חיים סרברו, מפ"י: "אנחנו רוצים לספק את המידע הגיאוגרפי בחינם – גם לממשלה וגם לציבור"

"מפ"י - המרכז למיפוי ישראל - התקדם יפה לפי התוכנית לספק את מרבית המידע שכבר עלה לאוויר במסגרת שלל הפרויקטים שלנו להנגשת המידע הגיאוגרפי לסוגיו ולגווניו לממשלה ולאזרחים", אמר סרברו, מנכ"ל המרכז ● לדבריו, "כל המידע מאובטח על פי הנדרש"

"המידע הגיאוגרפי והגיאו-מרחבי הוא המידע הפתוח ביותר ונעשה בו שימוש משותף על ידי משרדי הממשלה השונים. אנחנו רוצים לספק אותו בחינם – גם לממשלה וגם לציבור", כך אמר חיים סרברו, מנכ"ל מפ"י (המרכז למיפוי ישראל).

סרברו דיבר ב-WORLD e-Gov Forum 2011 – כנס המיחשוב למגזר הציבורי-ממשלתי. האירוע, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך ביום ה' האחרון במרכז הכנסים אבניו שבקריית שדה התעופה, בהשתתפות מאות עובדי IT, לקוחות וספקים מהתחום, ובהנחיית פלי הנמר, נשיא הקבוצה. הוא דיבר בפאנל שנושאו תשתיות ואבטחת מידע לממשלה, שאותו הנחה יהודה קונפורטס, העורך הראשי של אנשים ומחשבים.

לדברי סרברו, "מפ"י התקדם יפה לפי התוכנית לספק את מרבית המידע שכבר עלה לאוויר במסגרת שלל הפרויקטים שלנו להנגשת המידע הגיאוגרפי לסוגיו ולגווניו לממשלה ולאזרחים. כל המידע מאובטח על פי הנדרש".

מני צרפתי, ה-CTO של HP ישראל. צילום: קובי קנטורהוא ציין, כי "בתחום המידע הגיאוגרפי, מרבית השירותים של הממשלה והרשויות המקומיות הוא מידע מבוסס מקום. המשמעות של זה היא יצירת תשתית מדויקת. תשתית שכזו הכרחית על מנת שכל שכבות המידע האחרות ישבו על תשתית טובה, מדויקת ואמינה". לדבריו, מיחשוב הענן מסייע להנגשת המידע הגיאוגרפי.

"אחת הבעיות המרכזיות – ההתייחסות למיחשוב הענן"

מני צרפתי, ה-CTO של HP ישראל, אמר ש-"אחת הבעיות המרכזיות הייתה בהתייחסות של הלקוחות הארגוניים והמשתמשים שלהם למיחשוב ענן. מדובר לא בפתרון, כי אם בתפיסת מיחשוב".

לדבריו, תהליך המעבר לקבלת שירות מבוסס ענן מורכב, ארוך וצורך משאבים רבים. הוא ציין, כי חשוב שלא ליצור ציפיות שגויות בנושא מיחשוב הענן. "לענן אין ארכיטקטורה אחידה; אין ענן אחד שמתאים לכולם; השיח אודותיו צריך להיות עסקי בלבד – יש להבין מהם היעדים העסקיים שרוצים להשיג באמצעותו; ויש לטפל בהיבטי ממשל IT ואבטחת מידע, הן מהיבטי האבטחה המוכרת והן מהיבטי זמינות המידע, והלימה לרגולציות", אמר.

יהושוע (ג'וש) ברק, מנהל השירותים הטכנולוגיים של אולטק סולושנס. צילום: קובי קנטור"המסע אל הענן", ציין צרפתי, "הוא מסע מעניין, עם הזדמנויות ענקיות וסיכונים רבים. על ארגונים לבנות לעצמם מודל מסודר של מה הם רוצים להשיג מהענן, לבנות מפת דרכים מסודרת ולהסביר לארגון את הדרך לשם. אחרת, מערך ה-IT הארגוני יחזור לתפקידו המקורי כיחידת עלות ולא יחידה עסקית".

הוא סיכם בציינו, כי לצד ההיצע של HP בעולם מיחשוב הענן, היא "מעמיקה את אחיזתה בעולם אבטחת המידע, על מנת לספק סביבה מאובטחת ללקוחותיה הארגוניים. אנחנו מדברים על ענן ותשתית כשירות. השירות הזה מייצר ערך עסקי וטכנולוגי".

יהושוע (ג'וש) ברק, מנהל השירותים הטכנולוגיים של אולטק סולושנס, אמר שהחברה מייצגת פתרונות תוכנה של חברות בינלאומיות בארץ בעולמות ה-IT. בין היתר, מדובר בכלי ניהול רשת, שיחות ועידה בווידיאו, פתרונות טלה-פרזנס, שירותי בדיקות ומיטוב תעבורת רשת.

לדבריו, מדובר בחברה פרטית שנוסדה ב-2008, והיא "ממוקדת במציאת הפתרונות המיטביים עבור לקוחותיה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים