האקרים גנבו מסוני 50,000 קבצים – כולל שירים של מייקל ג'קסון

פרטי ההתקפות על שרתי החברה, שנעשו במאי 2011, התגלו רק כעת – לאחר ששני חשודים במקרה הובאו לבית המשפט בבריטניה ● בין הקבצים הגנובים: קטעים מוזיקליים של כוכב הפופ המנוח, כולל דואט שטרם פורסם עם וויל איי.אם, סולן להקת Black Eyed Peas ● בחברה סירבו לאשר את היקף הנזק ולפרט אלו עוד חומרים נגנבו

הפורצים שחדרו במאי 2011 לשרתי סוני (Sony) הצליחו לגנוב כ-50,000 קבצים, לרבות קטלוג השירים המלא של מייקל ג'קסון, אשר כולל גם יצירות שעדיין לא פורסמו. למרות שהפריצה אירעה בשנה שעברה, הפרטים התבררו רק כעת, כאשר שני חשודים הובאו לבית המשפט בבריטניה והכחישו את ההאשמות.

על פי ידיעה שהתפרסמה ברשת בי.בי.סי (BBC), השניים – ג'יימס מרקס בן ה-26 וג'יימס מק'קורמיק בן ה-25, הואשמו בעבירות מחשב ובהפרה של זכויות יוצרים. יש לציין, כי על פי החוק הבריטי ניתן להאשים בהפרה של זכויות יוצרים אנשים שפרצו למחשבים אפילו אם לא הפיצו את התכנים שגנבו. המשפט נגד השניים, שנעצרו במאי 2011, אמור להיפתח בינואר הקרוב.

מסוני נמסר, כי מספר קטעים מוזיקליים של כוכב הפופ המנוח, כולל דואט שטרם פורסם עם וויל איי.אם, סולן להקת Black Eyed Peas, נגנבו במהלך המתקפה. יחד עם זאת, בחברה סירבו לאשר את היקף הנזק ולפרט אלו עוד חומרים נגנבו.

לאחר פטירתו של ג'קסון ב-2009, רכשה סוני את הזכויות על קטלוג השירים המלא שלו למשך שבע שנים, תמורת סכום של 395 מיליון דולרים. באתר האינטרנט של סוני מוצעים, בין היתר, גם שירים של אבריל לווין, פו פייטרס, ג'ימי הנדריקס, לאונרד כהן ופול סיימון.

הפריצה במאי 2011 הצטרפה לשורה של מתקפות כלפי סוני, כאשר רק חודש קודם לכן נפרצו שרתי הרשת של סוני פלייסטיישן ונחשפו פרטים של 77 מיליון לקוחות. בין היתר, נרשמו פריצות למסדי נתונים רבים, השחתת דפי אינטרנט ופירסום פרטים של לקוחות. בתגובה לכך, גייסה סוני צוות של מומחים לאבטחת מידע ותיקנה את הפרצות בעלות כוללת של כ-168 מיליון דולרים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים