נוקיה השיקה שני סמארטפונים ראשונים המבוססים על מערכת ההפעלה חלונות פון

קו מכשירי החלונות פון של נוקיה נקרא לומיה, וכרגע הושקו שני מכשירים: לומיה 710 ולומיה 800 ● במכשירים מוטמעות אפשרויות גלישה בדפדפן אינטרנט אקספלורר 9, אפשרויות שיתוף תכנים וגישה ישירה לרשתות חברתיות ● בנוסף, שני המכשירים מבוססים על מעבד של 1.4 ג'יגה-הרץ, עם האצת חומרה ומעבד גרפי, ומצלמה המבוססת על עדשות Carl Zeiss

יצרנית הסלולר נוקיה (Nokia) השיקה היום (ד') את שני מכשירי חלונות פון הראשונים שלה בכנס השנתי Nokia World, הנערך בימים אלה בלונדון, המסמנים מבחינתה עידן חדש. בפברואר השנה הכריזה החברה על שינוי אסטרטגי מהותי ועל שיתוף פעולה עם מיקרוסופט (Microsoft), שתכליתו העברת קו מכשירי הטלפון החכמים שלה למערכת ההפעלה חלונות פון.

קו מכשירי החלונות פון של נוקיה נקרא לומיה (Lumia), וכרגע הושקו שני מכשירים: לומיה 710 ולומיה 800. במכשירים מוטמעות אפשרויות גלישה בדפדפן אינטרנט אקספלורר 9, אפשרויות שיתוף תכנים וגישה ישירה לרשתות חברתיות. בנוסף, שני המכשירים מבוססים על מעבד של 1.4 גיגהרץ, עם האצת חומרה ומעבד גרפי, ומצלמה המבוססת על עדשות Carl Zeiss.

מכשיר הלומיה 800 הוא בעל מסך AMOLED בגודל 3.7 אינץ', מאפשר צילום וידיאו באיכות HD ונפח אחסון פנימי של 16 גיגה-בייט, בתוספת אחסון חינמי בנפח 25 גיגה-בייט בשירות הענן SkyDrive של מיקרוסופט, והוא מגיע בצבעים שונים – כחול, אדום ושחור.

מכשיר הלומניה 710 מגיע בצבעי שחור ולבן, עם כיסויים אחוריים בצבעים שחור, לבן, אדום, ורוד או צהוב.

שני המכשירים כוללים תכונות מוכרות של נוקיה שעברו אופטימיזציה לחלונות פון, כמו Nokia Drive – המאפשר ניווט אישי מלא חינמי עם ממשק ייעודי לרכב; Nokia Music עם MixRadio – יישום הזרמת מוזיקה חינמי ובינלאומי, הכולל מאות ערוצי מוסיקה מבוססי מיקום. בעדכון שיוצע בחודשים הקרובים, משתמשי מכשירי הלומיה יוכלו גם ליצור לעצמם ערוצי רדיו מותאמים אישית מתוך קטלוג בינלאומי, הכולל מיליוני שירים. בעדכון התוכנה, שיגיע במהלך השנה הקרובה, ישולבו גם האפשרות לשתף שירים ברשתות חברתיות ולרכוש כרטיסים להופעות.

שני מכשירי הלומיה יושקו עד סוף השנה בהונג-קונג, בהודו, ברוסיה, בסינגפור ובטאיוון, ובתחיל שנת 2012 יגיע לשווקים נוספים.

סטיבן אילופ, נשיא ומנכ"ל נוקיה, שיזם את המהלך האסטרטגי של המעבר לחלונות פון, התבטא בכנס וציין, כי המכשירים החדשים מייצגים את יישומה של האסטרטגיה החדשה בפועל, והוסיף כי "אנחנו מוציאים לשוק מכשירים חדשים ומושכים תוך זמן קצר מתמיד. אני גאה במיוחד במכשירים החדשים הללו ובאנשי נוקיה, שהפכו אותם למציאות".

נוסף על מכשירי החלונות פון, הציגה החברה גם ארבעה מכשירים חדשים במשפחת טלפונים חדשה המבוססת על מערכת ההפעלה סימביאן, בשם אשה (Asha – תקווה בשפה ההינדית), המיועדים לשווקים מתפתחים ולשוקי הביניים. לדברי החברה, מכשירים אלה מטשטשים את הגבול בין סמארטפונים וטלפונים רגילים תודות לגישה מהירה ונוחה לאינטרנט, חוויית שיתוף, טכנולוגיות זיהוי מקום, יישומי הודעות מובנים ואפליקציות מובילות מחנות היישומים של נוקיה, והם משלבים מסך מגע ומקלדת QWERTY.

באחרונה העריכה חברת המחקרים סטרטג'י אנליטיקס, כי מכשירי חלונות פון עתידים לתפוס נתח של 12% משוק הסמארטפונים במערב אירופה בשנת 2012. החברה צופה מתוך כלל מכירות הסמארטפונים בכמות של 117 מיליון, 14 מיליון מהם יהיו מכשירי חלונות פון המיוצרים על ידי HTC, סמסונג, LG ונוקיה. עוד צופה סטרטג'י אנליטיקס, כי מערכת ההפעלה חלונות פון תכפיל את נתח השוק שלה באירופה ותהיה מערכת ההפעלה בעלת קצב הצמיחה הגבוה ביותר מבין מערכות ההפעלה בשווקים.

פיט קאניגהם, אנליסט ראשי בחברת המחקרים קנאליס (Canalys) ציין בעקבות ההשקה של מכשירי חלונות פון החדשים של נוקיה, כי "מאז השינוי האסטרטגי המשמעותי שביצעה נוקיה לפני שמונה חודשים בלבד, החברה התמלאה אנרגיה חדשה. היא מציגה שיפורים מהותיים לסימביאן, הצליחה לגוון בחלונות פון וממשיכה לחדש את היצע הטלפונים הסלולריים העשיר שלה". לדבריו, "נוקיה עומדת בהתחייבות שלה וצועדת בבירור בדרך אל הצלחתה העתידית".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים