אלה קאופמן, המי"ל: "המפתח להישגים מול ספקי המיחשוב טמון בשיתוף הפעולה בין ה-IT לרכש"

"חשוב להציג לספק חזית אחידה ומאוחדת של כל מחלקות הארגון. לשם כך, מחלקת ה-IT והרכש נדרשות 'לעשות שיעורי בית' ולעתים אף לנהל משא ומתן פנימי ביניהן", אמרה קאופמן בהרצאה שנשאה בפני משתתפי קורס מנמ"רים של ג'ון ברייס הדרכה וקבוצת אנשים ומחשבים ● לדבריה, יש חשיבות מכרעת בהכנסת הרכש לתמונה מוקדם ככל האפשר, ושיתופו בצרכים, הסיכונים, האלטרנטיבות והחששות

"המפתח להישגים מול ספקי המיחשוב טמון בשיתוף הפעולה בין ה-IT לרכש", אמרה עו"ד אלה קאופמן – מרצה בכירה במי"ל בתחום רכש, חוזים והתקשרויות, בהרצאה שנשאה בפני משתתפי קורס מנמ"רים של ג'ון ברייס הדרכה וקבוצת אנשים ומחשבים. לדבריה, "מנהלי מערכות מידע רבים מתקשים לראות את הערך המוסף של מחלקת הרכש בכל הקשור לבחירת ספקים, ניהול משא ומתן עמם ומהלך העבודה השוטפת".

בארגונים רבים, אמרה עו"ד קאופמן, "רואים מנהלי מערכות המידע במחלקת הרכש מכשול בעבודתם עם ספקים. הרכש נתפס כמי שמתעניין אך ורק בהוזלת מחירים, ללא ידע טכנולוגי ולמעשה ללא ערך מוסף בתהליך העבודה מול הספק".

קאופמן הביאה מניסיונה במחלקת הרכש בחברות שונות בהן עסקה בניהול אסטרטגי של ספקי החברה, מתוך תפיסה של הרכש כמחלקה מקצועית המעניקה שירותי משא ומתן וניהול ספקים לכל מחלקות החברה, לרבות מחלקת ה-IT כמובן. היא ציינה, כי "הרכש הוא הגוף המקצועי בארגון האמון על איתור והסמכת ספקים, ניהול משא ומתן רב-תחומי המייצג את האינטרסים המשותפים של מחלקות הארגון השונות (תפעול, כספים, פרויקטים, פיתוח, שיווק, IT וכו'), ובהמשך ניהול מדידה ובקרת ספקים".

היא הדגישה את חשיבות הכנסת הרכש לתמונה מוקדם ככל האפשר, ושיתופו בצרכים, הסיכונים, האלטרנטיבות והחששות – "פעולה אשר תאפשר למנהל מערכות המידע להתמקד בתחום מומחיותו, קרי מציאת הפתרון הטכנולוגי הטוב ביותר לצרכי הארגון והגדרת דרישותיו מהספק. מחלקת הרכש תנהל בשם המנמ"ר את המשא ומתן המסחרי והתפעולי מתוך חשיבה משותפת על הדרך הטובה ביותר להגיע להישגים עבור הארגון".

קאופמן סיכמה את תפיסתה ואמרה, כי "חשוב להציג לספק חזית אחידה ומאוחדת של כל מחלקות הארגון. לשם כך, מחלקת ה-IT והרכש נדרשות 'לעשות שיעורי בית' ולעתים אף לנהל משא ומתן פנימי ביניהן, לתעדף את הדרישות מהספק ולהבין מהם הויתורים שעשויים להידרש מהארגון".

קורס המנמ"רים של ג'ון ברייס הדרכה ואנשים ומחשבים הינו הקורס המוביל והיוקרתי ביותר בעולם מערכות המידע בישראל. בקורס השתתפו בשנים האחרונות מאות מבכירי תחום מערכות המידע ומנהלי מערכות המידע בשוק הישראלי, והוא זוכה להכרה על ידי גופים ציבוריים רבים ומהווה את תעודת הכניסה לתפקיד המנמ"ר בארגונים רבים. את הקורס מנחה מקצועית בנצי שפירא, אשר שימש במשך שנים רבות כמנמ"ר של ארגונים מובילים במשק כגון קוקה קולה, פלאפון וידיעות אחרונות.

המחזור הבא של הקורס ייפתח בחודש פברואר.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. ישראל פטשניק

    יש קושי גדול למנהלי רכש, בפרט בארגונים בהם רכש המיחשוב איננו הרכש המרכזי להכנס לעובי הקורה של תהליכי רכש מיחשוב: חומרה, תוכנה, אפליקציות, כוח אדם, מיקור חוץ, פרויקטים למיניהם ( FIX, Time & Material וכו) , תחזוקה חומרה, תוכנה, רישוי תוכנה וכו. הנסיון שלי מראה שהמנמ"ר צריך להיות המוביל בכל תהליכי הרכש והתהליכים המשפטיים הקשורים בהסכמי הרכש בכל התפקידים שלי כמנמ"ר הובלתי את התהליכים ניהלתי את המשאים ומתנים, הובלתי את תהליכי ההתקשורת עם הספקים הן מבחינה מסחרית והן מבחינה משפטית הכל נעשה תוך שיתוף פעולה מלא עם אנשי הרכש והמשפט אבל מתוך הכרה שאני כמנמ"ר הוא המוביל העיסקי של התהליך. תפקיד הרכש והמחלקה המשפטית הוא לסגור את הקצוות הפורמליים. כבר היו מקרים בהם הגורמים המשפטיים לא הצליחו להגיע לידי הסכמה והניסוח הוכרע ביני לבין הספק באופן ישיר. אני מבקש להדגיש שבכל המקרים נשמר כבודם של אנשי הרכש והמשפט וגם כלפי הספק הוצגה עמדה אחידה של הרכש וה- IT זה חשוב גם מבחעינת כבודם של אנשי הרכש והמשפט וגם על מנת למנוע משחקים של הספק בין אנשי ה- IT ואנשי הרכש של הארגון. הגברים מחזקים א התפיסה שלי שמנמ"ר הוא מנהל יחידה עיסקית ולא מנהל יחידה טכנולוגית בבלד בברכה ישראל פטשניק אימון - אישי, צוותי, ניהולי, ועסקי יעוץ - אסטרטגיה עסקית וטכנולוגית 054-9003900 [email protected] http://www.linkedin.com/in/israelptashnik

אירועים קרובים