רון כהן, סימנטק: "עקב העלייה בחשיבות המידע הארגוני, הפכו הגיבוי והשחזור לקריטיים בהישרדות ארגונים"

"האתגר הגדול הניצב בפני מנהלי המיחשוב כיום הוא הגנה על הנתונים", אמר כהן - מנהל קבוצת הטכנולוגיות בסימנטק ישראל, בכנס שעורכת החברה באילת ● לדבריו, אתגרים נוספים הניצבים בפני המנמ"רים, לצד הגידול במידע, הם הצורך בטיפול בסוגי מידע שונים – מובנים ובלתי מובנים, נתונים, קול וחוזי, לצד הצורך לעמוד בדרישות SLA בהיבטי השחזור והזמינות

"על פי חברות המחקר, גדל המידע הארגוני ב-60% מדי שנה. במקביל, הוא הופך לקריטי יותר לטובת ההתנהלות העסקית של הארגונים. בשל כך, הפכו תחומי הגיבוי והשחזור לקריטיים עבור הצלחתם של ארגוניים וסיכוייהם לשרוד במקרה אסון. האתגר הגדול הניצב בפני מנהלי המיחשוב כיום הוא הגנה על הנתונים", אמר רון כהן, מנהל קבוצת הטכנולוגיות בסימנטק (Symantec) ישראל.

כהן דיבר במליאה המרכזית של כנס שערך הסניף הישראלי של ענקית האבטחה בהפקת אנשים ומחשבים. האירוע, שנערך במלון הילטון מלכת שבא באילת, החל הבוקר (ד') ויינעל מחר. לכנס הגיעו כ-200 משותפיה העסקיים של סימנטק בארץ.

לדבריו, אתגרים נוספים הניצבים בפני המנמ"רים, לצד הגידול במידע, הם הצורך בטיפול בסוגי מידע שונים – מובנים ובלתי מובנים, נתונים, קול וחוזי, לצד הצורך לעמוד בדרישות SLA בהיבטי השחזור והזמינות – דבר שמקשה עליהם היום יותר מבעבר. הוא תיאר מחקר שערכה החברה בקרב יותר מ-1,400 מנמ"רים, מנהלי תשתיות IT ומנהלי אבטחת מידע בארגונים בעולם אשר מונים יותר מ-500 עובדים. המחקר בחן את נהלי הגיבוי שלהם ואת יכולתם לשחזר מידע במקרה של אסון.

"ממצאי המחקר מעלים, כי גישות מסורתיות לגיבוי כבר אינן רלבנטיות, ודרושה בדחיפות גישה חדשה לתחום", ציין כהן. הוא ציטט נתונים מהמחקר, לפיהם 49% מהמשיבים אינם יכולים לעמוד בהסכמי רמת שירות (SLA) של מערכי ה-IT שבאחריותם, בשל גודש נתונים. נתון נוסף העלה, כי 72% מהמשיבים אמרו שאם תוכנת הגיבוי תדע לבצע פעולות במהירות כפולה, הם יהיו מוכנים להחליפה.

28% ציינו, כי יש להם יותר מדי כלי גיבוי: לארגונים יש בממוצע ארבעה פתרונות גיבוי להגנה על מערכות פיזיות, ושלושה עבור מערכות וירטואליות. עוד העלה המחקר, כי 42% ממנהלי המיחשוב מאמינים כי גיבוי הווירטואליזציה שלהם אינו מתאים, או שאינו פועל באופן מושלם. הנתון החמור מכל, לדברי כהן, הוא שיותר משליש (36%) מהם אינם משוכנעים, כי 100% מנתוניהם המגובים אכן ניתנים לשחזור. "הנתונים החמורים הללו עבור הלקוחות מהווים עבורנו הזדמנות עסקית", אמר כהן.

"כיום, כאשר לקוחות מתמודדים עם היבטי גיבוי נתונים והתאוששות בארגוניהם, תהליך שהפך למסובך ויקר עם הגידול האקספוננציאלי בהיקפי נתונים, סימנטק מספקת גישה חדשה לגיבוי והתאוששות", אמר כהן, "בהשוואה לגיבוי מסורתי, גישת סימנטק מאפשרת גיבוי מהיר פי 100, מקלה על ניהול, מפשטת התאוששות במקרה אסון, ועוזרת ללקוחות לממש חסכון משמעותי תוך הגנה טובה יותר על המידע העסקי שלהם".

"השינוי הדרמטי ביותר הוא הגידול בנתונים, ביישומים ובמכונות הווירטואליות שאינן מטופלות על ידי סביבות גיבוי נוכחיות. לארגונים יש הסכמי רמת שירות מוגברים, ציפיות גבוהות לזמינות, וצורך לפעול במודל עסקי של 24/7. כשמשלבים את אלה עם הניסיון לשלב טכנולוגיות חדשות, מקבלים סביבה בעייתית, עם פגיעה עצומה בצוותי IT". לכן, אמר כהן, "ארגונים גדולים כקטנים זקוקים לאסטרטגיית הגנה כוללת, עם פתרון יחיד, כדי לטפל במגוון סוגי הנתונים ועומסי עבודה. זאת, בניגוד לשילוב של מספר פתרונות נקודתיים נפרדים, שהוכח כיקר וגוזל זמן". הגישה של סימנטק, שהוכרזה במסגרת האירוע באילת, "תפחית 80% מהעלויות התפעוליות הכרוכות בגיבוי במהלך חמש השנים הבאות", הסביר כהן.

באירוע הושקו פתרונות NetBackup 7.5 ו-Backup Exec 2012. כהן אמר, כי המוצרים תוכננו כך שיביאו לשינוי המודל התפעולי של גיבוי, ולביטול 80% מהעלות התפעולית של גיבויים על ידי אספקת פלטפורמה משולבת, המחליפה פתרונות המשמשים לגיבוי היום. סימנטק מספקת פתרונות מבוססי תוכנה, התקנים או מיחשוב ענן, לפי בחירת הלקוחות. הוא אמר, כי המוצרים החדשים מקצרים את משך הגיבוי פי 100, בלי לפגוע ביכולת התאוששות ותוך עמידה ברמות שירות קריטיות.

הוא הוסיף, כי ארגונים שומרים יותר מדי נתונים, זמן רב מדי. "יכולות חדשות ב-NetBackup מאפשרות ל-IT  להפריד מה שרלבנטי לנושאים משפטיים או הלימה לרגולציות, תוך שמירה על פעולת שאר תשתית הגיבוי בסבב גיבויים של 30, 60 ו-90 יום. "שימור אינסופי הנו בזבוז אינסופי עבור IT, וסיכון אינסופי למחלקה המשפטית", אמר כהן. הוא סיים בציינו את היכולות הנוספות של המוצרים, ביניהן איחוד תמונות מצב וגיבויים, איחוד גיבויים וירטואליים ופיזיים וביטול המורכבות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים