אפל קיבלה בעלות על פטנט ההחלקה לפתיחה

לפי הפרסום במשרד הפטנטים והסימנים המסחריים של ארה"ב, מעתה יחולו איסורים והגבלות על כל היצרניות שיכללו במערכת ההפעלה שלהן את מחוות ההחלקה לפתיחה ● המשמעות היא שאי אפשר להשתמש בתכונת ההחלקה לפתיחה בלי להפר פטנט של אפל, אלא אם כן יקבע שופט שזהו מקרה יוצא דופן

רבות מבקשות הפטנטים המוגשות או מתקבלות על ידי אפל (Apple) קשורות לטכנולוגיות תיאורטיות שסביר כי לא תזכינה להתגשם, אבל אתמול זכתה אפל בזכויות על פטנט של פעולה בסיסית ביותר (והמועתקת ביותר) במערכת ההפעלה iOS – החלקה לפתיחה.

למרות שאפל מחזיקה פטנטים רבים הקשורים למחוות, מחוות ההחלקה לפתיחה היא בעצם זו שהתחילה הכל. לפי הפרסום במשרד הפטנטים והסימנים המסחריים של ארה"ב, מעתה יחולו איסורים והגבלות על כל היצרניות שיכללו במערכת ההפעלה שלהן את מחוות ההחלקה לפתיחה.

אז מתי זה אסור? כאשר "המכשיר נחשב פתוח אם מגע עם המסך תואם ומקביל למחווה המוגדרת מראש כפתיחת המכשיר. המכשיר מציג על המסך תמונה אחת או יותר המתייחסת למחווה המוגדרת מראש שיש לבצע כדי לפתוח את המכשיר".

המשמעות היא שאי אפשר להשתמש בתכונת ההחלקה לפתיחה בלי להפר פטנט של אפל, אלא אם כן יקבע שופט שזהו מקרה יוצא דופן או משהו שנוצר לפני הפטנט של אפל.

בהתחשב בקרבות המשפטיים הנוגעים לחיקוי וגניבת עיצוב שאפל מתמודדת איתם מול חברות כמו סמסונג (Samsung), הבעלות על הפטנט הזה מעניקה לאפל יתרון גדול לחיזוק עמדתה.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. דורון

    יש פטנטים שמוטב ולא היו מתקבלים. זה פטנט מגוחך ובכל זאת מעכשיו מאות דגמים של טלפונים סלולאריים לא יוכלו להיפתח בתנועת החלקה. למה? ככה . כי אישה רשם החליט שזיהוי תנועת החלקה על מסך מגע זכאית להתקבל כפטנט. מעניין מה הסיפור שם . אני הולך לקרוא את הפטנט. דורון

אירועים קרובים