אפל, גוגל, אמזון ויצרניות של טלפונים סלולריים חתמו על אמנה לשמירה על הפרטיות

האמנה, שנחתמה בקליפורניה, תחייב להציג מידע על השימוש שייעשה בפרטים האישיים לפני הורדה של יישום סלולרי ● מגוגל נמסר, כי ההסכם יפתח בפני המשתמשים במכשירי אנדרואיד "אפשרויות רבות עוד יותר לקבל החלטות מושכלות בכל הקשור לשמירה על הפרטיות" ● באפל אישרו, כי נציגי החברה אכן חתמו על ההסכם, אך לא מסרו פרטים נוספים

שש חברות היי-טק מובילות – RIM, אמזון (Amazon), אפל (Apple), גוגל (Google), מיקרוסופט (Microsoft) ו-HP – חתמו על אמנה שתחייב להציג מידע על השימוש שייעשה בפרטים האישיים לפני הורדה של יישום סלולרי – כך מסרה התובעת הכללית של מדינת קליפורניה, כמלה די. האריס. לדבריה, האמנה תחייב גם את מפתחי היישומים שמיועדים לפלטפורמות של החברות החותמות.

"השימוש ביישומים סלולריים לא אמור להיות כרוך בוויתור על הפרטיות, אך למרבה הצער, לעתים קרובות מדי זו המציאות", אמרה האריס.

כיום, ל-22 מבין 30 היישומים הסלולריים הנפוצים ביותר אין כלל מדיניות פרטיות, וחלק מהיישומים הסלולריים מורידים לשרתי החברה את פנקסי הטלפונים הפרטיים של המשתמשים.

מגוגל נמסר, כי ההסכם במדינת קליפורניה יפתח בפני המשתמשים במכשירי אנדרואיד (Android) "אפשרויות רבות עוד יותר לקבל החלטות מושכלות בכל הקשור לשמירה על הפרטיות".

באפל אישרו, כי נציגי החברה אכן חתמו על ההסכם, אך לא מסרו פרטים נוספים.

האריס נמנית על 36 התובעים הכלליים של מדינות בארצות הברית ששלחו אתמול (ד') מכתב למנכ"ל גוגל, לארי פייג', ובו הביעו "דאגה עמוקה" מהחלטתה של ענקית האינטרנט לאחד את מדיניות הפרטיות המתייחסת ל-60 מוצרים שונים. המדיניות האחידה תאפשר לחברה לשתף מידע בין מוצרים שונים, דוגמת ג'י-מייל (Gmail) וגוגל פלוס (+Google), מבלי שהמשתמשים יוכלו להורות לחברה להימנע משיתוף הפרטים שלהם.

באיחוד האירופי ביקשו מגוגל להשהות את היישום בפועל של איחוד המדיניות, שאמור להיעשות בתחילת מרס, אך לפי שעה, מסרבים בגוגל לעשות זאת.

נפתחה ההרשמה לוועידת Mobility2012, הוועידה השנתית אודות פיתוח אפליקציות מובייל

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים