פרופסור ניב אחיטוב, המכללה האקדמית דן: "ל-40% מהמנמ"רים בארץ אין תואר אקדמי"

"הסיבה לכך אינה חוסר כישרון, אלא העובדה שרובם גויסו מיד עם שחרורם מצה"ל, לאחר ששירתו ביחידות כמו ממר"ם ו-8200", אמר פרופ' אחיטוב - דיקן המכללה האקדמית דן, פורום המנמ"רים של אנשים ומחשבים, C3 ● הוא מתח ביקורת על המוסדות האקדמיים בישראל שלא ערוכים, לדבריו, להכשיר כוח אדם בתחום הטכנולוגי למאה הבאה והדגיש את הצורך בפרקטיקה בתחומי הלימודים האקדמיים

"ל-30% עד 40% מהמנמ"רים בישראל כיום אין תואר אקדמי. הסיבה לכך אינה חוסר כישרון, אלא העובדה שרובם גויסו מיד עם שחרורם מצה"ל, לאחר ששירתו ביחידות כמו ממר"ם ו-8200". נתונים אלו מסר פרופסור ניב אחיטוב, דיקן המכללה האקדמית דן.

פרופ' אחיטוב דיבר בפורום המנמ"רים של אנשים ומחשבים, C3. הפורום התקיים היום (ד') במלון ליאונרדו ברמת גן. את המפגש הנחה אבי עסיס, מנכ"ל Widelink ויו"ר ועדת התכנים של הפורום. המפגש נערך תחת המוטו "הדור הבא של המנמ"רים: המשאב האנושי המתחדש".

אחיטוב, ששימש במשך 30 שנה בתפקידים בכירים באוניברסיטת תל אביב, פרש ממנה לאחר שמונה לדיקן המכללה האקדמית דן, שהחלה לפעול בימים אלה. הוא הסביר כי הנתונים עלו מסקר שנערך לקראת פתיחת המכללה, ושימשו את מקימיה להכנת תוכניות הלימודים הייחודיות למנהלי מערכות מידע ואנשי מחשבים שכבר עובדים בתעשייה ומעוניינים להתקדם בה.

"המדובר בצעירים שסיימו צבא, יצאו לשנת טיול והחלו מיד לעבוד במחלקות המחשבים או בחברות היי-טק, במקום ללכת ללימודים. כשהם הגיעו לגיל 30 בערך, התפתח בהם הרצון להתקדם בתוך הארגון או מחוצה לו, אך הם נתקלו בתקרת זכוכית שחסמה אותם בגלל העדר השכלה מתאימה – שהיא תנאי סף לקידום בכל ארגון גדול, ללא קשר למקצוע", הסביר אחיטוב.

לדבריו, "אין מספיק מודעות כיום לצורך בתואר מלא בתחום מערכות המידע ואין הרבה מוסדות אקדמיים שמעניקים אותו. לכן, הבוגרים בתחום מערכות המידע באים לרוב ממדעי המחשב או מינהל עסקים עם התמחות מצומצמת במערכות מידע".

הוא מתח ביקורת על המוסדות האקדמיים בישראל שלא ערוכים, לדבריו, להכשיר כוח אדם בתחום הטכנולוגי למאה הבאה. "סטודנטים בעולם רואים במוסדות האקדמיים כמקום שבו הם יכולים לחלוק ולשתף ידע. את הלימודים הם עושים בעצמם, בבית או בספריות. אנחנו עוד לא שם. תכני הלימוד באקדמיה, כמו גם המתודולוגיה והפלטפורמה, אינם תואמים את מגוון הטכנולוגיות בשוק".

אחיטוב הדגיש את הצורך בפרקטיקה בתחומי הלימודים האקדמיים, וקבל על המחסור במחקרים בתחום מערכות המידע באקדמיה הישראלית. הוא סיים בציינו, כי במרכז האקדמי דן מקפידים על הכשרה המותאמת לצורכי התעשיה כבר מהיום הראשון ללימודים והדגיש כי במועצה המייעצת של המכללה חברים מנהלים ובכירים בתעשייה, שתפקידם לתת למכללה את העכשוויות ואת היכולת לענות על הצרכים המשתנים בשוק.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים