הערכות: חלונות 8 תכיל "מתג חיסול" מרחוק למחיקת יישומים מזיקים או לא חוקיים

המתג מאפשר לחברות למחוק יישומים מטלפונים גם מבלי לבקש אישור מבעלי הטלפון באופן ספציפי ● הוא ייכלל בחלונות 8 עקב ההערכה שלפיה גורמים שונים ינסו להעלות לחנות יישומים מזיקים או כאלה שפוגעים בזכויות יוצרים בדרך זו או אחרת

הגרסה הסופית של חלונות 8 (Windows 8) אמורה להכיל "מתג חיסול" שיאפשר למיקרוסופט (Microsoft) למחוק מרחוק יישומים מזיקים או לא חוקיים במחשבי המשתמשים. האפשרות תיכלל במערכת ההפעלה בגלל חנות היישומים לחלונות, שכבר רצה עכשיו במצב בטה לצד השקת גרסת הסקירה הצרכנית של חלונות 8, ובגלל ההערכה שבדומה לחנויות יישומים אחרות, ינסו גורמים שונים להעלות לחנות יישומים מזיקים או כאלה שפוגעים בזכויות יוצרים בדרך זו או אחרת.

מדובר ביכולת שכבר קיימת למעשה ברוב החנויות מהן אפשר להוריד כיום יישומים, כולל בטלפונים שמבוססים על חלונות פון (Windows Phone) של מיקרוסופט עצמה. היא מאפשרת לחברות למחוק יישומים מטלפונים גם מבלי לבקש אישור מבעלי הטלפון באופן ספציפי. גוגל (Google), לדוגמה, השתמשה באפשרות הזו במהלך השנה שעברה כדי למחוק יישומים מיותר מ-250 אלף טלפונים של משתמשים שהורידו בטעות יישום מזיק, שגרם לבעיות ביישומים אחרים.

במיקרוסופט לא מסרו פרטים על יכולת המחיקה מרחוק של יישומים, להוציא הסבר שמדובר באפשרות למחוק יישומים שיורדו מהחנות בלבד. התקנות שיבוצעו על ידי המשתמשים באמצעים מסורתיים יותר, כגון התקנה מתקליטור, זיכרון פלאש (Flash) או בהורדת קובץ התקנה רגיל מהאינטרנט, לא תהיינה חשופות לתהליך זה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים