פרופ' שוקי שמר, אסותא: "שוק המכשור הרפואי יצמח בחדות בשנים הקרובות"

"הפוטנציאל הגדול ביותר נמצא במזרח אירופה, שם ההוצאה על שירותי הבריאות עומדת לגדול במידה משמעותית", אמר פרופ' שמר, יושב ראש מועצת המנהלים של בית החולים ● עם זאת, הוא חזה שהשוק יצמח גם בארצות המערב: "עד 2020 צפויה ההוצאה על שירותי בריאות בארצות הברית להגיע לכ-20% מהתמ"ג, ובאירופה - לכ-16%"

"שוק המכשור הרפואי עומד בפני צמיחה חדה ביותר בשנים הקרובות. הוא מספק פוטנציאל אדיר לחברות היי-טק שמפתחות טכנולוגיות שיאפשרו לשירותי הבריאות לחסוך בעלויות, לשפר משמעותית את איכות החיים ובריאות האזרחים, וכן להתמודד עם התבגרות האוכלוסייה", אמר פרופ' שוקי שמר, יושב ראש מועצת המנהלים של בית החולים אסותא. הוא דיבר בכנס של איגוד תעשיות האלקטרוניקה והתוכנה שהתקיים אתמול (ג') במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב והופק על ידי אנשים ומחשבים.

לדברי פרופ' שמר, "ההוצאות על שירותי הבריאות בכל העולם הולכות וגדלות, כאשר הפוטנציאל הגדול ביותר נמצא במזרח אירופה, שם ההוצאה על שירותי הבריאות עומדת לגדול במידה משמעותית. בעוד שבארצות הברית, 17.4% מהתמ"ג הולך לשירותי בריאות ובאירופה המערבית – על כ-11%, במזרח אירופה ההוצאות מסתכמות כיום ב-6%-7% בלבד. מדינות מזרח אירופה יצטרכו להוציא מיליארדי דולרים בשנים הקרובות כדי להשלים את הפער. גם המערב צפוי להגדיל את ההוצאות, ועד 2020 צפויה ההוצאה על שירותי בריאות בארצות הברית להגיע לכ-20% מהתמ"ג, ובאירופה – לכ-16%".

"תחום הרפואה מרחוק (טלרפואה), למשל, צפוי להתפתח מאוד", הוסיף. "במקרים רבים ניתן יהיה לאבחן חולים בביתם, בלי שיצטרכו להגיע לבתי החולים. כתוצאה מכך יתפתח מאוד תחום הפענוח מרחוק וההתייעצות בין רופאים מכל קצוות העולם. במקביל, צפויה צמיחה בתחומים כגון מזעור המכשירים והרובוטים המסייעים לרופאים".

ד"ר ניסים דרוויש, שותף מנהל בכיר בקרן הון-הסיכון אורבימד. צילום: קובי קנטוראלא שיחד עם הגידול בשוק היעד, הולכות ומתקשחות הדרישות לאיכות המכשור ולחסכון בעלויות. "מוסדות הרפואה והרופאים עצמם ימדדו על פי מידת יעילותם", הסביר פרופ' שמר. "הם יהיו חייבים להתייעל, אחרת הטיפולים יהיו לעשירים בלבד. כדי להתייעל, הם ידרשו מכשור שיסייע להם להוריד עלויות".

"חצי מהטכנולוגיות במכשור הרפואי – מישראל"

ד"ר ניסים דרוויש, שותף מנהל בכיר בקרן הון-הסיכון אורבימד, אמר בכנס ש-"כשליש עד מחצית מהטכנולוגיות המעניינות בעולם בתחום המכשור הרפואי מגיעות מישראל או מישראלים. פרט לכך, ישראל נחשבת למדינה מספר אחת בעולם בכתיבת פטנטים בתחום הרפואי ביחס למספר התושבים. לכן, כל החברות הגדולות בעולם מגיעות לכאן על מנת לחפש טכנולוגיות. למרות זאת, ההשקעות של המדינה בסטארט-אפים הולכות ויורדות. סכומי ההשקעות הנמוכים מדי, אינם מספיקים כדי לפתח כאן חברות גדולות".

ד"ר גוידו פרדו רוקואס, מנכ"ל פיליפס מדיקל סיסטמס טכנולוג'יס ישראל. צילום: קובי קנטורבנושא התבגרות האוכלוסייה אמר ד"ר דרוויש, כי "אם עד לאחרונה היה מספר בני ה-5 גדול משמעותית מזה של בני ה-65 ומעלה, ב-2020 זה צפוי להתהפך. מספר הילדים במשפחה, שבעבר עמד על 4-6, הולך ויורד, ויש אף משפחות ללא ילדים כלל. התוצאה היא שכל המערכת התומכת באדם המבוגר נעלמת והטיפול יעבור מאחריות המשפחה לאחריות המדינה".

"לשים את הדגש על שווקים מתעוררים"

ד"ר גוידו פרדו רוקואס, מנכ"ל פיליפס מדיקל סיסטמס טכנולוג'יס ישראל, אמר ש-"החברות שיכולות ללוות את התעשייה הישראלית בדרכה להיות תעשייה גדולה הן ענקיות בינלאומיות. אלה יכולות להשקיע בפיתוח כמיליארד דולרים בשנה ויש להן תשתית ענפה של שיווק ומכירות בכל העולם וניסיון בעבודה וסניפים בשווקים המתפתחים".

"האתגר הגדול הוא לשכנע חברות גלובליות להגיע הנה. הן צריכות לבחור בין הרבה אלטרנטיבות ואחד השיקולים המרכזיים שלהן הוא העובדה שישראל לא מהווה שוק יעד משמעותי. מנגד, אחד היתרונות החשובים של התעשייה הישראלית הוא השיתוף המלא בין כל התחומים: אלקטרוניקה, תוכנה, רופאים וכו'… בשום מקום בעולם אין שיתוף מלא ברמה כזאת שמפרה את היצירתיות".

לסיכום הוא אמר, כי "ההשקעות בחברות ה-Health care הולכות וגדלות ויש כאן הזדמנות גדולה וחשובה לחברות ישראליות. חשוב לשים את הדגש על שווקים מתעוררים בהם ניתן לראות מגמה איתנה של צמיחה".

כמן כן הרצו במושב המכשור הרפואי אורי בכור, מנכ"ל פלקסטרוניקס ישראל, ושמואל ברקן, מנכ"ל משותף בפריסקייל (Freescale) ישראל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים