הממשלה אישרה הצעת חוק שתסדיר את נושא העבודה מהבית

מטרת הצעת החוק של חבר הכנסת רוברט אילטוב היא לאפשר להסדיר מודל של "שעות עבודה גמישות" במקומות העבודה ולהבטיח את שמירת זכויות העובדים במסגרתו ● כמו כן, התיקון המוצע מאפשר למעסיק להגדיר מקומות עבודה מחוץ למשרדי או מפעלי החברה, לרבות בבית העובד, מה שירחיב את אפשרויות התעסוקה לעובדים המתקשים כיום להגיע למקומות העבודה ולעבוד בשעות סדירות ● "בעולם האלקטרוני והגלובלי שבו אנו חיים, עובדים יכולים - ולעיתים אף נדרשים - לעבוד מביתם", אמר אילטוב

ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה היום (א') הצעת חוק של חבר הכנסת רוברט אילטוב (ישראל ביתנו), שנועדה להסדיר בחוק את נושא העבודה מהבית. ההצעה עברה פה אחד והיא תוגש לכנסת כבר ביום רביעי הקרוב.

מטרת הצעת החוק היא לאפשר להסדיר מודל של "שעות עבודה גמישות" במקומות העבודה ולהבטיח את שמירת זכויות העובדים במסגרתו. כמו כן, התיקון המוצע מאפשר למעסיק להגדיר מקומות עבודה מחוץ למשרדי או מפעלי החברה (לרבות בבית העובד). הדבר יאפשר להרחיב את אפשרויות התעסוקה בעיקר לעובדים המתקשים כיום להגיע למקומות העבודה ולעבוד בשעות סדירות, כגון אמהות, נכים ועוד.

אילטוב מסביר שעד היום החוק הגדיר מסגרות יומיות ושבועיות לעבודה ולשעות נוספות. ואולם, המציאות מראה שחברות רבות פועלות, כבר כיום, במסגרת חודשית, במודל של 80/20 – תשלום של 80% מהשכר עבור השעות הרגילות ו-20% מהשכר עבור מספר שעות נוספות נקוב. חברות רבות הנאלצות, מאופי עבודתן, לעבוד במודל זה כיום, למעשה, מסתכנות בעבירה על החוק.

"בעולם האלקטרוני והגלובלי שבו אנו חיים, עובדים יכולים – ולעיתים אף נדרשים – לעבוד מביתם, ולעיתים נדרשים לעבוד בשעות עבודה חריגות על מנת לעבוד מול שותפים עסקיים, לקוחות וספקים בחו"ל. אנו חייבים לשמור על הזכויות הבסיסיות של עובדים ועל מערכת יחסים תקינה בין העובדים למעבידים", אמר אילטוב.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. susu

    כל הכבוד על היוזמה המבורכת של אילטוב וישראל ביתנו

  2. יובל

    החוק הנכון הוא לאסור עבודה מהבית. אין כל צורך לעבוד מהבית. ארגון שעובד נכון, לא יצטרך להקפיץ עובדים (מלבד ההנהלה). כל חוק מנסה לעקוף את מערכת יחסי העבודה, ולהפוך את העובדים לעבדים.

אירועים קרובים