איציק בורשן, מנמ"ר מיקרון: אינטגרציה בין מערכות ושמירה על המידע – האתגרים העיקריים ברכישות ומיזוגים

למרות היותו חלק מההנהלה של ארגון טכנולוגי גלובלי, בורשן לא שש לרדוף אחרי הטכנולוגיות שלא לצורך: "בכל הנוגע ל-CRM חברתי אני עדיין רוצה לחכות ולראות כיצד התחום הזה משרת את הלקוחות בתוך בארגון" ● "אין לנו שום תוכניות כרגע לגבי מיחשוב ענן, בחברה מעדיפים שכל הציוד יהיה בבית" ● מיקרון, הנמצא בקריית גת, הוא כיום אחד ממפעלי הייצור הגדולים בעולם לזיכרונות פלאש מסוג NOR הנמצאים בשימוש במכשירי הסמארטפון

איציק בורשן, סמנכ"ל מערכות המידע החדש של קל אוטו. צילום: דני זודקביץ'

איציק בורשן, סמנכ"ל מערכות המידע במיקרון (Micron Technology) ישראל הוא אחד האנשים הוותיקים בחברה. הוא עבר את כל גלגוליו של המפעל, שהחל כיחידת ייצור של אינטל (Intel), ונרכש על ידי נומוניקס (Numonyx) – שנרכשה בעצמה על ידי מיקרון העולמית לפני כשנה וחצי תמורת 1.25 מיליארד דולרים. המפעל בקרית גת, FAB 12, נחשב לאחד מהמפעלים הגדולים בעולם לייצור זיכרונות פלאש מסוג NOR, הנמצאים בשימוש במכשירי טלפון חכמים.

"ב-2011, לאחר הרכישה, ספינת הדגל מבחינתי הייתה האינטגרציה, שדרוג המערכות, איחוד ה-ERP לתוך מערכת ה-SAP, ושמירה על המידע" אמר בורשן, והוסיף: "היה צורך לייצר אמון בחברה שבסיסה אמריקני – האמריקאים היו צריכים להשתכנע שהם יכולים לסמוך על מהנדס ישראלי שחושב מחוץ לקופסא",אמר. למרות היותו חבר הנהלה של ארגון טכנולוגי גלובלי, בורשן לא שש לרדוף אחרי הטכנולוגיות שלא לצורך: "אמנם ב-IT הגדרנו את 2012 כשנת הלקוח הפנימי, אבל בכל הנוגע ל-CRM חברתי אני עדיין רוצה לחכות ולראות כיצד התחום הזה משרת את הלקוחות בתוך בארגון". גם ממיחשוב ענן הוא לא מתרגש: "אין לנו שום תוכניות כרגע לגבי מיחשוב ענן, במיקרון מעדיפים שהציוד יהיה בבית". לדבריו, האתגרים העומדים בפניו לקראת 2012 הם בעיקר שדרוגי רשת ומערכות ה-Wireless.

הסניף הישראלי של מיקרון מונה כ-1500 עובדים ועוד כ-1000 עובדים חיצוניים. מחלקת ה-IT שתחת בורשן, מונה כ-40 עובדי חברה, 10 עובדי מיקור חוץ, ועוד כ-10 סטודנטים המשולבים קבוע במסגרת הפעילות, גם בפיתוח וגם בתמיכה. במסגרת תחום פעילותה היא מופקדת על התחזוקה והתמיכה של כל תחום המיחשוב במפעל, ובנוסף, גם על פיתוח והטמעת אפליקציות פנים ארגוניות עבור עובדי החברה.

"עבורי מיקרון זו ציונות, היא משפיעה על הכלכלה שלנו", ציין, בהתייחסו להיקפי הפעילות ולמיקום החברה בקרית גת, ליד אינטל, כמקום המספק גם תעסוקה למעגל רחב של משפחות באזור שאינו רווי בהרבה מקומות תעסוקה. לדבריו, פיתוח האפליקציות מבית, תורם רבות להצלחה: "הצוות שלי אחראי לפתח ולהטמיע את האפליקציות שמנהלות את המערכת, הפיתוח מבית הוא מרכיב חשוב שהופך את החברה למצוינת", הוסיף. בדבריו, הוא שם דגש גם על יעילות בעבודה: "כמפעל שמייצר בסדר גודל כזה, 24 שעות ביממה, כולל משמרות בסופי שבוע, אנחנו ארגון די קטן. אם אתה נוגס בכוח אדם או עובד בצורה לא יעילה, אתה בבעיה. אחד מתפקידי כמנמ"ר לדאוג ליעילות הזאת, הן עבור הארגון והן עבור ה-IT".

בורשן החל את דרכו לפני כ-25 שנה באינטל בירושלים, ובין היתר, היה שותף לכתיבת אפליקציות לפנטיום 4 (Pentium 4). כחלק מהנהלת מיקרון ישראל, הוא שותף פעיל בהטווית הדרך בארגון, ומדווח קבוע למנכ"ל. על כך הוא אומר: "במטה הראשי באיידהו יודעים שיש על מי לסמוך ומי שמרכז להם את כל ה-IT בישראל".

מיקרון העולמית (Micron Technology), מונה כ-25,000 עובדים, מטה החברה נמצא באיידהו שבארצות הברית. באתרי הפיתוח והייצור של החברה הפרושים בעולם – בארצות הברית, במזרח הרחוק, באירופה ובישראל מפתחת ומייצרת החברה טווח רחב של פתרונות לעולם המוליכים למחצה. בין היתר, מייצרת החברה שבבי זיכרון מסוג: NAND, DRAM, ו-NOR לתחום המיחשוב ומוצרי הסלולר.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. עובדת

    תמיד צריך לזכור! בכדי לקדם מערכות צריך קודם כל להתייחס לאנשים!

אירועים קרובים