקה החברה גרסה חדשה לשירות הענן VMware Go Pro, שמאפשר לעסקים קטנים ובינוניים ליצור, לנהל, לנטר ולאבטח את תשתית ה-IT שלהם באמצעות ממשק יחיד למכונות וירטואליות ופיזיות. החידוש העיקרי בשירות הוא "יועץ ה-IT", שיסרוק את המכונות הפיזיות והווירטואליות ויספק המלצות, הדרכה, התראות ופעולות כדי למטב את פעילות המכונה ולשפר את האבטחה שלה. גם מנגנוני העדכון וניהול העדכונים שופרו, ועתה ניתן ליצור קבוצות של מכונות שונות ולהפעיל עליהן עדכונים בצורה המותאמת להן.

המוצרים הללו מצטרפים לסל המוצרים הקיים של VMware לעסקים קטנים ובינוניים, כמו למשל VMware vSphere Essentials ו-Essentials Plus, שמשפרים לשפר זמינות, ניהול מרכזי וייעול תהליכי מיחשוב ו-VMware vSphere Storage Appliance, שמאפשר לעסקים קטנים ובינוניים ליהנות מאחסון מרכזי עם יכולות ניהול מתקדמות ללא ההשקעה הגבוהה והמורכבות של אחסון משותף. כלי נוסף שמעמידה החברה בחינם הוא VMware vSphere Hypervisor, שמאפשר לכל עסק לאחד שרתים ולחסוך כסף באמצעות צמצום חומרה נדרשת והפחתה בצריכת החשמל ופתרונות קירור.

שני המוצרים ישווקו ללקוחות יחד עם הפתרונות המשלימים של מערך השותפים הגלובלי של VMware, הכולל 25,000 שותפים טכנולוגיים, מפיצים, ספקי שירות, אינטגרטורים ויצרני חומרה. המוצרים צפויים להיות זמינים לקראת סוף השנה הנוכחית.

הכותב הוא שליח אנשים ומחשבים לדנמרק

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים