המשטרה המליצה לסגור את תיק התאבדותו של הנער שהוקנט בפייסבוק; בילסקי דורש דיון בוועדת החינוך

"אני סבור כי דחיקתו של נושא כה חשוב אל מחוץ לענייני השעה, תוביל להישנות מקרים כאלו", כותב ח"כ בילסקי, יו"ר השדולה למען שימוש נבון באינטרנט, אל יו"ר ועדת החינוך של הכנסת, ח"כ אלכס מילר ● יו"ר עמותת אשנ"ב, ברוך הינוך: "עצם העובדה שהמשטרה ממליצה לעבור על מקרה כל כך חמור לסדר היום שולחת מסר שלילי ברמה הציבורית"

זאב בילסקי, ראש עיריית רעננה. צילום: קובי פלר

חבר הכנסת זאב בילסקי (קדימה), יו"ר השדולה למען שימוש נבון באינטרנט, שיגר הבוקר (ד') מכתב ליו"ר ועדת החינוך של הכנסת, ח"כ אלכס מילר (ישראל ביתנו), בבקשה לקיים דיון דחוף בנושא מניעת אלימות ברשת פייסבוק (Facebook). בקשתו של בילסקי באה על רקע הפרסומים לפיהם המשטרה המליצה לפרקליטות לסגור את התיק בפרשת התאבדותו של הנער דוד-אל מזרחי בן ה-15, שהוקנט בפייסבוק ונטל את חייו בתחילת ינואר השנה.

על פי הפרסומים, המשטרה הודיעה לפרקליטות, כי "לא נמצאה תשתית ראייתית לרשלנות או לעבירה פלילית המחייבת להעמיד לדין את חבריו של דוד-אל ז"ל או את הנהלת בית הספר שבו למד". יצוין, כי המשטרה העבירה לפרקליטות את ממצאי החקירה, והפרקליטות היא שתחליט אם לסגור את התיק באופן סופי.

"אני סבור כי דחיקתו של נושא כה חשוב אל מחוץ לענייני השעה, תוביל להישנות מקרים כאלו", כותב ח"כ בילסקי אל ח"כ מילר. "אבקשך לקיים דיון דחוף בנושא על מנת שמערכת החינוך תפיק את כל הלקחים הנדרשים ויועבר המסר המתבקש לכל התלמידים בישראל, שהתנהלות לא אחראית ברשת פייסבוק עלולה לגרום לאובדן חיים".

גם עמותת אשנ"ב, שהוקמה לפני 11 שנה בעקבות התאבדותו של החייל ערן אדרת ז"ל, מתחה ביקורת על החלטת המשטרה להמליץ לפרקליטות שלא להאשים בהריגה את חבריו של דוד-אל מזרחי. יו"ר העמותה, ברוך הינוך, אמר כי, "תופעת ההטרדות וההצקות בין בני הנוער ברשתות החברתיות היא אחת התופעות החמורות שהורים ומחנכים מתמודדים איתה בשנים האחרונות. דוד-אל התאבד אומנם בעקבות הצקות פיסיות, אולם מקורן בשיח האלים שערכו חבריו בפייסבוק".

לדברי הינוך, "מבלי להיכנס לעומק החקירה והעניין הפלילי, עצם העובדה שהמשטרה ממליצה לעבור על מקרה כל כך חמור לסדר היום שולחת מסר שלילי ברמה הציבורית, ומהווה מכה קשה למאמצים החינוכיים והחוקיים שצריכים להיעשות כדי למנוע תופעות טרגיות כמו המקרה של דוד-אל".

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. חוה

    ביילסקי אל תרפה !!!!! הורים רבים מאד מודאגים מהתופעה ורוצים להעביר מסר רם וברור בנושא שימוש לרעה ואלימות ברשתות החברתיות

  2. יואל

    הח"כ בילסקי צודק ב-1000 אחוז . במשטרה לא מבינים את חומרת המעשה. כנראה שלא מודעים לכח ההרסני הרב הטמון בפייסבוק (כמו גם כח מועיל) . חייבים להעניש את המתעללים בכל חומרת הדין. אם לא,נמצא את עצמנו במגיפה שתפיל חללים רבים ויקשה מאד להתמודד איתה

אירועים קרובים