סקירה: מחשב נייד HP Pavilion dm4-2020

ה-Pavilion dm4-2020 מיועד למי שמחפש מחשב שייתן לו קצת מהכל, במעטפת יפה שמספקת הגנה סבירה ● תג המחיר שלו, 4,499 שקלים, לא מכוון לשוק הצרכני ההמוני ● אמנם הוא לא מבריק, אבל עם זמן עבודה של יותר מ-7 שעות הכף בהחלט מוטה לזכות ● ציון סופי: 82

יש מחשבים ניידים שקשה לשייך במדויק למגזר מסוים, ומספרם לא מועט. אם פעם היו היצרניות עצמן מנסות להגדיר ניידים כעסקיים, ביתיים, תחליפים שולחניים וכיוצא בכך, כיום לא מעט מחשבים חוצים גבולות ללא מעט כיוונים ומנסים לתפוס רוכשים ממספר מגזרים פוטנציאליים בבת אחת. כך היא גם ההרגשה עם ה-Pavilion dm4-2020 של HP, מחשב עם מסך 14 אינץ' שממותג כמחשב שמיועד לשוק הביתי – או לשימוש יום יומי, אם לדייק בהגדרה של המחשב כפי שהיא מופיעה באתר של HP.

עם זאת, למחשב מראה אלגנטי עם צבע שחור-אפור, שמשדר כי זה מחשב שמיועד דווקא לשוק העסקי, והתוספת של קורא טביעות האצבע בוודאי תורמת לכך. מצד שני, ישנם מקשי מולטימדיה – למרות שמדובר במקשי הפונקציה המשניים – ויש גם רמקולים איכותיים של Altec Lansing מקדימה, ששמם גם מובלט, ויש כרטיס תצוגה נוסף, מעבר לשבב המוטמע במעבד של אינטל (Intel), וזה דווקא מאוד ביתי. במקרה של המחשב הזה יש גם צד שלישי: מסך בגודל 14 אינץ' לא ממש מתאים לצפייה נוחה בסרטים, ובטח לא למשחקים.

לכך גם אפשר להוסיף את תג המחיר. 4,499 שקלים למחשב נייד זה לא זול, כך שגם תג המחיר לא מכוון לשוק הצרכני ההמוני, וגם לא ממש מנסה לעמוד בשורה אחת עם מחשבי היוקרה בקצה העליון של הסקאלה.

מבלבל? קצת. אבל כנראה שב-HP באמת התכוונו שזה יהיה מחשב לשימוש מגוון, ולכן שילבו בו קצת מכל שוק יעד, שיתאים לעסקים, אבל גם לשימושים ביתיים, ואפילו לילדים, אבל כל אחד צריך לוותר על משהו: משקל, גודל מסך וכדומה.

מעבד וזיכרון
המחשב מגיע עם מעבד Core i5-2410M של אינטל (Intel). מעבד 2 ליבות (4 נימי עבודה) במהירות 2.3 ג'יגה-הרץ (2.9 ג'יגה-הרץ במצב טורבו). מעבד זה הוא כיום מעבד אמצע הדרך, פחות או יותר, והעובדה שהוא לא תומך באופן מובנה בטכנולוגיות הארגוניות של אינטל, כמו ה-vPro, עוזרת למצב אותו כמחשב כללי.

הוא מגיע עם 4 ג"גה-בייט זיכרון DDR3, והשילוב עם המעבד בהחלט אמור להספיק לעבודה יום יומית, ואפילו ליותר מכך. הכונן המותקן הוא כונן 7,200 סל"ד, מה שמפתיע לטובה, אך יציאות ה-USB הן ברמה 2.0 בלבד, וזאת למרות שרוב המחשבים המגיעים כיום לשוק מציעים לפחות יציאת 3.0 אחת. ויתורים כבר אמרנו?

כרטיס מסך
המחשב גם מצויד, כאמור, בכרטיס מסך עצמאי. מדובר ב-Radeon HD6470M של AMD שעובד במקביל לשבב הגרפי שכלול במעבד ה-Core i5. חבל שמנהל ההתקן של AMD לא יודע לבחור באופן אוטומטי את כרטיס התצוגה המתאים ליישום אותו מריצים. המתחרה הגדולה Nvidia כבר מציעה את האפשרות הזו מזמן.

ביצועים
במבחנים השונים הציג המחשב את הביצועים הצפויים ממנו לאור התצורה שלו. הוא כמובן לא יכול להתמודד עם מחשבים שמצוידים במעבדי Core i7, אבל ברמה של ה-Core i5 הציונים שלו היו ממוצעים בהחלט, עוד הוכחה שמדובר במחשב אמצע הדרך בכל המובנים: בשום תחום הוא לא רע, אבל גם לא ממש מבריק.

סוללה
כשהגענו לבדיקת הסוללה, הופתענו לטובה. לאחר ש-Mobile Mark 2007 סיים את פעולתו יצאה ההודעה שבישרה, כי המחשב עבד לא פחות מ-7 שעות ועוד 21 דקות, וזה מרשים מאוד בכל קנה מידה, ובטח עבור מחשב עם מסך 14 אינץ'. אין הרבה מחשבים ניידים "סטנדרטיים" שמגיעים לזמן עבודה ממושך שכזה.

שורה תחתונה
כך שבסופו של דבר, עבור מי שמחפש מחשב שייתן לו קצת מהכל, ובמעטפת יפה שמספקת הגנה סבירה, ה-Pavilion dm4-2020 עומד בהבטחות שלו. אמנם הוא לא מבריק, אבל עם זמן עבודה של יותר מ-7 שעות הכף בהחלט מוטה לזכות, במיוחד משום שהביצועים שלו סבירים בהחלט. הוא מהווה פתרון מוצלח עבור מי שלא רוצה מסך 15 אינץ' גדול, ו-13 אינץ' לא מספיק לו. המשקל, 2 ק"ג, סביר גם הוא, גם אם לוקחים בחשבון את מחשבי האולטרה-בוק החדשים.

ציון סופי: 82

HP

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים