למרות המשבר: הכנסות שיא לצ'ק פוינט ועליה של 3.4% ברווח הנקי
ההכנסות ברבעון הראשון של 2009 הסתכמו ב-195.01 מיליון דולרים, והרווח הנקי - ב-80.92 מיליון דולרים ● בכל הקשור למכירת מוצרים ורישיונות, רשמה צ'ק פוינט ירידה של 7.28%, אך ההכנסות ממכירת עדכונים, מתן שירותים ואחזקות עלו ב-7.92% ● גיל שווייד, מייסד ומנכ"ל צ'ק פוינט: "העובדה שהצגנו הכנסות שיא ברבעון הראשון של 2009 מוכיחה את מעמדה המוביל של צ'ק פוינט בענף אבטחת המידע"
בעוד שרוב חברות הטכנולוגיה פרסמו תוצאות עסקיות הממחישות את האווירה העסקית הקודרת של החודשים האחרונים, הרי שצ'ק פוינט – שפרסמה היום (ב') את תוצאותיה העסקיות לרבעון הראשון של 2009, הציגה תוצאות לא רעות בכלל. למרות שמכירות התוכנות החדשות רשמו ירידה, החברה הצליחה יפה במכירת עדכונים, שירותים ותחזוקה. השורה התחתונה מעודדת מאוד מבחינתו של גיל שווייד, המנכ"ל והמייסד: הכנסות שיא של 195.01 מיליון דולרים, ורווח נקי של 80.92 מיליון דולרים ברבעון.
הכנסות החברה מהוות גידול של 1.78% לעומת 191.6 מיליון הדולרים שהכניסה צ'ק פוינט ברבעון המקביל אשתקד; הרווח הנקי משקף גידול של 3.4%, לעומת רווח של 78.26 מיליון דולרים ברבעון הראשון של 2008. אף על פי שלא מדובר בגידול משמעותי, הרי שבנסיבות הקיימות אלו בהחלט ביצועים מרשימים. העליה הנמוכה יחסית ברווח הנקי קשורה בגידול חד בהוצאות המסים של החברה.
בכל הקשור למכירת מוצרים ורישיונות, רשמה צ'ק פוינט ירידה של 7.28% ל-71.74 מיליון דולרים, לעומת 77.38 מיליון דולרים ברבעון המקביל בשנה הקודמת. לעומת זאת, ההכנסות ממכירת עדכונים, מתן שירותים ואחזקות עלו ב-7.92% והסתכמו ב-123.27 מיליון דולרים, לעומת 114.22 מיליון ברבעון המקביל של 2008.
ההוצאות הגולמיות של החברה הסתכמו ב-21.26 מיליון דולרים – ירידה של 7.17% לעומת 22.9 מיליון דולרים ברבעון המקביל בשנה הקודמת. ההוצאות תפעוליות ברבעון המדווח עמדו על 81.48 מיליון דולרים – קיטון של 9.45% לעומת הוצאות של 89.98 מיליון דולרים ברבעון הראשון אשתקד. ההוצאה על מחקר ופיתוח ירדה ל-19.79 מיליון דולרים – ירידה של 13.01% לעומת 22.75 מיליון דולרים ברבעון המקביל בשנה הקודמת.
גיל שווייד, מייסד ומנכ"ל צ'ק פוינט: "הצגנו הכנסות שיא רבעוניות ואני רואה בכך התחלה שנתית טובה. הדיסציפלינה שלנו בתחום ההוצאות באה לידי ביטוי יפה ברווחיות. העובדה שהצגנו הכנסות שיא ברבעון הראשון של 2009 מוכיחה לא רק שהשוק עדיין צורך מוצרי אבטחת מידע, אלא גם את מעמדה המוביל של צ'ק פוינט בענף".
תגובות
(0)