Salesforce.com רכשה את ריפל – ספקית תוכנות לניהול משאבי אנוש

התוכנה של ריפל מסייעת למנהלי משאבי האנוש לתת משוב לעובדים על אופן העמידה שלהם ביעדים בפועל, מול המטרות שנקבעו ● כמו כן, היא מספקת משוב על מנהלים בדרגים השונים בארגון, מאתרת הישגים בולטים ומאפשרת את הדרכת המשתמשים באמצעות ממשק דמוי רשת חברתית ● היקף העסקה לא נמסר לפרסום והיא צפויה להסתיים ברבעון הראשון של 2012

במסגרת מאבקה מול סאפ (SAP) ואורקל (Oracle) מרחיבה Salesforce.com את היצע תוכנות הניהול מרחוק שלה. החברה הודיעה בסוף השבוע, כי רכשה את ריפל (Rypple) – חברה המספקת תוכנות לניהול משאבי אנוש. היקף העסקה לא נמסר לפרסום והיא צפויה להסתיים ברבעון הראשון של 2012, בכפוף לאישורים רגולטורים.

התוכנה של ריפל מסייעת למנהלי משאבי האנוש לתת משוב לעובדים על אופן העמידה שלהם ביעדים בפועל, מול המטרות שנקבעו. כמו כן, היא מספקת משוב על מנהלים בדרגים השונים בארגון, מאתרת הישגים בולטים ומאפשרת את הדרכת המשתמשים באמצעות ממשק דמוי רשת חברתית.

היישום של ריפל ימותג מחדש ויכונה Successforce. הוא יתווסף ליישומים שיש ל-Salesforce.com בעולם משאבי האנוש – בתחומי גיוס העובדים וההדרכה שלהם. ביישום הנרכש משתמשים 100 אלף אנשים ביותר מ-350 ארגונים, ביניהם Gilt Groupe, פייסבוק (Facebook), מוזילה (Mozilla) ו-Rackspace.

בנוסף, הקימה Salesforce.com חטיבה חדשה שתטפל בכלל התוכנות לניהול משאבי אנוש. ינהל אותה ג'ון ווקי, המשמש כסמנכ"ל בחברה. ווקי עבד בעבר באורקל כממונה על שילוב הרכישות של ענקית ה-IT, ולאחר מכן בסאפ, שאותה הוביל ודחף לעבר מיחשוב ענן.

Salesforce.com מסרה, כי רכישת ריפל תסייע לה להרחיב את ההיצע שלה בעולם ניהול משאבי האנוש, תוך ניצול גדול יותר של הרשתות החברתיות. על פי החברה, המהלך יסייע בשיפור האופן שבו חברות מגייסות עובדים ומגיעות להיצע רחב יותר של מועמדים לגיוס, בונות צוותים, מאתרות ומזהות טאלנטים, מעצימות עובדים ומשפרות את תפוקתם.

מארק בניוף, מנכ"ל Salesforce.com , אמר שתחום משאבי האנוש יהיה התחום הגדול האחרון של תוכנות ניהול עסקי שאליו החברה מתכננת להיכנס.

האנליסטים בוול-סטריט הגיבו לרכישה בחיוב. דריק ווד, אנליסט ב-Susquehanna Financial Group, אמר ש-"אנחנו מאמינים שהרכישה תמצב את Salesforce.com כספקית מיחשוב ענן בשלה, המשלבת את היצע השירותים בענן באופן הנרחב והטוב ביותר". הוא הוסיף, כי "כעת תוכל החברה להציע מגוון מוצרים, מכירות בענן, שירותים בענן, שיווק בענן, ומעתה – גם ניהול משאבי אנוש בענן".

Salesforce.com עוקצת את סאפ

תוכנות המסייעות לעבודת מנהלי משאבי אנוש בארגונים הפכו להיות פופולריות באחרונה, במיוחד כיישום מרוחק בתצורת תוכנה כשירות (SaaS). מטרתן העיקרית היא לצמצם את הסיכונים הכרוכים בגיוס עובדים, בהתאמה של משרות בתוך הארגון ובפיטורי עובדים, אם וכאשר נדרש. הן מסייעות למנהלי משאבי האנוש בארגון לקיים דיאלוג מתמשך ורציף עם העובדים.

רכישות נוספות בעולם זה שבוצעו באחרונה הן זו של סאפ את SuccessFactors תמורת 3.4 מיליארד דולרים. זו רכשה מצידה מספר ימים לאחר מכן את Jobs2web, תמורת 110 מיליון דולרים. Jobs2web מספקת פלטפורמה לגיוס עובדים דרך רשתות חברתיות.

יצוין, כי Successforce, השם שבחרה Salesforce.com למיתוג מחדש של ריפל, אינו מקרי, והוא נועד לעקוץ את סאפ עם רכישת הענק שלה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים