ארצות הברית: אנשי אנונימוס הדליפו מידע מודיעיני סודי

חברים בארגון ההאקרים פרסמו 38 אלף הודעות דואר שנגנבו מחוקר משטרה בקליפורניה שמטפל בתיקים של פשיעה מקוונת ● הם ביצעו את הפריצה בתגובה לעונשים הקשים שנגזרו על חבריהם שנעצרו

מנהלי אבטחת המידע עונים על סוגיות שונות. צילום אילוסטרציה: אימג'בנק

אנשי אנונימוס (Anonymous) פרסמו שתי אצוות של נתונים שמקורם בגורמי ממשל אמריקני ובעובדים לשעבר ברשויות אכיפה, וכן פרטים על שיטות לחקירה של פשעי מחשב. הפרסום נעשה בתגובה לעונשים הקשים שנגזרו על חברי הארגון בשל מעשים שאינם בגדר פשעים, על פי ההודעה של אנונימוס, אלא בגדר "מרי אזרחי באמצעים אלקטרוניים".

"במסגרת המאמצים המתמשכים שלנו לחשוף ולשים ללעג את אויבינו חובשי 'הכובעים הלבנים', פעלנו נגד סוכן מיוחד בדרגת מפקח במשרד המשפטים של קליפורניה, שממונה על חקירות של פשעי מחשב", נכתב בהודעה שפורסמה מטעם הארגון באתר Pastebin. "הדלפנו יותר מ-38 אלף הודעות דואר פרטיות שמכילות פרטים על שיטות לחקירה של פשעי מחשב, פרוטוקולים של חקירות וכן פרטים אישיים מביכים". ההודעות שנגנבו פורסמו באמצעות Tor וביטורנט (BitTorrent).

על פי מסמך קורות חיים שנכלל במידע שפורסם, ההודעות נגנבו מאלפרדו בקלגן, שוטר לשעבר, שפרש ב-2010 מתפקיד סוכן מיוחד בדרגת מפקח במשרד המשפטים של קליפורניה. במסגרת תפקידו היה בקלגן אחראי לחקירות של פשעי מחשב. מאנונימוס נמסר, כי המידע כולל הודעות דואר אלקטרוני שהופצו במשך תקופה של שש שנים ברשימת דיוור של האיגוד הבינלאומי של המומחים לפשעי מחשב (IACIS) – רשימת דיוור שבקלגן נמנה על מכותביה.

"המידע כולל פרטים על שיטות שבהן משתמשים ביחידות לפשעי מחשב כדי לאסוף ראיות באמצעים אלקטרוניים, לערוך חקירות ולבצע מעצרים", על פי הארגון. בין השאר, מוסבר כיצד להשתמש בתוכנת EnCase Forensic, כיצד לפצח כוננים מוצפנים וכיצד להכין צווי חיפוש וצווי הבאה.

כמו כן פרסם אנונימוס את הרשימה המלאה של החברים ברשימת הדיוור. לדבריהם, בעקבות "הבהלה שאחזה במנהלי המערכת לאחר הפרסום נסגרו רשימת הדיוור והאתרים שקשורים אליה".

לא ניתן היה לקבל תגובה מאיגוד IACIS.

מאנונימוס נמסר, כי פרסום המידע המקצועי והאישי של בקלגן נועד להרתיע את אנשי הרשויות מפני תביעות נגד אנשי הארגון. "הישארו מחוץ למשחק או שתיחשפו", הם מזהירים בהודעה.

עוד פרסמו אנשי אנונימוס שמות מלאים וסיסמאות של 1,000 חברים באיגוד השוטרים של בוסטון. הסיבה לכך, לדבריהם, היא "מעצרים המוניים ואלימים של אנשי Occupy Boston, שלא ביצעו מצידם שום פרובוקציה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים