הצפי ל-CES 2012: טאבלטים, מחשבי אולטרה-בוק, טלפונים חכמים וסימני שאלה לגבי העתיד

למרות החששות לגבי קיום התערוכה בשנה הבאה, תהווה CES 2012 מוקד להצגת מוצרים חדשים רבים ● מכשירי הטאבלט צפויים לתפוס את הבמה גם השנה, כאשר יצרניות רבות ינסו לתפוס אחוזים מנתח השוק של אפל ● למרות שתחזיות המכירה של מחשבי האולטרה-בוק לא עומדים בקנה אחד עם ציפיותיה של אינטל, תספק CES דגמים חדשים שוודאי יעוררו עניין ● מקומם של הטלפונים החכמים גם הוא מובטח באירוע, כאשר רוב החברות המובילות בתחום יציגו את מרוכלתן

תחת עננת חוסר ודאות כבדה באשר לעתידה, תפתח מחר (ב') בלילה תערוכת האלקטרוניקה הבידורית הגדולה בעולם, CES 2012, שנערכת מדי שנה בלאס וגאס. סימני השאלה באשר לעתידה טמונים בכך שיותר ויותר חברות ענק מדירות את רגליה ממנה. כך, אפל (Apple) הרי כבר מזמן עורכת ועידות, כנסים ותערוכות משלה, ומיקרוסופט (Microsoft) – שבאופן מסורתי פותחת את האירוע עם נאומו של המנכ"ל, סטיב באלמר, הודיעה ש-2012 תהיה השנה האחרונה בה תיקח חלק באירוע. כתוצאה מכך, רבים חוששים ש-CES תאבד לחלוטין את המשיכה שלה, שגם כך הולכת ויורדת בהתמדה משנה לשנה.

למרות כל זאת, CES עדיין מהווה מוקד להצגת מוצרים חדשים, כאשר התחום הבולט השנה יהיה שוב הטאבלטים, כך נראה. אפל אמנם ממשיכה לשלוט בשוק עם מכשירי ה-iPad שלה, אולם חברות רבות יציגו השנה את מרכולתן בתחום הזה, כדי לנסות לגנוב כמה אחוזים ממנה ומאמזון (Amazon) – שהופתעה בעצמה מקצב המכירות של ה-Kindle Fire מבוסס האנדרואיד (Android) שלה.

לצד הטאבלטים צפויים לככב גם מחשבי האולטרה-בוק – אותם ניידים דקים במיוחד שמבוססים על קטגוריה חדשה שהמציאה אינטל (Intel). התחזיות לגבי מכירות המחשבים הללו נאמדות באזור ה-10% ממכירות הניידים הכללית – רחוק מאוד מהציפיות של אינטל, שהעריכה היקף של 40%. המספרים הללו ודאי לא ימנעו מיצרניות רבות להציג את המחשבים שפיתחו בתחום הזה.

זמן קצר לפני התערוכה הציגה סמסונג (Samsung) באתר הקוריאני שלה דגמי מחשבים שהיא מציעה לשוק הזה, וגם לנובו (Lenovo) ו-LG הודיעו בימים האחרונים שהן מתכוונות להציג מחשבי אולטרה-בוק משלהם. לנובו צפויה גם להציג לראשונה בתערוכה מחשב היברידי מיוחד – ה-X1 Hybrid, שיציע מעבד מתוצרת אינטל לצד מעבד Snapdragon של קואלקום (Qualcom), שיאפשר להפעיל סביבת עבודה מבוססת אנדרואיד של גוגל (Google) לצד מערכת ההפעלה חלונות (Windows).

מקומם של הטלפונים החכמים גם הוא מובטח באירוע, כאשר רוב החברות המובילות בתחום יציגו את מרוכלתן. אחת המגמות המעניינות היא טלפונים עם מסכים גדולים במיוחד, שכבר מתחילים להזכיר טאבלטים קטנים. מעניין יהיה לראות גם את כמות המכשירים שיושקו עם הגרסה החדשה של אנדרואיד, 4.0, שידועה בכינוי "Ice Cream Sandwich". עם זאת, את מירב העניין ימשוך ככל הנראה טלפון של LG שיבוסס על פלטפורמה של אינטל. כן, זו לא טעות: המכשיר יתבסס על מעבד של אינטל שמכונה Medfield ומבוסס על פלטפורמת מעבד האטום, שעבר התאמה מיוחדת.

גם מכשירי הטלוויזיה צפויים לספק כותרות בתערוכה. לא מדובר רק על הטלוויזיה עצמה, שכבר מזמן אינה נחשבת ל-"מכשיר טיפש", אלא גם לדרך בה מוזרמים אליה חומרים ותכנים. כך, למשל, אפשר היה לראות לאחרונה חזרה לכותרות של GoogleTV – הפרויקט של גוגל שמחבר בין האינטרנט לטלוויזיה, ובתערוכה הקרובה ניתן יהיה לראות טלוויזיות מתקדמות של LG וסוני (Sony), בהן תהיה משולבת תוכנה המבוססת על מערכת ההפעלה אנדרואיד.

כמו כן, כמדי שנה, תציע CES גם הרבה גאדג'טים חדשים וגם כמה הצצות לגאדג'טים עתידיים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים