ארה"ב: שופטת דחתה את בקשת אפל לאסור על מכירת מכשירי Galaxy של סמסונג

אפל לא הצליחה לשכנע את השופטת בארצות הברית שיש עילה לאסור על סמסונג למכור בארצות הברית טלפונים חכמים ומחשבי לוח מדגמי Galaxy, ובכך נחלה אפל מפלה צורבת במסגרת קרבות הפטנטים שמנהלות שתי החברות בבתי המשפט ברחבי העולם ● בסך הכל מתנהלים כיום 20 תיקים ב-10 מדינות במסגרת קרבות הפטנטים של אפל וסמסונג, והמפלה שנחלה אפל במגרש הביתי שלה, אינה מבשרת טובות מבחינתה

אפל (Apple) לא הצליחה לשכנע את השופטת בארצות הברית שיש עילה לאסור על סמסונג (Samsung) למכור בארצות הברית טלפונים חכמים ומחשבי לוח מדגמי Galaxy של סמסונג, ובכך נחלה אפל מפלה צורבת במסגרת קרבות הפטנטים שמנהלות שתי החברות בבתי המשפט ברחבי העולם.

השופטת לוסי קוה מבית המשפט המחוזי בסן חוזה, קליפורניה, דחתה ביום ו' את בקשתה של אפל להוציא צו מניעה זמני שיאסור על סמסונג למכור את מכשירי Galaxy. בסך הכל מתנהלים כיום 20 תיקים ב-10 מדינות במסגרת קרבות הפטנטים של אפל וסמסונג, והמפלה שנחלה אפל במגרש הביתי שלה, ארצות הברית, אינה מבשרת טובות מבחינתה.

באוסטרליה, גם כן ביום ו', האריך בית המשפט באוסטרליה בשבוע את האיסור למכור דגם חדש של מחשבי לוח מסדרת Galaxy של סמסונג, כדי להעניק לאפל שהות להגיש ערעור על החלטת בית המשפט לשים קץ לאיסור המכירה.

את התביעה בארצות הברית הגישה אפל בחודש אפריל השנה, בטענה שהטלפונים החכמים ומחשבי הלוח מדגמי Galaxy של סמסונג הם "חיקוי בוטה" של מכשירי iPhone ומחשבי iPad מתוצרתה של אפל.

ביום ו' דחתה השופטת קוה את בקשתה של אפל לאסור על המכירה של שלושה דגמים של טלפונים חכמים מסדרת Galaxy של סמסונג, ועל המכירה של מחשב הלוח Samsung Tab 10.1. "לא הוכח שצו מניעה שיאסור על מכירת המכשירים של סמסונג יוכל למנוע גרימת נזק שאינו בר תיקון לאפל", כתבה השופטת קוה בהחלטתה.

דוברת אפל, כריסטין האגט, חזרה ביום ו' על תגובות קודמות לפרשה שבהן טענה אפל כי "ההעתקה הבוטה שמבצעת סמסונג היא מעשה פסול". דובר סמסונג, ג'ייסון קים, קיבל בברכה את ההחלטה של השופטת קוה. "החלטת השופטת היא חיזוק נוסף לעמדתנו, על פיה אין שום בסיס לטענות של אפל", אמר קים.

אפל עדיין עשויה להשיג ניצחון בתביעה עצמה, אך חוסר יכולתה של אפל למנוע את מכירת המכשירים של סמסונג יסייע לחברה הדרום קוריאנית לבסס עוד יותר את מעמדה בשוק הלוהט של המכשירים הניידים בארצות הברית.

בסך הכל אמורות המכירות של מחשבי הלוח ברחבי העולם להסתכם בשנת 2011 ביותר מ-50 מיליון יחידות. אפל מכרה עד כה יותר מ-30 מיליון יחידות של מחשבי iPad והיא צפויה לשמור על מעמדה המוביל בשוק זה לפחות בעתיד הקרוב.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים