ב-2012: אפל תהפוך ליצרנית ה-PC הגדולה בעולם

על פי חברת מחקרי השוק קנליס, הטאבלטים שמייצרת אפל הובילו אותה למקום השני ברבעון השלישי של 2011, והפופולאריות של ה-iPad תוביל אותה לעקוף את HP ולעלות למקום הראשון במהלך שישה החודשים הראשונים של 2012 ● המכירות של הטאבלטים יגיעו בסך הכל השנה ל-59 מיליון יחידות לפני קנליס, כשברבעון הרביעי בלבד יימכרו כ-22 מיליון יחידות, עקב התגברות המכירות לקראת סוף השנה האזרחית

אפל (Apple), יצרנית הטאבלט הפופולארי iPad, אמורה להפוך ב-2012 ליצרנית ה-PC הגדולה ביותר בעולם, תוך שהיא חולפת על פני המובילה בשנים אחרונות HP – כך עולה ממחקר שפרסמה חברת מחקרי השוק קנליס (Canalys).

המחקר של קנליס כלל גם את הטאבלטים, שהופכים ליותר ויותר פופולאריים בעולם. לפי החברה, הטאבלטים שמייצרת אפל הובילו אותה למקום השני ברבעון השלישי של השנה, והפופולאריות של ה-iPad תוביל אותה למקום הראשון עוד לפני מחצית 2012.

המכירות של הטאבלטים יגיעו בסך הכל השנה ל-59 מיליון יחידות לפני קנליס, כשברבעון הרביעי בלבד יימכרו כ-22 מיליון יחידות, עקב התגברות המכירות לקראת סוף השנה האזרחית. בקנליס צופים, כי אפל תמנף את הדרישה הזו לתוך 2012, ותצליח, בזכות ה-iPad 3, לכבוש את המקום הראשון.

בסך הכל צופה חברת המחקר שב-2011 תהיה עלייה של כ-15% במכירות ה-PC לכדי 415 מיליון יחידות, כאשר העלייה הגדולה מיוחסת לטאבלטים, שהחלו להימכר באופן משמעותי השנה.

"אפל רואה כיצד חלקה בשוק ה-PC צומח מ-9% ל-15% תוך ארבעה רבעונים בלבד, וזאת למרות שצפויים לחצים על מכירות ה-iPad במדינת הליבה שלה, ארצות הברית, בגלל ההשקות של מכשירי ה-Fire וה-Nook במחירי כניסה מאוד תחרותיים. HP ואפל יילחמו על המקום הראשון ברבעון הרביעי של 2011, אבל לדעתנו אפל תצטרך לחכות להשקה של iPad 3 לפני שהיא תנצח", טען טים קולינג, אנליסט בחברה.

ומה לגבי מחשבי האולטרה-בוק? לפי קנליס, כדי שהם יזכו לתפוצה רחבה המחירים שלהם יצטרכו לרדת, שכן כן המחשבים ברמה הנמוכה ביותר עדיין מלווים בתג מחיר המהווה חסם עבור רוב הצרכנים. עם זאת אומר קולינג, "ככל שיותר יצרניות ייכנסו לתחום הזה, מחירי החלקים יתחילו לרדת, ובסופו של דבר יהיו גם אולטרה-בוקים במחירים שמתאימים למיינסטרים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים