משרד התקשורת מתכנן: ביטול החיוב האוטומטי בתעריפי נדידה למנויים סלולריים הסמוכים למדינות שכנות

המשרד הודיע כי בכוונתו לערוך שימוע לחברות הסלולר ולהורות להן לחסום למנויים הנמצאים בסמוך לגבול את המעבר האוטומטי לרשתות סלולריות של מדינות הגובלות בישראל ● מנוי שירצה יוכל לבקש להשאיר את אפשרות המעבר האוטומטי פתוחה, לאחר שהוסברה לו משמעות הדבר, לרבות תעריפי שירותי הנדידה בחו"ל ● שר התקשורת, משה כחלון: "השימוע נועד לפתור כשל צרכני מתמשך"

משרד התקשורת שוקל להורות לחברות הסלולר לחסום למנויים הנמצאים בסמוך לגבול את המעבר האוטומטי לרשתות סלולריות של מדינות הגובלות בישראל. מנוי שירצה יוכל לבקש להשאיר את אפשרות המעבר האוטומטי פתוחה, לאחר שהוסברה לו משמעות הדבר, לרבות תעריפי שירותי הנדידה בחו"ל. כמו כן, חברה תהיה רשאית לא לחסום את השירות בתנאי שהיא גובה מהמנוי את התעריף הרגיל אותו הוא משלם, וזאת אף אם השיחה נדדה לרשת סלולרית של מדינה שכנה.

בשנים האחרונות קיימת תופעה לפיה, לעיתים, מנוי של חברה סלולארית הנמצא בארץ, בסמוך לגבול עם מדינה שכנה כגון ירדן, מחויב בתשלום עבור שירות שקיבל בשטח ישראל בגובה תעריפי שירות נדידה בינלאומית, כאילו קיבל את השירות בעת ששהה בחו"ל, וזאת משום ששיחותיו "נודדות" אל רשת סלולרית של המדינה השכנה, בקרבת הגבול.

על אף טענות חלק מהחברות הסלולריות, כי בוצעו על ידן פעילות ומאמצים לצמצום התופעה, ממשיכות להגיע למשרד התקשורת תלונות רבות מאת מנויי החברות הסלולריות אשר נדרשו לשלם עבור שירותים שקיבלו בעת ששהו בארץ, בהתאם לתעריפי נדידה בינלאומית, אשר, כידוע, הינם גבוהים פי כמה וכמה מתעריפי השירות בארץ.

מצב עניינים זה, לפיו הציבור משלם תעריפי נדידה גבוהים, עבור שירותים שמתקבלים בישראל, חרה לגורמים רבים שפנו למשרד, ובכלל כך אף הוגשה הצעת חוק פרטית של ח"כ אורי אלדד, בבקשה כי המשרד יפעל לתיקון העיוות. עובדות אלו, לרבות העובדה שרבים מהלקוחות כלל אינם מודעים לתופעה עד לקבלת חשבון הטלפון, הביאו את משרד התקשורת לנקוט בפעולה ולצאת בשימוע המתואר.

לדברי שר התקשורת, משה כחלון, "השימוע נועד לפתור כשל צרכני מתמשך שמביא לכך שצרכנים שילמו ללא ידיעתם סכומים גבוהים".

נפתחה ההרשמה לוועידת Mobility2012, הוועידה השנתית אודות פיתוח אפליקציות מובייל

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים