סטיב מילס, יבמ: "מחזור ההכנסות שלנו רק מתחום ניהול המידע יגיע עד 2015 ל-16 מיליארד דולרים"

"תשומת הלב של יבמ מכוונת למידע, ניהול המידע וכל הסביבה הקשורה לכך; לכן רכשנו בתקופה האחרונה יותר מ-25 חברות, ובכוונתנו לרכוש עוד חברות עם פתרונות בתחום המידע", אמר מילס, סגן נשיא בכיר בתחום התוכנה ביבמ, בכנס התוכנה השנתי של החברה, שנערך בלאס ווגאס ● יבמ הציגה בכנס שורה של מוצרים חדשים בתחום ניהול המידע

25/10/2011 09:11

מחזור ההכנסות של יבמ (IBM) מתחום ניהול המידע עתיד להגיע ב-2015 ל-16 מיליארד דולרים – כך חזה סטיב מילס, סגן נשיא בכיר בתחום התוכנה בענק הכחול, בנאומו בכנס התוכנה השנתי שעורכת החברה. לדבריו, "תשומת הלב של יבמ מכוונת למידע, ניהול המידע וכל הסביבה הקשורה לכך. לכן רכשנו בתקופה האחרונה יותר מ-25 חברות, ובכוונתנו לרכוש עוד חברות עם פתרונות בתחום המידע".

הכנס מתקיים בלאס ווגאס, בהשתתפות יותר מ-11,500 לקוחות, שותפים עסקיים ואנשי יבמ. במהלך הכנס, שנמשך ארבעה ימים, לומדים המשתתפים על הפלטפורמה החדשה של יבמ בתחום ניהול וניתוח המידע.

מילס הציג בדבריו את עיקרי התפיסה החדשה של יבמ בתחום ניהול המידע. הרעיון המרכזי בה הוא לאפשר לכל עסק, גדול כקטן, ארגון וחברה פרטית לקבל אליהם למחשב האישי, ל-iPad או לטלפון החכם את "המידע הרלוונטי על פי דרישה ולאחר ניתוח אנליטי עסקי".

עם פתיחת הכנס חשפה יבמ כלי תוכנה חדשים לניהול ולניתוח כמויות גדולות במיוחד של נתונים, Big Data, במקום העבודה עצמו. בין אם במשרד או בשטח, יכולים עובדים בארגונים להפיק תובנות חדשות ולגבש דפוסי פעולה על בסיס ניתוח הנתונים האלה, המתקבלים ממגוון רחב של מקורות, בפורמט מובנה ובלתי מובנה כאחד.

היצע המוצרים החדשים של יבמ כולל מגוון טכנולוגיות אנליטיות הפועלות על גבי פלטפורמות שונות, החל ממכשירי קצה ניידים, טלפונים סלולריים וטאבלטים, ועד למרכזי עיבוד נתונים ו-SmartCloud – סביבת מיחשוב הענן של הענק הכחול. בעזרת הכלים הללו יכולים עובדים במחלקות השונות של הארגון – ולא רק מומחים ואנשי טכנולוגיות מידע – לנתח מידע בלתי מובנה דוגמת ציוצים בטוויטר (Twitter), תגובות בפייסבוק (Facebook), נתוני מזג אוויר, מידע גנומי, נתונים ו-וידיאו, על מנת להפיק מהשילוב בין זרמי המידע האלה תובנות חדשות הנדרשות בתהליכי העבודה.

הפלטפורמה קיימת ועובדת כבר כיום, וכל משתמש בעל iPad יכול להוריד בחינם מה-AppStore את היישום שמאפשר מיחשוב אנליטי בעזרת חבילת קוגנוס (Cognos). התוכנה מאפשרת לעובדים בתחומי משק ותעשייה מרכזיים לבצע ניתוחים אנליטיים של הנתונים האגורים במרכזי העיבוד מכל מקום שבו הם נמצאים ובכל שעה.

בין היתר, עוסקות הפלטפורמות החדשות בתחום המידע הרפואי. השימוש בתוכנת קוגנוס על גבי iPad מאפשר לרופא (בינתיים רק בארצות הברית – א.פ) לנתח את הרשומות הרפואיות של המטופל היושב מולו ולהציג לו אופציות טיפול שונות, תוך פירוט החלופות והדמייה שלהן על גבי מסך הטאבלט.

שימוש נוסף הוא עבור עובדים סוציאליים. אלה יכולים לבדוק את שלומם של המטופלים שלהם בכל מקום ולדווח על כך ישירות לבית המשפט או למשטרה. כמו כן, פקידי בנק יכולים לנתח באמצעות היישום נתוני הלוואות ומדיניות אשראי, על מנת ליצור מוצרים ושירותים המתאימים ללקוח היושב מולם.

90% מהנתונים נוצרו בשנתיים האחרונות

על פי הנתונים שאותם מציגים ביבמ, מדי יום נוצרים 2.5 קווינטליון (מיליארד מיליארדים, או מיליון בחזקה שלישית) של סיביות מידע מנתונים הנאספים על ידי חיישנים, מכשירים ניידים, תנועות מקוונות ורשתות חברתיות. 90% מהנתונים בעולם נוצרו בשנתיים האחרונות, כאשר מדי חודש נשלחים מיליארד ציוצים בטוויטר ומועלות 30 מיליארד הודעות בפייסבוק. יותר מטריליון מכשירים ניידים ומערכות הקשורות לרשת מייצרים כיום נתונים באופן שוטף, והיקף הסחר האלקטרוני ממכשירים ניידים צפוי להגיע ל-31 מיליארד דולרים כבר ב- 2016.

על מנת להתמודד עם האתגרים הכרוכים בטיפול בכמויות המידע האלה מציגה יבמ, בין השאר, תוכנה אנליטית חדשה הפועלת בענן ומבוססת על שרת Hadoop. התוכנה ניתנת להתקנה ולהפעלה בתוך 30 דקות בלבד ומאפשרת לעובדים לנתח כמויות גדולות של מידע בלתי-מובנה ממגוון רחב של מקורות, ובכלל זה רשתות חברתיות, מכשירי קצה ניידים וחיישנים.

תוכנת חיזוי אנליטי חדשה שנחשפה אף היא בכנס מציעה כלים למיפוי מידע שניתן לעשות בהם שימוש בקמפיינים שיווקיים במגוון רחב של תחומי תעשייה, כמו גם לחזות ולמנוע פשיעה על בסיס ניתוח גיאוגרפי, ובתחום המחקר האקדמי.

בנוסף, כלי חדש שפיתח הענק הכחול יודע לנתח את הנתונים שמאחורי הנתונים ולדרג את איכות המידע. כך, ניתן להבטיח שהחלטות עסקיות יתקבלו על בסיס מידע אמין, שהתקבל בערוצים בטוחים.

ניתוח אנליטי על גבי מיחשוב ענן

תוכנת InfoSphere BigInsights החדשה של יבמ, שפועלת על גבי ענן המיחשוב הארגוני SmartCloud Enterprise, אף הוא מבית הענק הכחול, מאפשרת לכל עובד בארגון לגשת אל כלי הניתוח האנליטי של מאגרי נתונים גדולים במיוחד.

ממש כמו הגרסאות הפועלות באתר הלקוח, ולא בסביבת הענן, יודע הכלי לנתח מידע שאגור בפורמטים מובנים מסורתיים ומנוהל בבסיס נתונים טבלאיים. זאת, יחד עם מידע בלתי מובנה דוגמת טקסט, וידיאו, קבצי קול, תמונות, תכנים ממדיה חברתית, הקשות עכבר באתרי אינטרנט, קבצי לוג ונתוני מזג אוויר.

התובנות הנולדות משילוב הנתונים הללו מאפשרות למקבלי ההחלטות לפעול במהירות. להעלות את המערכת אל רמת הענן ולשחרר את משתמשי הקצה מהצורך לשלוט בכלי Hadoop או להתקין, להפעיל ולתחזק מערכות חומרה ותוכנה.

גרסת כניסה – ללא תשלום

חבילת BigInsights זמינה לענני מיחשוב ציבוריים, פרטיים או היברידיים. מודל התמחור שלה מאפשר ללקוחות לצאת לדרך בסביבת גרסת הכניסה המוצעת ללא תשלום, ומיועדת לאפשר לארגונים ללמוד לנתח כמויות גדולות של נתונים בעידן ה-Big Data. בהמשך, ניתן לעבור באופן שקוף לגרסה הארגונית המלאה, להקים אשכול שרת Hadoop בתוך פחות מ-30 דקות ולהתחיל לנתח נתונים תוך תשלום נמוך עבור השימוש בפועל במערכת, ברמות של 60 סנטים לכל שעת עבודה של אשכול מעבדים. שתי גרסאות התוכנה כוללות "ארגז חול" למפתחים, המאפשר לבנות דור חדש של יישומים עסקיים אנליטיים בעזרת ערכות פיתוח ובדיקות.

כמו כן, יבמ העלתה לאוויר אתר חדש שנועד לקדם את פיתוח הכישורים המקצועיים בסביבת Hadoop BigData  האתר כולל הדרכה בסביבת מיחשוב בקצב תעבורת הנתונים (Stream Computing), פיתוח תוכנה בקוד מקור פתוח וטכנולוגיות ניהול בסיסי נתונים. יש בו מאות יחידות לימוד, סרטוני הדרכה ותרגילי כתיבת קוד. יצוין, כי משתמשים בו כבר יותר מ-8,000 סטודנטים מכל העולם.

החיזוי האנליטי עולה על המפה

יבמ אף הציגה בכנס תוכנה חדשה שמאפשרת לארגונים לבצע חיזוי אנליטי עסקי על בסיס מידע גיאוגרפי. התוכנה מאפשרת להבין טוב יותר את הנתונים המתקבלים מהשטח, לנתח מגמות ושינויים בשוק, להציג תחזיות, לתכנן ולאשר הנחות עבודה, בדרך למסקנות מדויקות יותר.

תוכנת SPSS Statistics 20.0 כוללת כלי מיפוי חדשים המאפשרים להוסיף לכל סוג של נתונים ודו"חות גם את המידע הגיאוגרפי. כלי המיפוי מאפשרים למדוד באופן מדויק יותר את האפקטיביות של מסעות שיווק, לתכנן מיקום חנויות ונקודות מכירה ולאתר אזורים המועדים לפשיעה. התוכנה כוללת מפות מוכנות של יבשות ומדינות, בהן ארצות הברית, ומסמכי תבנית לקליטת נתונים ממקורות שונים.

שליטה יעילה יותר ב-Big Data

המשפט הנפוץ בעולם ניהול התוכן הוא "זבל נכנס וזבל יוצא". הכוונה למידע לא מלא, ולעיתים אפילו מידע מטעה ולא נכון. על מנת לבצע ניתוח אנליטי יעיל למשתמש, מהימנות הנתונים חייבת להיות גבוהה. יבמ מציעה פלטפורמה לשילוב נתונים ושליטה ב-Big Data שמבטיחה בנוסף שהמשתמש העסקי והיישומים עליהם הוא מתבסס יקבלו רק מידע אמין מהמקורות עליהם הם מסתמכים.

אחת השיטות להגיע למהימנות גבוהה של נתונים היא שימוש בתוכנת שרת "שילוב המידע" ששמו InfoSphere Information Server 8.7. שרת זה מאפשר למאגרי הענק של הנתונים להוות בו זמנית מקור לשילוב ויעד לשילוב. מנוע עיבוד מקבילי המשולב בשרת הזה מאפשר מידרוג והרחבה הנדרשים ל-Big Data.

מוצר נוסף שחשפה יבמ במהלך הכנס בלאס ווגאס המאפשר חיבור ישיר לנטזה (Nnteza) – תוכנת הניתוח האנליטי המבטיחה אופטימיזציה של הביצועים, יחד עם קונסולת שליטה המציגה את מכלול השימוש במערכת.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים