רו"ח דורון רונן, IIA ישראל: "מבקר הפנים הפך לכלי עזר להנהלה – הוא לא סתם נודניק שאומר להם מה לעשות"

"מבקר הפנים עוזר לשפר וממליץ איך לשפר, ויש לו השפעה רוחבית על הארגון", אמר רו"ח רונן, סגן נשיא IIA ישראל, איגוד המבקרים הפנימיים המקומי ● לדבריו, "ההכרה של IIA העולמי בנו מהווה עבורנו נכס חשוב ביותר, כי הארגון העולמי קובע את התקנים לעבודת המבקרים הפנימיים"

"מעמדו של מבקר הפנים בארגונים בישראל מתחזק והוא הפך להיות בעל מקצוע גלובלי. בגלל זה, יותר מנהלים רואים במבקר הפנים כלי עזר להנהלה ולא סתם איזה נודניק שאומר להם מה לעשות. הוא עוזר לשפר וממליץ איך לשפר", כך אמר רו"ח דורון רונן, סגן נשיא IIA ישראל, איגוד המבקרים הפנימיים המקומי.

רו"ח רונן דיבר בפתחו של כנס "הביקורת הפנימית 2012" והנחה את המליאה המרכזית שלו. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך היום (ה') במרכז הכנסים אבניו שבקריית שדה התעופה.

הוא אמר, כי "למבקר הפנים יש השפעה רוחבית על הארגון. מדובר על מקצוע עם הסמכות". "לשמחתנו", ציין, "ה-IIA העולמי בחר בנו כאיגוד המבקרים הפנימיים החדש שלו בישראל – ולא בכדי. ישראל שייכת ל-OECD, וגם נספחת לשוק האירופי המשותף. שני הארגונים הללו אימצו תקנים של IIA ולכן גם אנחנו, בישראל, מחויבים לאמץ תקנים אלה".



צילום ועריכת וידיאו: עדי רמלר

לדברי רו"ח רונן, "ההכרה של IIA העולמי בנו מהווה עבורנו נכס חשוב ביותר, כי הארגון העולמי קובע את התקנים לעבודת המבקרים הפנימיים". הוא סיים בציינו כי "יש לנו תקנון, נרשמנו אצל רשם התאגידים, קיבלנו את האישורים הנדרשים, הקמנו ועדות לתחומים השונים, ערכנו כמה ערבי עיון לאחר שקמנו ביוני 2011. נמשיך ונפעל במלוא המרץ".

"התפיסה השלטת: הביקורת אינה פרופסיה"

חגי טננבאום-ארז, מבקר מערכת הביטחון, אמר ש-"התפיסה השלטת כיום בקהילת המבקרים הפנימיים, כמו גם בגופי ביקורת חיצוניים, היא שהביקורת היא תחום מקצועי שצריך ללמוד אותו ביסודיות, אך הוא אינו תחום פרופסיונאלי במהותו, כי אם עיסוק. הרושם הוא שזה לא תחום מקצועי שמחייב מומחיות והתמחות. גם מבקרי הפנים אינם תופסים עצמם ככאלה".

טננבאום-ארז בחן היבטים שונים ואת ההבדלים ביניהם – בעיסוק לעומת מקצוע, לרבות היבט התקנים המקצועיים המחייבים. "הביקורת הפנימית היא מקצוע, תחום מקצועי שמחייב הכשרה מיוחדת, מקצועיות ומיומנות, וכל מי שעוסק בו דרוש שיגדיר את עצמו ויראה את עצמו כאיש מקצוע שמקצועו – אומנותו", אמר. "אין לנו במה להתבייש. המקצוע הזה הוא אחד המקצועות החשובים במדינה מתוקנת ובארגון בריא. אם לא נדע לשדר, למכור ולשווק את המסר הזה – אין לנו זכות קיום. הגיעה העת לקום, לדפוק על השולחן ולומר: 'אני מבקר פנימי גאה'".

IIA

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים