השר איתן מאשר: קריסת אתרי הממשלה – תקלה ולא התקפה

בדיון בוועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת אמר איתן, כי "קריסת אתרי ממשל זמין לא נגרמה כתוצאה מפגיעה מודיעינית והיא לא גרמה לחשיפה של מידע רגיש" ● עוד אמר איתן, כי קיים קושי של תיאום בין אתרי הממשלה וכי לממשל זמין יש סמכות מקצועית בלבד ולא ריכוזית ● ח"כ רונית תירוש, יו"ר הוועדה: "יש להקים גוף פורמאלי שיתאם בין כל המנמ"רים בעת תקלות" ● כרמלה אבנר, מנהלת ממשל זמין: "אנחנו מתמודדים עם 4.7 מיליון נסיונות תקיפה מדי שנה"

השר מיכאל איתן אמר היום (ד') בדיון בוועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת, כי "קריסת אתרי ממשל זמין לא נגרמה כתוצאה מפגיעה מודיעינית והיא לא גרמה לחשיפה של מידע רגיש". איתן השתתף בדיון שיזמה ח"כ רונית תירוש, יו"ר ועדת המדע והטכנולוגיה, בעקבות התקלה שנגרמה בשרתי ממשל זמין והביאה לשיתוק זמני של חלק מהאתרים.  בכך אישר איתן מסקנות של שני תחקירים שבדקו את התקלה, האחד של משרד האוצר והשני של ממשל זמין, שנערך מייד לאחר סיום התקלה.

איתן, המופקד על שיפור השירות הממשלתי לציבור, הסביר כי פרויקט ממשל זמין מנחה מקצועית את משרדי הממשלה, אולם אין לו סמכות ריכוזית כלפי אתרי הממשלה השונים. "לעיתים אף קשה לתאם בין תתי-אתרים בתוך משרד ממשלתי אחד", אמר איתן.

יו"ר הוועדה, ח"כ רונית תירוש, אמרה כי הקריטיות של מערכות האינטרנט בעבודת משרדי הממשלה הולכת ונעשית גדולה יותר. "יש לעשות הכל כדי למנוע פגיעה באיכות חיינו", אמרה תירוש וקראה לממשלה לשקול הקמת גוף פורמאלי שיהיה אחראי לתיאום ולשיתופי פעולה בין כל המנמ"רים של משרדי הממשלה וגופים נוספים שיוגדרו כחיוניים. "גוף זה יקבל מידע על תקלות בזמן אמת ויפעיל אמצעי הגנה על מנת להבטיח את שגרת החיים של הציבור בישראל", אמרה תירוש.

טל הרמתי, סגן בכיר לחשב הכללי, אישר כי באי-זמינות האתרים לא הייתה בעיה של אבטחת מידע והוסיף, כי הממשלה הבינה שיש צורך בדרגת תיאום יותר גבוהה בין אתרי הממשלה ולכן הוחלט כי ימונה מנמ"ר ממשלתי.

כרמלה אבנר, מנהלת ממשל זמין, אמרה כי "אתרי הממשלה מתמודדים מידי שנה עם 4.7 מיליון ניסיונות תקיפה. עם זאת, אי-זמינות האתרים לא נבעה מפריצה של ארגון אנונימוס ובסך הכל 30 מתוך 300 אתרי ממשלה לא היו זמינים".

אבנר תיארה את השתלשלות האירוע מהשעה 12:00 בצהריים ועד להחזרתם של אתרי הממשלה לפעולה בשעה 18:00 (והמשך תחקיר אל תוך הלילה). היא הוסיפה ואמרה, כי "קיים תהליך מתמשך של בחינת אפשרויות פריצה לאתרים ויצירת כלים להגנה מפני פריצה".

תת גונדר ישראל רום, ראש מינהל טכנולוגיות בשירות בתי הסוהר, אמר כי בכל מקרה, האירוע גרם לנזק תדמיתי וראוי להיערך לטיפול גם בהיבטים התדמיתיים של אי-זמינות אתרי ממשלה.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. מודי

    נו באמת , אתם מצפים שמישהו יודה שזו היתה התקפה ולא תקלה? אני לא אכלתי את הלוקש?

  2. יובל

    נכון... חייזרים הפילו את המערכת... וכמובן... רוצים להקים עוד גוף מחשוב קיקיוני על חשבון משלם המיסים..

אירועים קרובים