גיא שקד, נס-גילון: "ה-Big Data הוא המהפכה הבאה בעולם ה-BI"

"האתגר המצוי לפתחם של העוסקים בתחום, בין אם הלקוחות ובין אם הספקים, הוא לטפל בנפחי מידע המצוי מחוץ לארגון ולא רק בפנים", אמר שקד, סמנכ"ל מכירות ושיווק בחברה ● לדבריו, "טיפול במידע זה למעשה נותן לארגון יכולת חדשה - לטפל בלקוחות שלא היו קודם"

"תחום הבינה העסקית חווה מהפכה. ארגונים הפנימו את הצורך לקבל תובנות עסקיות בעזרת מערכות אלה. כעת אנחנו בשלב הבא, והוא הטיפול ב-Big Data – מידע ונתונים רחבי היקף ונפח", כך אמר גיא שקד, סמנכ"ל מכירות ושיווק בנס-גילון.

שקד דיבר במסגרת פאנל שנושאו ניתוח עסקי ובינה עסקית (BI+BA), שנערך בכנס KickOff 2012. הכנס מציין את פתיחת שנת הפעילות העסקית 2012. האירוע, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך ביום א' השבוע במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב, והנחה אותו פלי הנמר, נשיא הקבוצה. מנחה הפאנל היה יהודה קונפורטס, העורך הראשי של אנשים ומחשבים. האירוע נערך בסימן ציון מלאות 30 שנים להקמת אנשים ומחשבים, ובמסגרתו הוענקו אותות הצטיינות ל-28 מנמ"רים, מנהלי טכנולוגיות ומנהלי אבטחת מידע.

זאב הירשמן, מנמ"ר אפריקה-ישראל. צילום: קובי קנטורלדברי שקד, "האתגר המצוי לפתחם של העוסקים בתחום, בין אם הלקוחות ובין אם הספקים, הוא לטפל בנפחי מידע המצוי מחוץ לארגון ולא רק בפנים. זהו מידע שברובו לא מובנה. טיפול במידע זה למעשה נותן לארגון יכולת חדשה – לטפל בלקוחות שלא היו קודם". הוא הוסיף, כי "היעד כיום הוא לקבל ערך עסקי ותובנות עסקיות ממידע שמצוי בפורומים, בלוגים, רשתות חברתיות ובכלל הרשת. יש לנתח, לסנן ולברור את המידע – ולקבל ממנו תובנות שיניעו לפעולה ויניבו ערך עסקי".

הטמעת BI באפריקה ישראל

זאב הירשמן, מנמ"ר אפריקה ישראל, אמר שהשימוש ב-BI אנליטי מחייב הטמעה של טכנולוגיית In Memory. הוא ציין שבחברה הוטמעו שני כלי בינה עסקית של קליק וויו (Qlikview), שמספקים להם ניראות גבוהה של הנתונים המנותחים, יכולות זיכרון גבוהות ולוחות מחוונים המציגים מדדים בכל מיני צורות. כלי נוסף, אמר הירשמן, עונה לשרטוט תרחישים בסגנון "מה אם".

אייל שני, CTO אורקל ישראל. צילום: קובי קנטורהירשמן סיים בציינו, כי ההצדקה להטמעת הכלים באה בשל המשובים מצד המשתמשים, שציינו שהם לא מבינים איך הם פעלו לפני שהטמיעו אותם.

שילוב בין המערכות התפעוליות ל-BI הארגוני

אייל שני, CTO אורקל (Oracle) ישראל, ציין שאחת המגמות שהחברה מבחינה בקרב לקוחותיהם היא שילוב בין המערכות התפעוליות למערכות ה-BI הארגוניות. הוא הסביר, כי "השילוב הזה נובע גם בשל הצרכים העסקיים של הארגון וגם מהסיבה שהטכנולוגיה כבר כאן".

"כמו כן", אמר, "אנחנו מבחינים שיותר ויותר ארגונים מבצעים פרויקטים בהיבט של שירות BI לספקים וללקוחות, למשל הממשלה, שנותנת BI לאזרחים".

דוד בר, מוביל תחום Big Data ביבמ. צילום: קובי קנטורהוא סיים בציינו, כי אורקל הכריזה באחרונה על מערכת בינה עסקית חדשה – Exalytics. לדבריו, הארכיטקטורה הייחודית של המערכת, מבוססת על "הכול מקבילי" (Parallel Everything) וכך היא מגיעה לביצועי שיא.

"מהפכה בתחום עיבוד הנתונים"

דוד בר, מוביל תחום Big Data ביבמ (IBM) ישראל, אמר ש-"אנחנו בעיצומה של מהפכה בתחום עיבוד הנתונים. עשינו '360 מעלות' על הלקוח במשך 15 שנים וכיום יש לנו יכולות מקביליות, כמו גם יכולות לעבד מידע רב ומהר. כך, אפשר לפרוץ מהארגון החוצה ולחבר מידע שמצוי בתוך הארגון עם כזה שמצוי מחוצה לו. ניתן לחבר מידע ארגוני עם מידע מהמדיה החברתית וליצור Social CRM".

הוא ציטט מחקרים של יבמ שבהם היא מעריכה, כי בתחום הניתוח האנליטי של נתונים בנפחי ענק (Big Data), ככל שכמויות הנתונים הנוצרים ונאגרים ממקורות שונים ממשיכות לצמוח כך הולך וגדל הפוטנציאל לשימוש בהם על מנת לחולל מהפכה בתהליכי קבלת ההחלטות בכל תחום, לטובת ההיבטים העסקיים בארגונים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים