ג'ים הגמן, מנכ"ל סאפ: "המעבדות בישראל – בחזית הטכנולוגיה של החברה"

"ישראל היא המעבדה לרעיונות בחזית הטכנולוגיה; הישראלים טובים בניסוי של טכנולוגיות חדשניות", אמר הגמן, מנכ"ל משותף בחברה, בתערוכת CeBit 2012 ● הוא אמר שהפרויקט הבא של מעבדות סאפ בישראל הוא "פיתוח יישומים שינצלו את היכולת האדירה של עיבוד נתונים בתוך הזיכרון" ● בנוסף, הפריך הגמן כמה דעות רווחות על סאפ

"המעבדה בישראל תמיד הייתה אחת המעבדות החשובות והיא תמיד נמצאת בחזית הטכנולוגיה שלנו", כך אמר ג'ים הגמן, מנכ"ל משותף בסאפ (SAP). הוא אמר את הדברים בתשובה לשאלת אנשים ומחשבים במסגרת מסיבת העיתונאים שכינסה החברה בתערוכת CeBit 2012, שמתקיימת בימים אלה בהנובר, גרמניה.

לדברי הגמן, "ישראל היא המעבדה לרעיונות בחזית הטכנולוגיה. הישראלים טובים בניסוי של טכנולוגיות חדשניות". הוא ציין, כי "הפרויקט הגדול הבא של מעבדת סאפ בישראל הוא פיתוח יישומים שינצלו את היכולת האדירה של עיבוד נתונים בתוך הזיכרון (In-memory Computing). הצוות ידע לבנות על בסיס תשתית זו יישומים רבים שנדרשים לביצועים קיצוניים, אותם יבנו על גבי התשתית. לדוגמה, ניתוח נתוני DNA של חולה בזמן אמת, על מנת להתאים לו תרופה. מדובר בתהליך שהעיבוד שלו לוקח כיום שלושה ימים, והוא יכול להיעשות בשניות, בתוך הזכרון. יישום אפשרי נוסף הוא בתחום הבנקאות והפיננסים, שיאפשר לזהות הונאות בזמן אמת, ולא רק בדיעבד. גם תוכנת ניהול מועדון ההטבות, שמשרתת חמישה מיליון לקוחות, תוכל לעבוד בזמן אמת במקום בעיכוב".

במהלך מסיבת העיתונאים הכריזו הגמן ולארס דייגארד, מייסד ומנכ"ל Success Factor, שנרכשה על ידי סאפ, על פתרונות לתחום הענן. כך, המערכת המכונה SAP Business By Design  תאפשר ללקוחות קיימים חדשים להשתמש במגוון פתרונות ענן, לרבות פתרונות Sourcing ופתרונות לתחום המכירות. כמו כן, הוכרז פתרון חדש בתחום התיירות – SAP Travel OnSwmNS

במרכז התצוגה של SAP בתערוכת CeBit 2012 עומדת טכנולוגיית HANA, שאמורה לתת "מכה מתחת לחגורה" לאורקל (Oracle). זאת, משום שהיא תאפשר החלפה של טכנולוגיית בסיסי הנתונים למחסני נתונים שיוכלו לטפל טוב יותר ב-Big Data.

מפריך הנחות
"עם היכולת של עבודה בתוך הזיכרון, מגוון הפתרונות הניידים ופתרונות הענן נוכל לטפל בכל צורך של לקוח בזמן אמת ולאפשר לו לבצע אופטימיזציה של התהליכים העסקיים שלו", אמר הגמן. לדבריו, "הענן מייצג עבורנו את הצורך בפישוט צריכת תוכנה מתקדמת. הוא עובר מהשוק הצרכני, מהמוזיקה ומהסרטים, לעסקים שיהפכו יותר גלובליים".

הוא הוסיף, כי סאפ מאתגרת שלוש הנחות רווחות בציבור לגביה. ההנחה הראשונה היא שסאפ מתאימה רק לחברות גדולות. "אנחנו מאמינים שהטכנולוגיות החדשות בענן מתאימות גם ללקוחות קטנים ובינוניים וכן לניהול חברות בנות", אמר.

ההנחה השנייה היא, שסאפ מיועדת רק למעט אנשים בתוך כל חברה. הוא אמר בהקשר זה, כי "זה לא נכון, כי אנחנו נכנסים עם יישומים עסקיים במכשירים ניידים. אנחנו רלוונטים לכל העובדים בחברה, מאחר שכל אחד דורש טיפול בניהול הכישורים שלו, חינוך ועוד, וכן הוא צריך לוודא שהתפקיד שלהם מתיישר עם האסטרטגיה של החברה. אנחנו גם נגיע לכל הלקוחות של החברה".

ההנחה השלישית שהגמן מפריך היא שסאפ היא חברה למידע הארגוני. "עם התפוצצות המידע כיום אנחנו מוכנים לטפל בכל מידע. אנחנו החלפנו את בסיס הנתונים במחסן נתונים (HANA), וכך לא רק נציג ביצועים טובים יותר אלא גם הפחתה של העלות. נוכל גם להיכנס לתחומים חדשים, למשל ניתוח DNA, כך שנוכל להשפיע על חיי אדם", ציין. לדבריו, "HANA היא לא רק מוצר, אלא פלטפורמה לכל המוצרים שלנו".

הכותב הינו שליח אנשים ומחשבים לגרמניה

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים