אנליסטים: התוכניות של מנכ"ל AMD החדש "מאכזבות"

"בעקבות האירוע המאכזב לאנליסטים אנחנו ממשיכים לראות את AMD באור שלילי", אמרו אנליסטים ● האנליסטים ציפו לשמוע תוכניות מפורטות יותר על האופן שבו מתכוונים ב-AMD להתמודד מול אינטל בשוק המעבדים רבי העוצמה למחשבי PC, כמו גם מול אתגרים חדשים שמציבה חברת ARM מבריטניה, שמציעה מעבדים בעלי צריכת חשמל נמוכה למכשירים ניידים, מחשבי PC בסיסיים ושרתים

"התוכניות האגרסיביות" שהציג בסוף השבוע המנכ"ל החדש של AMD – תוכניות שאמורות להחזיר את החברה לפסים של צמיחה – אכזבו את האנליסטים. "בעקבות האירוע המאכזב לאנליסטים אנחנו ממשיכים לראות את AMD באור שלילי", אמרו חוקרים מחברת MKM Partners.

רורי ריד, שהחל לכהן כמנכ"ל AMD באוגוסט האחרון, הכריז ביום ה', כי יצרנית השבבים תמנף את הטכנולוגיות של המעבדים המיועדים למחשבי PC על מנת לחדור לשוק מחשבי הלוח, שבו קצב הצמיחה מהיר, וכן לשווקים מתפתחים נוספים. עם זאת, הוא הצהיר, כי החברה לא תפעל בשוק הטלפונים החכמים.

ב-AMD מתקשים מזה זמן רב להתמודד מול אינטל (Intel) בשוק המעבדים רבי העוצמה למחשבי PC. בשתי החברות מתמודדים מול אתגרים חדשים שמציבה חברת ARM מבריטניה, אשר מציעה מעבדים בעלי צריכת חשמל נמוכה למכשירים ניידים, מחשבי PC בסיסיים ושרתים.

האנליסטים ציפו לשמוע תוכניות מפורטות יותר על האופן שבו מתכוונים ב-AMD להתמודד עם אתגרים אלה. "המשקיעים יצאו מאוכזבים מהאירוע משום שהחברה ניסתה לשדר מרץ ואנרגיות חדשות, אך לא סיפקה פרטים מוחשיים שיתנו בסיס מוצק להתלהבות", ציינו חוקרים מחברת FBR Capital Markets.

חלק מהאנליסטים העלו במעט את התחזיות שלהם בעקבות האירוע, אך אף אחד מהם לא העלה את הדירוג של החברה. מבין 34 חברות ברוקרים שמסקרות את החברה, רק 10 ממליצות על "קנייה", על פי חברת המידע StarMine. ב-AMD צופים, כי ההכנסות של החברה ברבעון הנוכחי ירדו בשיעור של 8% ויהיו נמוכות מהסכום החזוי של 1.6 מיליארד דולרים.

ריד, בו נתלו תקוות רבות שיצליח לחולל את המפנה המיוחל ב-AMD, הגיע מלנובו (Lenovo), בה כיהן מאז 2009 כמנהל התפעול הראשי. מיוחסת לו ההצלחה של לנובו בשנים האחרונות – קצב גידול דו ספרתי בהכנסות ומעבר מהפסד לרווח תפעולי. לפני שעבר ללנובו עבד ריד במשך 23 שנים ביבמ (IBM) וחולל מפנה בחטיבה לשירותי ייעוץ של הענק הכחול.

מאז שעבר ל-AMD הופעלו על ריד לחצים רבים על מנת שהחברה תתחיל לפעול בשוק המעבדים למכשירים ניידים, אחד התחומים היחידים שמפגינים ביצועים נאים בשוק החומרה. על פי חברת האנליסטים Canaccord Genuity, ב-AMD מתמחים בפיתוח מעבדים בעלי צריכת חשמל נמוכה ויודעים לפעול בשווקים מתפתחים, כך שטבעי היה לצפות שהחברה תזנק לשוק המעבדים למחשבי לוח.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים