מק'אפי: כ-70% מהמשתמשים חושבים שהטלפונים הסלולריים שלהם בטוחים – ולא מגנים עליהם

מחקר חדש של ענקית אבטחת המידע מעלה נתונים מדאיגים על מידת המודעות של הלקוחות לסיכונים הטמונים בטלפונים הסלולריים שלהם ● כך, כ-70% מהמשיבים סבורים שהמכשירים שלהם לא יינזקו במתקפות קיברנטיות ● יותר מ-70% מהמשיבים כלל לא התקינו תוכנה שתגן עליהם

משתמשי טלפונים חכמים ומחשבים ניידים חשים תחושה מוטעית שלפיה הרכיבים שברשותם מאובטחים, אף שהדבר אינו כך – על פי מחקר חדש של מק'אפי (McAfee).

המחקר, שנושא את הכותרת "דו"ח אבטחת מידע קיברנטי", פורסם בסוף השבוע. עולה ממנו שכ-70% מבעלי הטלפונים החכמים סבורים שהמכשירים הניידים שברשותם בטוחים מפני פשיעה קיברנטית. יותר מ-70% מהמשיבים ציינו, כי מעולם לא הותקן על המכשיר הנייד שברשותם, או על היישומים שבו, תוכנת אבטחה או התקן הגנה כלשהו.

רק מעט יותר מרבע מהמשיבים בעלי הטלפונים החכמים – 26% – ציינו שהם קוראים את מדיניות הפיתוח בעת הורדת היישום, כדי לקבוע כיצד היישום ישתמש במידע האישי. כמחצית מהמשיבים אמרו שהם הסירו יישום או לא התקינו אותו מראש, בשל שיקולי אבטחת מידע. 71% מאלה שהסירו או לא התקינו יישום בשל שיקולי אבטחה הסבירו, כי עשו זאת כיוון שלא ידעו וחששו איזה מידע אישי ייאסף בשל ההתקנה ומה יהיה השימוש בו.

השלכות גם על השוק הארגוני

אף שהדו"ח בחן מגמות אבטחה בקרב המגזר הצרכני-פרטי, עולות ממנו השלכות לגבי המשתמשים הארגוניים, שכן מדובר באותה אוכלוסיה, בחלקה, ובאותם מכשירים ניידים וטלפונים חכמים.

בדו"ח נכתב, כי "נקיטת אמצעי זהירות נוספים כדי להגן על טלפונים חכמים מפני התקפות וירוסים ואיומים אחרים איננה מנהג נפוץ בקרב הצרכנים בארצות הברית. הצרכנים שוגים בתפיסתם את הטלפונים החכמים והרכיבים הניידים כמאובטחים".

על פי חוקרי ענקית האבטחה, "יש בחוסר המודעות לנושאי האבטחה מימד מדאיג, בהתחשב בכך שעובדים רבים משתמשים במכשירים שלהם לקבלת גישה לדואר האלקטרוני הארגוני, לקריאת קבצים ולכניסה ליישומים ארגוניים. העובד הוא אמנם הבעלים של המכשיר, אבל העובדה שהמידע הארגוני מאוחסן במכשיר שלו בלא נקיטה של אמצעי זהירות כלשהם מהווה סיכון אבטחתי".

עוד נכתב בדו"ח, כי בעוד שמשתמשי אינטרנט סלולרי אינם דואגים יתר על המידה שהמכשירים שלהם יותקפו, "הרי שהמצב הזה אינו נכון מבחינת ההאקרים. אלה משכללים ללא הרף את היכולות שלהם בעולם הנייד, תוך שהם מנצלים את שאננותם של המשתמשים ואת ריבוי הפרצות ברכיבים הניידים".

מק'אפי ציינה, כי שוק העולם הנייד מתפתח בהתמדה: יישומים חדשים מפותחים כל הזמן ומשוחררים לשוק, על מנת לענות על מגוון הצרכים של המשתמשים, ובעלי הטלפונים החכמים מורידים ללא הרף את היישומים החדשים הללו. על פי החברה, במהלך חצי השנה האחרונה, 46% מכלל השימוש של הצרכנים בטלפונים סלולריים היה במשחקים שהורידו ו-37% – ביישומים של רשתות חברתיות.

נפתחה ההרשמה לוועידת Mobility2012, הוועידה השנתית אודות פיתוח אפליקציות מובייל

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים