בכיר במיקרוסופט מודה: תכננו מחדש את חלונות פון כדי לתת מענה ל-iPhone

"אפל חוללה שינוי עצום והציעה מוצר ייחודי שקסם מאוד לצרכנים. רצינו לתת מענה תחרותי, מבלי להציע אותו דבר בדיוק", אמר ג'ואי בלפיורה, מנהל בכיר במיקרוסופט שאחראי על הפיתוח של מערכות חלונות פון, בראיון לניו יורק טיימס ● כעת מקווים במיקרוסופט לחולל את המפנה עם מכשירי Lumia 900 שתשיק נוקיה בתערוכת הגדג'טים CES שנפתחת היום בלאס וגאס

"אפל (Apple) חוללה שינוי עצום והציעה מוצר ייחודי שקסם מאוד לצרכנים. רצינו לתת מענה תחרותי, מבלי להציע אותו דבר בדיוק", הודה ג'ואי בלפיורה, מנהל בכיר במיקרוסופט שאחראי על הפיתוח של מערכות חלונות פון, בראיון לניו יורק טיימס.

למרות שמיקרוסופט הייתה אחת החברות הראשונות שפעלו בזירה של הטלפונים החכמים, הרי שמערכת ההפעלה של מיקרוסופט התאפיינה בתפריטים מורכבים שהזכירו בעיקר את מערכות חלונות המיועדות למחשבים שולחניים. לאחר שהופיעו מכשירי iPhone הראשונים, היה ברור למנהלי מיקרוסופט שמערכת ההפעלה של החברה אינה מסוגלת להתחרות במכשירי iPhone.

בתום ישיבה שנמשכה שבע שעות החליטו מנהלי החטיבה של מיקרוסופט למכשירים ניידים שאין במערכת חלונות מובייל רכיבים משמעותיים שכדאי לשמור עליהם. "הגענו לשפל" אמר לניו יורק טיימס טרי מאיירסון, המהנדס הראשי של החטיבה למכשירי סלולריים. "אבל נהנינו מחופש ליצור דברים חדשים ולהתוות דרך חדשה".

צ'רלי קינדל, מנהל ותיק במיקרוסופט, השווה את ההחלטה שהתקבלה במיקרוסופט לזו שקיבל אהרון רלסטון, מטפס ההרים שהחליט לכרות בעצמו את זרועו לאחר שנלכדה מתחת לסלע, ואשר סיפורו מובא בסרט '127 שעות'. "הסלע שנחת על הזרוע שלנו כלל את אפל ומכשירי בלקברי. במשך שלוש או ארבע שנים נאבקנו להשתחרר ממנו", אמר קינדל.

פרק הזמן הממושך לו נזקקה מיקרוסופט כדי לתכנן את מערכת ההפעלה החדשה עלה לחברה במחיר יקר, אותו ניצלה היטב גוגל (Google) כדי לקדם את מערכות אנדרואיד ולהגיע למקום הראשון בשוק של מערכות ההפעלה לטלפונים חכמים (כיום עומד הנתח של מיקרוסופט בשוק של הטלפונים החכמים על 5.2%, בהשוואה ל-46.9% של גוגל).

כעת מקווים במיקרוסופט לחולל את המפנה עם מכשירי Lumia 900 שתשיק נוקיה (Nokia) בתערוכת הגדג'טים CES שנפתחת היום (ב') בלאס וגאס. המכשירים החדשים מצוידים במערכת חלונות פון  7 ועל פי הדיווחים השקיעו שתי החברות 200 מיליון דולרים כדי לקדם אותם בארצות הברית.

,

נפתחה ההרשמה לוועידת Mobility2012, הוועידה השנתית אודות פיתוח אפליקציות מובייל

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. דודי

    אני מציע להוריד את הספוילר לסרט 127 שעות. אני כבר לא אלך אליו..

אירועים קרובים