שלומי פרייס, נט-אפ: "בעולם בו המידע גדל ללא הרף – האתגר הוא ניהול האיחסון"

"שנת 2012 לא צפויה להיות פשוטה, ואנחנו נעזור למנמ"רים לעבור אותה בצורה טובה", אמר פרייס בראיון ראשון לאנשים ומחשבים מאז נכנס לתפקידו החדש כמנכ"ל הסניף הישראלי של החברה ● לדבריו, "המנמ"רים יחושו בשנה הבאה לחצים לקיצוץ בהוצאות התקציביות של ה-IT מצד סמנכ"לי הכספים בארגונים" ● הוא הוסיף, כי "בשל הצפי לגידול בפעילות שלנו, נגדיל את מצבת כוח האדם"

"עולם האיחסון משתנה וגדל ללא הרף, בגלל הגידול האקספוננציאלי במידע. בשל כך, מנמ"רים נדרשים לערוך חשיבה מחודשת על מערכי האיחסון שלהם, כדי לקדם ולהביא את הארגונים שלהם ליתרון העסקי הנדרש. בעולם בו המידע גדל ללא הרף – האתגר הוא ניהול האיחסון", כך אמר שלומי פרייס, מנכ"ל נט-אפ (NetApp) ישראל, בראיון ראשון לאנשים ומחשבים מאז נכנס לתפקידו החדש.

הוא דיבר על מה שעתיד לקרות בשנה הבאה ואמר, כי היא "לא צפויה להיות פשוטה, ואנחנו נעזור למנמ"רים לעבור אותה בצורה טובה. בנוסף לאתגרים הטכנולוגיים בפניהם הם ניצבים, המנמ"רים יחושו לחצים לקיצוץ בהוצאות התקציביות של ה-IT מצד סמנכ"לי הכספים בארגונים. הם יצטרכו למצוא פתרונות יעילים יותר, שמתאימים לצרכים שלהם". לדבריו, "חוסר הוודאות העסקית הצפוי ב-2012 הוא עבורנו, בנט-אפ, הזדמנות. השנה הבאה תהיה מאתגרת עבורנו, נהיה עסוקים במציאת פתרונות המתאימים לצרכים של ארגונים. צפויה לנו פעילות רבה".

כיצד אתה רואה את המתחרים של נט-אפ, ובראשם EMC?

"כבר כיום יש לנו דומיננטיות בשוק המקומי בפלחים מסוימים – בהיי-טק, במגזר הביטחוני, בעולם הבריאות. אני מתכוון למנף את אותה הצלחה על מנת להיכנס למגזרים חדשים – עולם הבנקאות וחברות הביטוח. יש גופים פיננסיים שמושתתים על נט-אפ כבר כיום, דוגמת לאומי קארד והפניקס, והם משמשים לנו כייחוס. יישומים ארגוניים רבים שרצים על פלטפורמות האיחסון בארגונים יכולים לרוץ על גבי נט-אפ, וכך אנחנו יכולים להשיג להם יעילות בתפעול בהיבטי יכולות איחסון, שטח רצפה ודחיסת מידע. לכל אלה יש משמעות של חיסכון ישיר בעלויות.

בארגונים שבהם יש פלטפורמות איחסון שאינן נט-אפ, כמות כוח האדם המתחזקת אותן גדולה מזו המתפעלת את מערכות נט-אפ, ובעידן של צמצום תקציבים – זה היתרון שלנו.

יש לנו שיתוף פעולה עם יבמ (IBM), הם OEM שלנו, ונרחיב את הפעילות עימם".

מהן מגמות העל בעולם האיחסון?

"עולם האיחסון מתאפיין בחוסר ניצול של המערכות, גידול במידע וריבוי ארכיטקטורות המיועדות ליישומים שונים. לכן, מנהל התשתיות עסוק בהישרדות רוב הזמן ולא מוצא זמן לתכנן קדימה.

מגמה אחת היא הגידול העקבי, במשך שנים, של נפח האיחסון הארגוני, שצומח בעשרות אחוזים בכל שנה. זה קורה בגלל ריבוי האיחסון של חוזי, מוזיקה וסרטים, לצד העובדה שארגונים חפצים לאסוף עוד מידע אודות הלקוחות, בין השאר ברשתות החברתיות. המגמה השנייה היא המעבר של ארגונים לעבודה ירוקה – לא רק מהנימוק הסביבתי, אלא גם בשל הצורך ההולך וגובר לחיסכון בתקציבים והרצון לגשר על הפער בין גידול באיחסון להקפאה של תקציבי המיחשוב הארגוניים. עוד יש לציין את פרויקטי הווירטואליזציה בארגונים, שהחלה בשרתים ועברה לתחנות הקצה ולמערכות האיחסון. המגמה האחרונה היא המעבר למיחשוב ענן ועבודה בתצורות תוכנה ומיחשוב כשירות.

אנחנו עדיין לא רואים בארץ את המעבר לענן. האתגר של הארגונים במקרה שכזה הוא כיצד לחייב את הישויות הפנים ארגוניות על שירותי הענן הפרטי. הפתרונות שלנו תומכים במיחשוב ענן".

כיצד מצאת את הסניף הישראלי של החברה עם כניסתך לתפקיד?

"מצאתי יחידה לוחמת עם רוח צוות. האנשים הם שהביאו להצלחת הסניף הישראלי. נתח השוק של נט-אפ ישראל הוא יותר מכפול מאשר בעולם. יש לנו קשר בלתי אמצעי עם מטה החברה ואנחנו שומרים על קשר הדוק עם הלקוחות. נט-אפ מדורגת שלישית בעולם כ-'החברה שהכי טוב לעבוד בה'. בגלל הצפי לגידול בפעילות שלנו, נגדיל את מצבת כוח האדם שלנו.

"אני מאוד מאמין בשותפים עסקיים", הוסיף פרייס. "אי אפשר למכור איחסון ללא אינטגרטור. לכל אחד מהם יש כוח והתמחות משלו: !We, אנקור, טלדור, הראל טכנולוגיות, גלאסהאוס (Glasshouse) ישראל וא.מ.ת מיחשוב. כל אחד מהשותפים שלנו הוא 'נט-אפ קטן', ולכן – נמשיך להשקיע בהם".

פרייס סיכם באמרו, כי "יש לנט-אפ מוצרים טובים יותר מאשר למתחרים, על מנת לענות על התחרות בשוק ולספק ללקוחות מענה מיטבי".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים