גילת רשתות לוויין תספק תשתיות Ka-band ל-O3b במסגרת פרויקט עולמי לקישוריות אינטרנט

הפרויקט נועד ליצור שדרת אינטרנט עולמית שתאפשר לעשרות מפעילי תקשורת וספקי אינטרנט אלטרנטיבה מהירה ונוחה לחיבור רשתות סלולריות, WiMAX ורשתות נייחות לשירותי תקשורת בפס רחב ● הוא כולל עשרות לווייני תקשורת חדשניים מסוג MEO, המבוססים על טכנולוגיית Ka-band ואמורים להפחית באופן ניכר את זמני שידור הנתונים ● ארז ענתבי, מנכ"ל גילת: "אנו גאים להיות חלק מהברית החשובה הזו"

גילת רשתות לוויין הודיעה, כי חתמה על הסכם עם O3b Networks, במסגרתו תפתח ותספק ל-O3b ציוד בטכנולוגיית Ka-band, כחלק מפרויקט עולמי להשקת שירותים מבוססי לוויין במהירות גבוהה עבור ספקי תקשורת בשווקים מתפתחים.

הפרויקט של O3b, בשיתוף עם גופי השקעה וחברות כגון HSBC, גוגל (Google), הבנק לפיתוח דרום אפריקה ועוד, נועד ליצור שדרת אינטרנט עולמית שתאפשר לעשרות מפעילי תקשורת וספקי אינטרנט אלטרנטיבה מהירה ונוחה לחיבור רשתות סלולריות, WiMAX ורשתות נייחות לשירותי תקשורת בפס רחב. המערכת תאפשר למיליארדי לקוחות ועסקים, ביותר מ-170 מדינות בשווקים מתפתחים, ליהנות מקישוריות לאינטרנט מהיר.

הפרויקט כולל עשרות לווייני תקשורת חדשניים מסוג MEO (ר"ת Medium Earth Orbit) המבוססים על טכנולוגיית Ka-band ואמורים להפחית באופן ניכר את זמני שידור הנתונים. עבור גילת, מדובר בהרחבת הפעילות לשווקי יעד נוספים, שכן עד היום סיפקה תשתיות תקשורת ללוויינים מסוג GEO בלבד.

הפתרון של גילת מבוסס על פלטפורמת SkyEdge II, הכוללת תמיכה בתדרי Ka-band ומערכת אחודה לשירותים מבוססי SCPC ו-MF-TDMA, תכלול מרכזות (hubs), מסופי קצה (VSATs) ומערכות לניהול רשת. הפתרון יהיה זמין להשקת השירות של O3b, המתוכנן לאמצע 2013.

ארז ענתבי, מנכ"ל גילת, ציין כי "בשותפות הנוכחית, גילת ו-O3b סוללות יחד את הדרך למיסוד של Ka-band כאלטרנטיבה מצויינת וברת-השגה לתקשורת סיבים, בעיקר באזורים מרוחקים ומתפתחים. אנו גאים להיות חלק מהברית החשובה הזו, ומברכים על היוזמה של O3b".

סטיב קולאר, מנכ"ל O3b: "מומחיותה של גילת בתחום טכנולוגיית ה-Ka-band הופכת אותה לשותף מצוין עבור O3b. הסכם זה הנו אבן דרך משמעותית עבור הרשת הלוויינית המתקדמת שלנו, אשר תאפשר בעתיד גישה לשירותי אינטרנט בפס רחב לקרוב למחצית מאוכלוסיית העולם שאינם בעלי גישה ראויה היום".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים