האתר החדש של הספרייה הלאומית עלה לאוויר

האתר כולל חומרים שנמצאים בספרייה הלאומית, בהם ספרים, כתבי יד, עיתונים, מפות, תמונות, קטעי קול ו-וידיאו הקשורים לתולדות מדינת ישראל ותרבותה, ליהדות ולמזרח התיכון ● מדובר בשלה הראשון בפרויקט "הספרייה הלאומית הדיגיטלית", עליו הכריזה הממשלה בחודש מרץ

הספרייה הלאומית חנכה לפני ימים אחדים את האתר החדש שלה, שמציע שישה ערוצי מידע שונים שכוללים חומרים הנמצאים בספרייה הלאומית. ההשקעה בהקמת האתר החדש נאמדת בעשרות אלפי שקלים.

האתר הוא שלב ראשון בהקמת מיזם הענק, "הספרייה הלאומית הדיגיטלית". מדובר בפרויקט רב שנתי שבמסגרתו יועלו לרשת מאות אלפי פריטים, ובכלל זה ספרים, כתבי יד, עיתונים, מפות, תמונות, קטעי קול ו-וידיאו הקשורים לתולדות מדינת ישראל ותרבותה, ליהדות ולמזרח התיכון.

חנוכת האתר החדש היא חלק מפרויקט ההתחדשות של הספרייה הלאומית, שעליו הכריזה הממשלה במרץ, בעלות של 200 מיליון שקלים. במסגרת הפרויקט יועלו לרשת כל המאגרים של הספרייה וכן מאגרים ממקורות אחרים, במטרה להפוך את הספרייה הלאומית לנגישה באינטרנט.

לדברי אלון שטרסמן, מנהל אגף טכנולוגיה ומערכות מידע בספרייה הלאומית, "האתר פותח ברובו על ידי מחלקת האינטרנט שהוקמה בספרייה הלאומית. הוא מתבסס על Microsoft Office SharePoint 2010 ועל תשתיות האירוח הווירטואליות Microsoft Hyper-V. תשתיות המוצר הורחבו על ידי פיתוח מעטפת לניהול רכיבי האתר. מנהל התוכן יכול באמצעות זאת לשנות את מראה ותוכן הדפים בכל רמה, מבלי מעורבות של אנשי הפיתוח. זאת תכונה הכרחית באתר שיש בו אלפי דפי תוכן".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים