AMD השיקה סדרות מעבדים חדשות לשרתים

הסדרות, 4200 ו-6220, מציעות ריבוי ליבות x86 שמבוססות על המיקרו-ארכיטקטורה בולדוזר, המשמשת גם את המעבדים שמייצרת החברה עבור השוק הצרכני ● כמו כן, AMD חשפה את כוונתה להשיק במחצית הראשונה של 2012 סדרת מעבדי אופטרון נוספת שמיועדת לשרתים שמארחים אתרים או מספקים שירותי אינטרנט שונים, או למיקרו-שרתים

AMD, יצרנית המעבדים השנייה בגודלה בעולם, השיקה השבוע את מעבדי האופטרון (Opetron) החדשים המיועדים לשרתים. מדובר בשתי פלטפורמות – סדרת 4200 וסדרת 6200 – שהיו ידועות בשמות הקוד ולנסיה (Valencia) ואינטרלגוס (Interlagos). הן מציעות ריבוי ליבות x86 שמבוססות על המיקרו-ארכיטקטורה בולדוזר (Bulldozer), המשמשת גם את המעבדים שמייצרת החברה עבור השוק הצרכני.

בסך הכול השיקה החברה 12 מעבדים חדשים. משפחת מעבדי ה-4200 כוללת מעבדים המבוססים על 6 ו-8 ליבות ומעטפת תרמית של עד 95 וואט, ואילו משפחת מעבדי ה-6200 כוללת מעבדים עם 4, 8, 12 ו-16 ליבות ומעטפת תרמית גבוהה בהרבה, שמתחילה ב-85 וואט ונגמרת ב-140 וואט, עבור מעבדי ה-16 ליבות. בנוסף, זו הפעם הראשונה ש-AMD משיקה מעבדים מתוצרתה לשוק השרתים שמציעים מצב טורבו. מצב זה מאפשר לגרום למעבדים לעבוד במהירות שגבוהה ב-500 מגה-הרץ יותר מאשר התדר הרגיל שלהם. כל המעבדים מציעים 8 מגה-בייט זיכרון מטמון מסוג L3 ו-1 מגה-בייט זיכרון L2 עבור כל ליבה שכלולה במעבד. המעבדים גם כוללים בקר זיכרון חדש עבור זיכרונות RAM מסוג DDR3 ומשתמשים בטכנולוגיית הערוץ הפנימית המשודרגת של החברה, HyperTransport 3.1.

כמו כן, AMD חשפה את כוונתה להשיק במחצית הראשונה של 2012 סדרת מעבדי אופטרון נוספת, סדרת 3000. זו מיועדת לשרתים שמארחים אתרים או מספקים שירותי אינטרנט שונים, או למיקרו-שרתים – שוק שהאפיון שלו הוא דרישת לצריכת כוח נמוכה במיוחד.

"חברות OEM יכולות להציע ללקוחות ענן, לקוחות ארגוניים וכאלה שדורשים מיחשוב בביצועים גבוהים חבילה מלאה של פתרונות המבוססים על פורטפוליו מעבדי השרתים הגדול ביותר בתעשייה", אמר במהלך ההשקה פול סטראהסקר, סגן נשיא ביצועי ומנכ"ל קבוצת העסקים המסחריים ב-AMD. לדבריו, "משפחת מעבדי האופטרון החדשים מספקת איזון בר השראה בין ביצועים, יכולת התאמת גודל ויעילות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים