אבי שלום, יועץ להנהלות בכירות: "צריך לשאול האם ה-Big Data מצדיק את ההשקעה"

ארגונים שרוצים להיכנס כיום לתחום ה-Big Data צריכים לבדוק היטב את יחס העלות-תועלת, בעיקר מאחר שזו רק תחילת הדרך שלו ולא בטוח שאמנם ניתן להפיק את כמות המידע המבוקשת, אמר שלום בכנס Big Data ● לדבריו, "הכלים המסורתיים אינם מסוגלים, מבחינה טכנית, להתמודד עם האתגרים של Big Data"

"אם אני נכנס עכשיו להשקה בתחום ה-Big Data, יכול להיות שאצטרך להחליף אותה בעתיד הקרוב. אם אחליף, אני אצטרך לשאול שאלה חשובה מאוד: האם הניצולת של ה-Big Data הייתה מספקת? האם הדור הראשון של ה-Big Data היה מספיק טוב כדי להצדיק את ההשקעה?", כך אמר אבי שלום, יועץ להנהלות בכירות, בכנס בנושא שנערך אתמול (ג') במרכז הכנסים אבניו שבקריית שדה התעופה. הכנס הופק על ידי קבוצת אנשים ומחשבים והנחה אותו העורך הראשי של הקבוצה, יהודה קונפורטס.

לטענת שלום, ארגונים שרוצים להיכנס כיום לתחום ה-Big Data צריכים לבדוק היטב את יחס העלות-תועלת, בעיקר מאחר שזו רק תחילת הדרך שלו ולא בטוח שאמנם ניתן להפיק את כמות המידע המבוקשת. "אחת השאלות החשובות שצריך לשאול כיום בעולם ה-Big Data היא האם הכלים הנוכחיים מצדיקים את ההשקעה. הכלים המסורתיים אינם מסוגלים, מבחינה טכנית, להתמודד עם האתגרים של Big Data. איך יוצרים את החיבורים האינטגרטיביים שנדרשים בין סוגי הנתונים בכדי להביא תובנות? מבחינת ההשקעה וההסתכלות קדימה, לא בטוח שהארגון יכול לנצל את ה-Big Data בצורה מיטבית", אמר.

אסף ארקי מקבוצת מחסני הנתונים והבינה העסקית ביבמ. צילום: קובי קנטור"שאלה אחרת היא האם ארגון SMB יכול לבצע השקעה ב-Big Data ולצאת ממנה בשלום", הוסיף. "זה אתגר לא פשוט וצריך לבחון היטב האם ארגונים יודעים להשתמש ב-Big Data בצורה מיטבית וספציפית לארגון. איך מתמודדים עם האתגר הזה? צריך להשתנות. כאנשי טכנולוגיה, אנחנו צריכים להבין שלא כל היכולות נמצאות בארגון, והן לא יכולות להיות כולן בארגון. היכולת ליצור אינטגרציה עם מידע חיצוני ולשלב אותו עם מידע פנימי בתוך הארגון היא החשובה ביותר".

"לבדוק את כל פתרונות ה-Big Data"
אסף ארקי
מקבוצת מחסני הנתונים והבינה העסקית ביבמ (IBM) אמר בדבריו בכנס שכל אחד ואחד צריך לבדוק היטב את כלל פתרונות ה-Big Data שמוצעים בשוק, כולל בחינה בתוך הארגון, כדי להשיג מדדים ברי השוואה. "אנחנו ביצענו את הבדיקות עבור תחום בסיס הנתונים האנליטי אצלנו, וזה בדיוק מה שמציעים גם בגרטנר (Gartner): לבדוק כמה מערכות של כמה חברות, כשהדרך היחידה להשוות היא לבצע את הבחינות על אותה חומרה בדיוק, או לפי טרה-בייט".

יוסי כהן, CTO בחברת טרי-בייס מקבוצת טלדור. צילום: קובי קנטור"כמו כן", הוסיף, "חשוב מאוד להבין מהי מפת הדרכים של החברה שאת הפתרון שלה בוחנים. מפה זו מראה את מה שיש לה להציע, ואולי יותר חשוב, את מה שאין. כמו כן, צריך לבחון היטב מה קורה כשצריך לגדול, איך יבוצע השדרוג, מה זה גורם למערכת. בשורה התחתונה: תריצו אצלכם ותעשו השוואות ואל תתנו לספק לעשות את הבדיקות בשבילכם".

יוסי כהן, CTO בחברת טרי-בייס (3Base) מקבוצת טלדור, הציג פתרון מבוסס Hadoop שמציעה החברה. "אנחנו יודעים לתת פתרונות Big Data, כולל ארכיטקטורה, תכנון, בחינות ותחזוקה מלאה", אמר. "אנחנו עובדים כיום בשיטה מבוזרת, וזו שונה מאיך שעבדנו פעם בתחום האחסון. "אנחנו לוקחים כיום חומרה פשוטה ומחברים אותה באמצעות חיבורי רשת. כדי להשיג זמינות גבוהה של הדברים, אנחנו משעתקים את המידע למספר אחסונים. לכן, לא צריך אחסון מבוסס RAID, וזה מפחית את העלויות בכ-70%".

אלי גולדפרב, סמנכ"ל מכירות ושיווק ב-SIT. צילום: קובי קנטורלדבריו, "מסגרת העבודה שלנו מבוססת על שכבת HDFS ומעליה שכבת MapReduce, וכל החישובים מבוצעים באותה מסגרת, כך שנמנעת תעבורה מיותרת ברשת"

"האנליזה – הבסיס להצלחה בארגונים מבוססי מידע"
"האנליזה היא הבסיס להצלחה בארגונים שמבוססים על מידע, ואין ארגונים שלא מבוססים על מידע או על Big Data. לכל ארגון יש בעיה כלשהי בכל מה שקשור ל-Big Data, וזה מוביל בהכרח לפשרה שיכולה לגרום לכך שלמעשה, נסתור את העיקרון של ה-Big Data – לקבל תשובות במהירות", אמר אלי גולדפרב, סמנכ"ל מכירות ושיווק ב-SIT. "לכן, הפתרון הוא בעל משמעות אחת: לעבוד באופן מקוון עם Big Data".

"כאן אני מתחבר ל-Tableau, שהוא כלי שעבד למעשה עם נתונים בקנה מידה גדול עוד לפני שנולד המונח Big Data", הוסיף. "כלי זה מאפשר להסיק מסקנות שיכול להיות שלא היינו מגיעים אליהן אלמלא כל המידע היה עומד לרשותנו. הוא גם מאפשר לנו להיות מאוד רזים מול בסיס הנתונים ובכל זאת לקבל את התשובות לשאלות עכשיו. מעבר לכך, הוא מתחבר כמעט לכל שחקן Big Data ראשי בשוק הזה, ובקלות ובאופן טבעי, והוא מטפל במידע מובנה ולא מובנה כאחד".

נחמן גבע, מנכ"ל אטיביו ישראל. צילום: קובי קנטורנחמן גבע, מנכ"ל אטיביו (Attivio) ישראל, התייחס לכך שנקודת החולשה היא החיבור בין סוגי המידע השונים. "עד היום התמקדו רוב המאמצים הטכנולוגיים בטיפול בנפחים גדולים של מידע או קצבים מהירים, אבל אך ורק לגבי סוג אחד של מידע", אמר. "כיום, ארגונים קטנים כגדולים מבינים שהחולשה העיקרית שלהם היא בחיבור ואיחוד בין סוגי המידע השונים הנמצאים במערכות הקיימות ובמרחבי המידע, הן מתוך והן מחוץ לארגון".

לדבריו, "אטיביו מטפלת בכל הממדים של המידע הקיצוני: נפח, מהירות, מגוון ומורכבות. הטכנולוגיה מאפשרת הטמעה רוחבית לצורך ניתוח כל המידע בארגון לבניית פתרונות בתחום הפיננסי, תחום ה-BI וציות לרגולציה. מערכות אטיביו מוטמעות בארגונים גדולים ברחבי העולם ובשנה האחרונה הורחבה הפעילות גם לישראל".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים