סין: אל תאשימו אותנו במתקפות המקוונות על הלוויינים של ארצות הברית

בדו"ח שפורסם בשבוע שעבר בארצות הברית נרמז שסין ניצבת מאחורי המתקפות על הלוויינים, שאירעו ב-2007 וב-2008 ● השלטונות בבייג'ינג טענו שאין אמת בטענות הללו ● לדבריהם, "גם סין היא קורבן למתקפות מקוונות, והמדינה מתנגדת לפשיעה מקוונת מכל הסוגים, ובכלל זה מתקפות כאלה"

סין לא קשורה לסדרת המתקפות המקוונות על הלוויינים של ארצות הברית, שמשמשים לניטור הסביבה – כך טוענות הרשויות במדינה.

במסיבת עיתונאים שנערכה אתמול (ב') אמר הונג ליי, דובר משרד החוץ בבייג'ינג, כי "אין אמת" בטענות שלפיהן סין ניצבת מאחורי המתקפות, שאירעו ב-2007 וב-2008. הדובר אף טען, על פי סוכנות הידיעות רויטרס (Reuters), שכתב מטעמה נכח במסיבת העיתונאים, כי "גם סין היא קורבן למתקפות מקוונות, והמדינה מתנגדת לפשיעה מקוונת מכל הסוגים, ובכלל זה מתקפות כאלה".

בדו"ח שפרסמה בשבוע שעבר הוועדה האמריקנית לסקירה כלכלית וביטחונית על סין נכתב, כי שני לוויינים אמריקניים – Landsat-7 ו-Terra AM-1 – סבלו מהפרעות שנמשכו 12 דקות ו-9 דקות, בתקופה שבין אוקטובר 2007 לאוקטובר 2008. "הגורמים האחראיים נקטו בכל האמצעים הנחוצים כדי לשוב ולהשיג שליטה על הלוויינים", נכתב בדו"ח.

על פי הוועדה, "הפרעות כאלה מציבות מספר איומים פוטנציאליים, במיוחד אם הן מבוצעות נגד לוויינים שמבצעים משימות יותר רגישות. גישה לאמצעי הבקרה של הלוויין עלולה לאפשר לתוקפים לגרום ללוויין נזק ואף להשמיד אותו. התוקפים יכולים לחסום את התקשורת ללוויין, לשבש אותה או לשנות את הפקודות הנשלחות ללוויין".

הדו"ח לא כולל האשמה מפורשת של סין במתקפות, אך צוין בו שהן מזכירות מתקפות קודמות שבוצעו על ידה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים