מנכ"לית יבמ החדשה מציגה: סבב מינויים בכירים

ימים בודדים לאחר שהפכה לאישה הראשונה העומדת בראש הענק הכחול במאה שנות החברה, מינתה וירג'יניה רומטי מנהלים חדשים במערך המכירות, בשווקי הצמיחה ובתחום הייעוץ ● אנליסטים ציינו, כי היא בונה את הצוות הניהולי שלה תוך חתירה להתרחבות הפעילות בתחומים צומחים, דוגמת שווקים מתעוררים, מיחשוב ענן ומיחשוב אנליטי

יבמ (IBM) הודיעה בסוף השבוע על סבב מינויים בכירים ראשון בעידן המנכ"לית החדשה, וירג'יניה (ג'יני) רומטי, אשר נכנסה לתפקיד בתחילת השבוע שעבר.

כך, מינתה רומטי את ברונו די ליאו לראש מערך המכירות של החברה, תפקיד שמילאה רומטי עצמה עד למינויה כמנכ"לית. ברידג'יט ואן קרלינגן מונתה לראש חטיבת שירותי הייעוץ. היא מחליפה את פרנק קארן שפרש לגימלאות לאחר 35 שנות עבודה בענק הכחול. די ליאו עמד עד כה בראש הקבוצה של שווקי צמיחה, בעוד שוואן קרלינגן מגיעה לתפקיד לאחר שכיהנה כמנהלת הכללית של יבמ בצפון אמריקה.

מינוי נוסף עליו הודיעה יבמ הוא זה של ג'יימס ברמנטה, שהיה עד כה המנהל האזורי של יבמ במערב ודרום אירופה. הוא מונה למנהל קבוצת שווקי הצמיחה. במסגרת תפקידו החדש יפעל ברמנטה ממשרדי יבמ בשנגחאי, סין. פעילות יבמ בשווקים צומחים כגון סין, הודו וברזיל, זוכה להצלחה רבה בשנים האחרונות והחברה רשמה באזורים אלה גידול דו-ספרתי בהכנסות מדי רבעון. יבמ חותרת להפיק כבר ב-2015 כ-30% מהכנסותיה בשווקים צומחים אלה.

רומטי היא האישה הראשונה העומדת בראש יבמ במאה שנות החברה. אנליסטים ציינו, כי היא בונה את הצוות הניהולי שלה תוך חתירה להתרחבות הפעילות בתחומים צומחים, דוגמת שווקים מתעוררים, מיחשוב ענן ומיחשוב אנליטי. ההתמקדות בתחומים האלה נועדה לאפשר לענק הכחול לעמוד ביעדי הצמיחה שלה – תוספת של 20 מיליארד דולרים להכנסות החברה בין השנים 2010 ל-2015. על פי שקלול תחזיות האנליסטים, הענק הכחול צפוי לדווח על הכנסות כוללות של 107.2 מיליארד דולרים ב-2011.

לרומטי לא יחסרו אתגרים בתפקידה החדש. אף על פי שברבעונים האחרונים נהנתה יבמ מגידול קבוע ברווחים, הרי שבשורת ההכנסות היו ביצועי החברה פחות זוהרים. ברבעון האחרון הסתכמו המכירות ב-26.16 מיליארד דולרים – גידול של 3% בלבד בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, אם מנכים את ההפרשים בשערי המטבע. המקור לחלק ניכר מהגידול בהכנסות היה בחברות שנרכשו.

כעת יהיה על רומטי למצוא שווקים חדשים שיוכלו לשוב ולהזין גידול משמעותי יותר בהכנסות החברה. חטיבת התווכה (Middleware) והחטיבה לשירותי מיחשוב מניבות אמנם ביצועים נאים, אך אינן נחשבות כבעלות פוטנציאל למצות את הצמיחה בשווקים חדשים דוגמת מכשירים ניידים, מדיה חברתית ושירותים עסקיים בענן.

אחת האפשרויות היא שבהנהגת רומטי תחל יבמ לפעול בשוק היישומים, שממנו נעדרה עד כה. מזה זמן רב נחשבת סאפ (SAP) כמועמדת לרכישה על ידי הענק הכחול, אם זה יבקש להתחיל לפעול בשוק של היישומים הארגוניים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים