רועי רמון, אינטל: "העולם הנייד מאפשר להדק את הקשר בין הארגון ולקוחותיו"

"המיחשוב הנייד מתאפיין בקיצור מרחקים בין המשתמשים המתקשרים זה עם זה, ובשל כך, ביכולת של הארגון להתקרב ללקוח ולהדק את הקשר עימו", אמר רמון בכנס Mobility 2011 ● הערך המוסף של הסמיכות והקירבה הנוצרות, ציין רמון, הוא ביכולת להימצא במגע הדוק יותר של הארגונים עם לקוחותיהם, לשאוב מהם יותר מידע ולהעביר אליהם מידע באופן יזום

"עולם ה-IT הארגוני חווה כמה שינויים משמעותיים במקביל, ביניהם אופן צריכת המידע, מיחשוב נייד ומיחשוב ענן. העולם הנייד משנה וישנה את מהות הקשר בין הארגון והלקוחות שלו, ויקרב ביניהם", כך אמר רועי רמון, איש קבוצת הניידות של אינטל (Intel) ישראל.

רמון היה ראשון הדוברים בכנס Mobility 2011. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך היום (א') במלון דייוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב, בהשתתפות יותר מ-700 איש, מפתחים ולקוחות בתחום המיחשוב הנייד הארגוני. את המליאה המרכזית הנחה פלי הנמר, יזם ונשיא אנשים ומחשבים.

רמון הציג כמה בעיות אשר מאפיינות א הפעילות של עובדי ארגונים בעולם המיחשוב הנייד. האחת, אמר היא הצורך ברוחב פס מספיר להעברת נתונים ולשיתופם בין המשתמשים השונים. השניה, ציין רמון, היא הצורך בשמירה על הפרטיות של המשתמשים והמידע אודותיהם, למרוטת שמבוצע תהליך של שיתוף מידע, המותיר מידע על גבי רכיב המיחשוב הנייד של הזולת. הבעיה השלישית, לדבריו, היא הצורך באבטחת המידע, בעיה אותה הגדיר כפשוטה יחסית, בשל היכולת להגדיר את המידע כמאובטח יחסית.

אתגר נוסף, ציין רמון הוא העבודה בתצורת מיחשוב ענן, "כולם מדברים כיצד העובדים פועלים דרך הענן, מקבלים ממנו מידע ומאפשרים ליצור לו גיבוי". הוא ציין כי בעיית אבטחת המידע בענן יכולה להיפתר על ידי הגבלת גישה ובקרת גישה.


צילום ועריכת וידיאו: עדי רמלר

המיחשוב הנייד, אמר רמון, מתאפיין בקיצור מרחקים בין המשתמשים המתקשרים זה עם זה, ובשל כך, "ביכולת של הארגון להתקרב ללקוח ולהדק את הקשר עימו". הערך המוסף של הסמיכות והקירבה הנוצרות, ציין רמון, הוא ביכולת להימצא במגע הדוק יותר של הארגונים עם לקוחותיהם, לשאוב מהם יותר מידע ולהעביר אליהם מידע באופן יזום.

הוא סיים בהציגו כמה מהיכולות שאינטל מספקת לעולם זה, באמצעות כמה טכנולוגיות, ביניהן NFC (ר"ת Near Field Communication), תקשורת לטווח מזערי, המאפשרת תיאום בין התקנים אלחוטיים לביצוע פעולה מיידית וקצרה, מבלי לבזבז דקות ארוכות על ניווט בין תפריטים וממשקים מסורבלים. "המכשירים שלנו מתקשרים עם הסביבה ובינם לבין עצמם, וככה ניתן לעשות Streaming מהאחד לשני", סיכם, "כאשר הדבר נעשה באופן מאובטח יחסית".

יהודה בן יעקב, מנהל תחום מובייל ב-NessPRO. צילום: קובי קנטוריהודה בן יעקב, מנהל תחום מובייל ב-NessPRO, פתח את דבריו בציטוט של חברת המחקר גרטנר, לפיה כבר בשנת 2013 לרוב הארגונים בעולם יהיו יותר מששה יישומים ניידים, "ושנה לאחר מכן, ב-2014, רובם יסתבכו עם יישומים ניידים אלו ולא יידעו מה לעשות. לכן, יש לעשות זאת נכון ולהימנע מהסיבוכיות הנלווית".

הוא הציג את התשתית של סייבייס (Sybase) מבית סאפ (SAP) ליישומים ניידים בארגונים. התשתית, SUP (ר"ת Sybase Unwired Platform), אמר בן יעקב, "מאפשרת לפתח במהירות ובפשטות יישומים המקשרים את המידע הארגוני ממקורות שונים, על גבי כל מכשיר נייד, ובכל זמן". הוא הסביר, כי שימוש בפלטפורמה "מביא לחיסכון בעלויות ולהקטנת הסיכונים, על ידי יכולות אינטגרציה וגמישות בהוספת שירותים עסקיים", על בסיס הטכנולוגיה האמורה.

בפועל, אמר בן יעקב, "המידע הארגוני כבר נמצא בעולם הנייד, או אז צצה השאלה כיצד מאבטחים את המידע ואת תהליכי הפצתו". המענה, אמר בן יעקב, הוא הקשחת המכשירים באמצעות פתרון AFARIA. הפתרון, הסביר, "מאפשר לנהל את ההגדרות של המכשירים הניידים, להגדיר את מדיניות הסיסמאות, להצפין, למחוק מרחוק, לנהל את התקשורת ולבצע פעילות הגנתית, גם כאשר המכשיר הוא ללא תקשורת זמינה". הוא סיים בהציגו את יכולות סייבייס מבית סאפ בעולם הארנק הסלולרי, תוך החלת יכולות בינה עסקית, המאפשרות לבצע פעילות שיווק ממוקדת על הלקוח.

"נדרש פתרון בתצורת פלטפורמה", אמר בן יעקב, "אשר מצד אחד 'יודעת' לדבר עם הארגון ומצד שני יכולה להעביר את הנתונים בצורה מובנה לעולם המובייל. זה מחוייב המציאות כיוון שהעולם הזה משתנה באופן מהיר יותר מכפי שהכרנו עד כה, ואין לנו יכולת לשלוט על כך". הוא סיים בציינו כי הסביבת הפיתוח של סאפ לעולם הנייד היא מבוססת אקליפס, והיא מאפשרת פיתוח ותומכת בשתי שיטות – HTML5  ו-Native Application.

אבי נווה, איש סאפ ישראל, הציג כמה מהיישומים שהחברה פיתחה על גבי פלטפורמה זו, ביניהם כזה המיועד לאנשי מכירות, והמספק מידע על לקוחותיהם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים