אינטל תשקיע 55 מיליון שקלים במכון למחקר אקדמי בישראל

המכון יעסוק במחקר מתקדם של אינטליגנציה חישובית ויבחן דרכים לאפשר למערכות מיחשוב להעצים את יכולות המוח האנושי במגוון משימות מורכבות ● המכון צפוי להתחיל לפעול בראשית 2012

אינטל (Intel) הודיעה, כי תשקיע במהלך חמש השנים הבאות 55 מיליון שקלים במכון למחקר אקדמי שיוקם במשותף עם מספר מוסדות אקדמיים בישראל.

המכון יעסוק במחקר מתקדם של אינטליגנציה חישובית (Computational Intelligence) ויבחן דרכים לאפשר למערכות מיחשוב להעצים את יכולות המוח האנושי במגוון רחב של משימות מורכבות: ניתוח כמויות נתונים עצומות, הבנת קלטים מורכבים, קבלת החלטות עצמאית של המחשב ותקשורת בעלת משמעות עם בני אנוש.

כמו כן, הוא יתמקד בשילוב הטכנולוגיות המשמשות כתשתית לאינטליגנציה חישובית – ארכיטקטורת מעבדים מתקדמת וטכניקות של מערכות מחשוב לומדות לעיבוד נתוני חיישנים והמרתם לבינה.

על פי אינטל, שיתוף הפעולה שלה עם חוקרים אקדמיים יאיץ את הפיתוח של הדור הבא של טכנולוגיות המסוגלות ללמוד, להסתגל ולתקשר עם משתמשים, כמו גם לאפשר חוויה מותאמת אישית. אינטל תממן את התוכנית שתעסוק במחקר חיוני לעתידן של מערכות המחשוב. המכון החדש ינוהל במשותף על ידי חוקרים מהחברה והאקדמיה.

ג'סטין ראטנר, מנהל הטכנולוגיה הראשי ומנהל המעבדות של אינטל העולמית, אמר ש-"המכון החדש מדגיש את מחויבותה של אינטל לקידום הדור הבא של החדשנות, על ידי בנייה ומימון של שיתוף פעולה במחקר אקדמי. צעד זה מדגיש בנוסף את ההכרה והאמון שלנו ביכולות קהילת המחקר המדעי בישראל ומיקומה בחזית המדע".

"יש לאינטל מערכת יחסים ארוכת ימים עם הקהילה האקדמית בישראל", אמרה מקסין פסברג, סגנית נשיא ומנכ"לית אינטל ישראל. "המכון החדש יאפשר לנו להעמיק ולהעשיר את מערכת היחסים הזו ויעודד שיתוף פעולה הדוק בין חוקרים ומכוני מחקר מובילים ברחבי הארץ".

אינטל מפעילה שישה מרכזי פיתוח וייצור בישראל. תחומי המחקר ייבחרו בקפידה, בכדי לאפשר שיתוף פעולה בין מומחי הפיתוח של אינטל לחוקרים האקדמיים. בחודשים הבאים תפעל החברה, יחד עם חברי סגל מובילים בתחומי המחקר הרלוונטיים, על גיבוש המנהיגות האקדמית של המכון החדש. המכון צפוי להתחיל לפעול בראשית 2012.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים