HP הכריזה על השלב הבא במעטפת פתרונות מיחשוב הענן שלה

הפתרונות, שהוכרזו בכנס המשתמשים הגדול של החברה בווינה, מרחיבים את פורטפוליו HP Cloud Solutions, אשר מאגד חומרה, תוכנה, שירותים ותוכניות, בהתבסס על ארכיטקטורת התשתית האחודה HP Converged Infrastructure ● סטיב דייץ', סגן נשיא לשיווק פתרונות ענן ותשתית ב-HP: "הפתרונות החדשים נשענים על הניסיון העצום שלנו, באופן שמאפשר להעניק ללקוחות שירותים ומיומנויות חיוניים להנעת האבולוציה בשירותי המיחשוב"

01/12/2011 14:36

בכנס המשתמשים הגדול שלה, שנערך השבוע בווינה שבאוסטריה, הכריזה HP על השלב הבא במעטפת הפתרונות שנועדו לסייע ללקוחות ולספקי שירותים (שותפים עסקיים) לעבור לענן ולאספקה היברידית של שירותי ענן. כך, הציגה HP פתרונות חדשים בתחום מיחשוב הענן, המיועדים להאיץ תהליכי פריסה של עננים פרטיים, ציבוריים והיברידיים בארגונים עסקיים, ציבוריים וספקי שירותים, כדי לאפשר להם לקצר את זמן התגובה להזדמנויות. הפתרונות מרחיבים את פורטפוליו HP Cloud Solutions, אשר מאגד חומרה, תוכנה, שירותים ותוכניות, בהתבסס על ארכיטקטורת התשתית האחודה HP Converged Infrastructure.

בתום תשעה חודשים של פעילות מואצת במיוחד, הצליחה HP להתייצב בחזית הספקים בתעשייה המציעים פתרונות לאספקה היברידית של פלטפורמות ענן מכל הסוגים: עננים פרטיים, ציבוריים והיברידיים, כשירות מנוהל במתקן או בענן וגם כאספקת שירותי ענן, החל בשירותי תוכנה כשירות (SaaS), דרך שירותי תשתית כשירות (IaaS) וגם שירותי פלטפורמה כשירות (PaaS).

ענקית ה-IT העולמית החלה באיחור יחסי את המעבר למודל הענן לעומת מתחרותיה, כמו יבמ (IBM), למשל, או ברית ה-VCE של VMware, סיסקו (Cisco) ו-EMC. עם זאת, לזכותה עמדו יכולותיה הגבוהות מכולם בתחום התשתיות האחודות (Converged Infrastructure), בחירתה לעבוד עם מערכת פתוחה ולא קניינית וגם החלטתה לעבוד בשיתוף פעולה מלא עם שותפים אסטרטגיים, כמו מיקרוסופט (Microsoft) ולתמוך בכל מערכת וירטואליזציה קיימת.

לפני תשעה חודשים בלבד הכריזה HP על אסטרטגיית הענן שלה, שכללה הצעת פלטפורמות ענן מכל סוג, פנייה לשלושת השווקים – הארגוני, העסקי והצרכני, ובמקביל גם אספקת שירותים בענן. כעבור רבעון, הצטרפה HP למיזם הגלובלי OpenStack (מערכת הפעלה פתוחה וסקיילאבילית ביותר), המאגד כבר קרוב ל-150 חברות ומעל ל-1,500 מפתחים וחוקרים, המבטיח "אי-היתקעות" בענן עם ספק כלשהו. שלושה חודשים לאחר מכן הוכרזה גרסת הבטה הראשונה וכיום היא זמינה להצטרפות ל-Cloud Foundry לקבלת PaaS.

הכנס השנתי, Discover 2011, שהיה הראשון שאיחד את כל החטיבות של HP - מתוכנה וחומרה ועד שירותים והדפסה, נערך השבוע בווינה שבאוסטריה, ומשך אליו מספר שיא של מעל ל-7,000 משתתפים מאזור EMEA. צילום: פלי הנמר https://picasaweb.google.com/thepeoplepic/HPDISCOVER2011VIENNA?authkey=Gv1sRgCKOSoJeS5KOrngE#5681073602986840770

HP צברה בשנים האחרונות ניסיון גלובלי נרחב, המסתכם באלפי פריסות של סביבות מיחשוב ענן, והיא מסייעת כיום לארגונים ליישם גישה היברידית, ללא המורכבות הכרוכה בכך. אספקה משולבת של שירותי IT ממקורות פנימיים וחיצוניים, מאפשרת לארגונים להתאים לעצמם את הגישה המתאימה ביותר לדרישות הזמינות, מהירות התגובה והתקציב.

ספקי שירותים שמאמצים גישה היברידית, מסבירים ב-HP, נדרשים בנוסף למודלים עסקיים חדשים שמבוססים על מדידת הצריכה של שירותים טכנולוגיים על ידי הלקוחות במספר ערוצים, גם לעסוק בתיווך של שירותים. אלו דורשים שותף טכנולוגי מנוסה, שיסייע בגיבוש המודלים החדשים כאמצעי להגדלת הפעילות העסקית וניצול הזדמנויות. הפתרונות החדשים בפורטפוליו HP Cloud Solutions נוגעים לפנים השונים בתחום הענן, ובכלל זה הקמה, צריכת שירותים, ניהול, פיקוח ואבטחה.

פתרונות הקמת הענן הארגוני של HP מספקים, בין היתר, גם אינטגרציה של מערכות HP CloudSystem עם מערכות אלקטל-לוסנט (Alcatel Lucent). כך, ספקי שירותי תקשורת יכולים לספק שירותי ענן ללקוחותיהם, בזכות השילוב בין פתרונות IT ופתרונות תקשורת ברמת Carrier-class, תוך אוטומציה של ניהול ואספקת השירותים.

סטיב דייץ', סגן נשיא לשיווק פתרונות ענן ותשתית ב-HP. צילום: פלי הנמרלהאצת מחזורי המכירה והרחבת פורטפוליו השירותים, מציעה החברה את HP CloudAgile Service Provider Program – תכנית המאפשרת גישה ישירה לזרועות המכירה של HP ברחבי העולם, כאמצעי להעצמת מאמצי המכירה של ספקי שירותים. התוכנית ניתנת לשילוב גם עם שירותי אירוח במתקני HP והקמת ענן פרטי מבוסס HP CloudSystem. מנוע הליבה של סביבות HP CloudSystem הוא HP CloudSystem Matrix 7.0, המאפשר להקים סביבות ענן היברידיות שכוללות גישה פשוטה ומהירה למקורות פנימיים וחיצוניים. הפתרון כולל אספקה אוטומטית לפי דרישה של שטחי אחסון במערכות HP 3PAR לצמצום החלון לטעויות אנוש והאצת הפריסה.

HP Cloud Protection Program היא תוכנית המאגדת אנשים, תהליכים, מדיניות וטכנולוגיות, לשמירה על רמת אבטחה אחידה בענן ובמערך ה-IT הפנימי. התוכנית נתמכת על ידי HP Cloud Protection Center of Excellence, שמאפשר ללקוחות לבחון הלכה למעשה פתרונות אבטחה מבית HP, שותפים ויצרנים נוספים.

פתרונות צריכת שירותי ענן בהם HP משמשת כספקית השירותים:

–    HP Enterprise Cloud Services – מספקת שירותי ענן פרטי מאובטחים ללקוחות ארגוניים. שיפור ביצועי האפליקציות באמצעות איזון עומסים אוטומטי בין שרתים לצד שיפור אבטחת הנתונים באמצעות אפשרויות גיבוי ואחזור חדשות, וניהול רשתות תקשורת מקומיות וירטואליות (VLANs) כחלק מסביבת הענן. HP מציעה Proof-Of-Concept לפני ביצוע ההתקשרות העסקית לצורך בדיקת ההתאמה של השירותים לצורכי הארגון.

–    HP Enterprise Cloud Services for SAP Development and Sandbox Solution – שירותים אשר מאפשרים ללקוחות לבחון, להעריך וליצור אב טיפוס לאספקת שירותי SAP ERP מבוססי ענן פרטי במודלים גמישים שונים.

–    שלוש הסמכות HP ExpertONE – הסמכת ארכיטקט (HP ASE Cloud Architect), מיישם (HP ASE Cloud Integrator) ומיישם מומחה (HP ASE Cloud Master Integrator).

–    תוכנית HP ExpertONE מורחבת – כוללת חמישה מגופי ההכשרות הגדולים בעולם הטכנולוגיה, שמספקים גישה לידע ולהכשרות של HP בכל מקום בעולם, ובכלל זה תוכנית להכשרה אקדמית.

–    HP Cloud Curriculum from HP Education Services – רקע מקצועי במגוון שפות, שמכסה אסטרטגיות מוכחות ליישום עננים על בסיס הצלחות בארגונים.

–    HP CFO Cloud Roundtables – מפגשים שמאפשרים למנהלי כספים ליצור מפת דרכים פיננסית ליישום ענן בארגון, תוך הבנת התועלות והסיכונים הכרוכים במהלך.

–    HP Storage Consulting Services for Cloud – שירותים המסייעים ללקוחות להבין את דרישות האחסון של ענן פרטי ולעצב ארכיטקטורה שתואמת את הצרכים.

–    HP Cloud Applications Services for Windows Azure – האצת הפיתוח או ההגירה של יישומים בסביבת הפלטפורמה כשירות Windows Azure של מיקרוסופט.

סטיב דייץ', סגן נשיא לשיווק פתרונות ענן ותשתית ב-HP, מסר כי "לקוחות רוצים להבין, לתכנן, להקים ולצרוך שירותי מיחשוב בענן, באופן שיעניק להם גמישות וזריזות, תוך הפחתת סיכונים ושמירה על רמות גבוהות של בקרה ואבטחה. הפתרונות החדשים של HP מסמנים שיא חדש של חדשנות ונשענים על הניסיון העצום שלנו, באופן שמאפשר להעניק ללקוחות שירותים ומיומנויות חיוניים להנעת האבולוציה בשירותי המיחשוב".

הכותב הוא שליח אנשים ומחשבים לאוסטריה

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים