האינטרפול עצר 25 האקרים בחשד להשתייכות לארגון אנונימוס

בתגובה למעצרים, שיגר הארגון התקפת מניעת שירות מבוזרת (DDoS) כנגד אתר האינטרנט של האינטרפול, ואף הצליח להוריד אותו למשך מספר שעות ● החשודים, שגילם נע בין 17 ל-40, מתגוררים בארגנטינה, צ'ילה, קולומביה וספרד ● ברנד רוזבך, מנהל הפעילות המשטרתית באינטרפול: "מבצע זה מוכיח שלפשיעה בעולם הווירטואלי יש תוצאות גם בעולם האמיתי"

האינטרפול הוביל אמש (ג') מבצע בינלאומי, במסגרתו נעצרו במקביל 25 האקרים החשודים בשותפות בארגון אנונימוס (Anonymous). המבצע, שכונה "הסרת המסכה" (Operation Unmask), החל בשבועות האחרונים לאור התקפות חוזרות ונשנות של האקרים על אתרים שונים ברחבי העולם. דפוס הפעולה של הפורצים כלל הודעה על השתייכות לארגון, כשלצדה תמונה של מסכה שחורה.

בתגובה למעצרים, שיגר הארגון התקפת מניעת שירות מבוזרת (DDoS) כנגד אתר האינטרנט של האינטרפול, ואף הצליח להוריד אותו למשך מספר שעות. עם זאת, נכון למועד כתיבת שורות אלו, האתר חזר לפעילות מלאה ומציג את תכניו כרגיל, לרבות הודעה רשמית על המבצע מאתמול.

החשודים, שגילם נע בין 17 ל-40, מתגוררים בארגנטינה, צ'ילה, קולומביה וספרד. על פי האינטרפול, העצורים חשודים בהתקפות קיברנטיות מתואמות כנגד אתרי משרד ההגנה ובית הנשיא הקולומביאני, חברת החשמל אנדסה (Endesa) והספרייה הלאומית בצ'ילה.

כוחות האינטרפול פשטו על 40 נקודות ב-15 ערים שונות ולכדו, מעבר לעצורים, גם כ-250 פריטי מיחשוב ומובייל, מספר רב של כרטיסי אשראי וכן כמויות גדולות של כסף מזומן. באינטרפול מקווים שהממצאים שנאספו יצליחו להוביל אותם לגורמים אשר מממנים את פעילויות הפריצה.

"מבצע זה מוכיח שלפשיעה בעולם הווירטואלי יש תוצאות גם בעולם האמיתי עבור אלו שמעורבים בו, וכן שלא ניתן לראות באינטרנט מקום מפלט עבור פעילות פשע – לא משנה מה מקורה ונגד מה היא מכוונת", מסר ברנד רוזבך, מנהל הפעילות המשטרתית באינטרפול.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים