סימנטק: 60% מארגוני ה-SMB לא ישרדו מתקפה קיברנטית

הארגונים הקטנים והבינוניים שלא ישרדו מתקפה קיברנטית ייסגרו תוך חצי שנה - כך עולה מסקר שערכה ענקית אבטחת המידע בקרב אלפי ארגונים ● עוד עולה ממנו, כי עלות פריצה ממוצעת לארגון SMB עומדת על כ-188 אלף דולרים וכי 40% מהמתקפות הקיברנטיות מוכוונות כלפי ארגונים המונים פחות מ-500 עובדים

עוד מתקפה של האקרים פרו פלסטינים. צילום אילוסטרציה: אימג'בנק

סקר חדש שפרסמה ענקית האבטחה סימנטק (Symantec) מגלה נתונים מעניינים אודות ההשפעה של מתקפות קיברנטיות על ארגוני SMB. כך, למשל, החוקרים מצאו ש-60% מהארגונים הללו לא ישרדו מתקפות קיברנטיות וייסגרו חצי שנה לאחר שהן תקרינה. עוד העלה הסקר, כי 40% מהמתקפות הקיברנטיות מוכוונות כלפי ארגונים המונים פחות מ-500 עובדים וכי העלות הממוצעת של אירוע אבטחת מידע ל-SMB עומדת על 188,242 דולרים.

ענקית האבטחה ערכה את הסקר בקרב אלפי ארגונים בינוניים וקטנים בארצות הברית. עולה ממנו, כי רוב הגורמים הרלוונטיים – 70% – באותם ארגונים מאמינים שאבטחת מידע מקוונת קריטית להצלחתם העסקית וכי הם מוגנים מפני מתקפות קיברנטיות וגניבות והונאות מקוונות, אף שהדבר אינו הולם את המצב במציאות.

על פי הנתונים, 67% מהארגונים הפכו בשנה החולפת להיות תלויים יותר מבעבר באינטרנט במסגרת פעילותם השוטפת. 57% מסרו, כי נפילה של מערכות ה-IT למשך יותר משתי יממות תהיה "משבשת" עבורם ו-38% הגדירו אותה "הרסנית ביותר". 76% מהארגונים דיווחו שמרבית העובדים שלהם משתמשים ברשת על בסיס יומיומי.

85% מהארגונים סבורים, כי הם מוגנים מפני שלל האיומים המקוונים – האקרים, וירוסים, נוזקות ופריצות. מהסקר עולה, כמו תמיד, שקיים פער בין האופן שבו הארגונים תופסים את עצמם לבין רמת אבטחת המידע שלהם בפועל. כך, ל-77% מהארגונים אין מדיניות אבטחת מידע כתובה רשמית ול-49% מהם אין מדיניות שכזו, אף אם לא רשמית. 54% מהארגונים מסרו שלא שלחו את עובדיהם להיערך וללמוד בקורסים בהכשרות מקצועיות מה נדרש לעשות כדי למנוע אירועי אבטחת מידע. 56% לא יידעו את עובדיהם לאילו אתרים אין לגלוש כיוון שהם מסוכנים. 40% מהארגונים דיווחו, כי אין להם מושג מה לעשות במקרה של פריצה למאגרי המידע המסווגים עסקית של הארגון.

לדברי צ'רי מק'גייר, סגנית נשיא לאירועי ממשל גלובליים ומנהלת תחום מדיניות אבטחת מידע בארגונים בסימנטק העולמית, "אנחנו מבחינים שעסקים בינוניים וקטנים טרודים בהרצת העסק שלהם ויש להם משאבים מועטים להתמודד עם מגוון איומי האבטחה הניצבים לפתחם. למרבה הצער, גם הפושעים המקוונים יודעים את זה, ומגבירים את כמות ואיכות המתקפות המקוונות שלהם כלפי העסקים הללו". היא ציינה שהמגמות החדשות בעולם ה-IT, ביניהן מיחשוב נייד וכניסה לרשתות החברתיות, מגדילות אף הן את מידת הסכנה של ארגונים אלה.

הירשמו עכשיו ל-SMB 2011 – הוועידה השנתית למיחשוב ותיקשוב לארגונים קטנים ובינוניים

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים