מוטורולה: ירידה של 28% בהכנסות; עליה של 16% בהפסד הנקי
הכנסותיה של ענקית התקשורת הגיעו ברבעון הראשון של 2009 ל-5.37 מיליארד דולרים, וההפסד הנקי - ל-231 מיליון ● סנג'יי ג'ה, מנכ"ל משותף במוטורולה: "נקטנו בצעדים נמרצים כדי להקטין את ההוצאות, והצלחנו בכך"
כמו חברות רבות אחרות, גם מוטורולה רשמה תוצאות רבעוניות גרועות למדי ברבעון הראשון של 2009. מהתוצאות הכספיות, שפרסמה ענקית התקשורת בסוף השבוע, עולה שההפסד הנקי שלה רשם גידול של 16.02%, והגיע ל-231 מיליון דולרים לעומת 194 מיליון ברבעון המקביל ב-2008. ההפסד הנקי למניה עמד על 0.1 דולרים – עליה של 11.11% לעומת 0.09 דולרים. ההכנסות הרבעוניות של החברה ירדו ב-27.9%, והגיעו ל-5.37 מיליארד דולרים לעומת 7.45 מיליארד. הכנסות החברה ממכירת מכשירים ירדו ב-45%, ל-1.8 מיליארד דולרים לעומת 3.3 מיליארד.
ההוצאות הגולמיות הרבעוניות של מוטורולה רשמו ברבעון המדווח ירידה של 26.93% ל-3.88 מיליארד דולרים לעומת 5.3 מיליארד ברבעון הראשון של 2008. ההוצאות התפעוליות הגיעו ל-1.95 מיליארד דולרים – ירידה של 19.43% לעומת 2.41 מיליארד. החברה הפחיתה את ההוצאות בכל הסעיפים התפעוליים. כך, ההוצאה על מחקר ופיתוח פחתה ב-19.64%, והגיעה ל-847 מיליארד דולרים לעומת 1.05 מיליארד ברבעון המקביל ב-2008. הוצאות הניהול הגיעו ל-869 מיליון דולרים – ירידה של 26.54% לעומת 1.18 מיליארד.
מוטורולה רשמה ברבעון הראשון של 2009 גידול של 40.09% בהפסד התפעולי שלה. זה הגיע ל-449 מיליון דולרים לעומת 269 מיליון דולרים ברבעון המקביל ב-2008. הרווח הגולמי עמד על 1.5 מיליארד דולרים – ירידה של 30.26% לעומת 2.15 מיליארד. הרווח הגולמי השולי עמד על 27.85% לעומת 21.80% ברבעון הראשון של 2008.
בסוף הרבעון המדווח היו לחברה מזומנים ושווי ערך מזומנים בסך של 6.1 מיליארד דולרים – ירידה של 1.4 מיליארד דולרים, או 18.92%, לעומת 7.4 מיליארד ברבעון המקביל ב-2008.
סנג'יי ג'ה, מנכ"ל משותף במוטורולה, אמר בעקבות פרסום התוצאות, כי "נקטנו בצעדים נמרצים כדי להקטין את ההוצאות, והצלחנו בכך".
תגובות
(0)